"Hua nyamannya dapat mandi tapi mohon tak ada orang tengoklah..tapi kalau tengok tak apa jugak aku pakai singlet and seluar pendek dah langkah berjaga-jaga"Dengan selesanya Alez mandi tetiba entah terasa meremang pulak dia.
"Duhai hati jangan macam-macam aku baru nak mandi jangan cakap ada benda kat sebelah ni sudah"Kedengaran ada yang ikut masuk mandi bersama Alez hanya menutup mata.
Alez cuba membuka mata tapi entah takut mula menguasainya sampaikan otaknya mula berfikir bukan-bukan
Tiba-tiba bahunya dipegang membuatkan Alez segera melemparkan satu tumbukan tepat mengenai ke muka nya.
"Aduh..sakitlah..kau dah kenapa?"tanya Fendy dengan memegang bibirnya yang pecah akibat tumbukkan padu dari Alez.
"Tu..tua.tuan buat apa kat sini tu.tuan sekodeng saya eh"Fendy mencerlung tajam kearah Alez.
"Tak ada maknanya aku nak sekodeng kau..aku risau sebenarnya biarkan kau sorang-sorang kat sini..kau tu perempuan..tapi waktu aku datang kau tutup mata itu yang aku cuba nak panggil kau tapi kau macam tak dengar..then aku pegang bahu kau free-free aku dapat tumbukkan padu tau."Alez memegang wajah Fendy dengan berani.
"Tu lah tuan..dah lah kita dalam hutan mana tau lah ada makhluk yang kita tak jangka terjumpa..mau demam saya tau..ish sini tengok bibir tu ..itulah lain kali hye ke apa ke ni tak..pegang bahu orang jer..ish kalau tuan ni adik saya nak saya hempuk dia tau biar kasi sedar..nasib tuan ni boss saya kalau tak dah lama sa.."Bibir Alez dikunci bila Fendy menarik pinggang rampingnya.
"Tuan..tuan nak buat apa?jangan macam-macam saya bukak nanti silat melayu baru tau"Alez menolak badan Fendy tapi apa kan daya kudrat seorang perempuan.
"Stay like this...aku tak puas lagi tatap muka cantik ni..."Alez hanya akur.
"Tu..tu..tuan dah lah saya rasa sejuk dah ni..tahulah saya ni cantik"Nampak sangat Alez sekarang menggigil kesejukkan.
"Fendy..panggil aku Fendy jer"Alez mengangkat kening.
"Apa tuan ni Tuan tu boss saya mestilah pakai title 'Tuan' tu"Alez memuncung itik.
"Hurm..aku sebagai boss kau arahkan panggil aku Fendy faham"Fendy mencengkam bahu Alez membuatkan Alez mengerut kesakitan.
Entah kenapa air mata Alez kian turun membasahi pipinya.
"Shush..weh budak sorry aku tak sengaja cengkam kuat tadi..maaflah aku jangan nangis..shush..shush..tulah orang suh panggil nama tak mahu"Fendy memeluk Alez dengan meredakan tangisannya.
"Tak pernah tau orang marah saya macam ni..papa pun tak pernah buat macam ni tau..Tuan tu boss saya ni apa jer kuli tuan...ni marah orang..sampai ke hati rasa dia tau"Alez menghamburkan tangisnya.
"Aduh kau ni cengenglah..dah..dah jom berpanas dengan unggun api..nanti sakit perut"Alez mengangguk perlahan.
🍀🍀🍀
Cahaya mentari pagi membangunkan Alez yang lena dari tidurnya.
"Morning"Alez mengucapkan tapi entah pergerakkannya rasa terkunci bila ada seseorang memeluk pinggangnya dari belakang.
"Morning cengeng..awal kau bangun"Suara Fendy bertandang di telinganya membuatkan Alez kejung sekejap.
"Hua..aku nak mandi..kau jangan nak pergi mana-mana kalau nak ikut jom"Fendy meninggalkan Alez bersendirian duduk di pondok tu.
"Argh suara dia..rambut messy dia..aduh tergugat kita.."Alez menggeleng sebelum merenggangkan badan dan bergerak pergi kearah Fendy.
"Entah dimana agaknya perlayaran tuan Fendy...agak-agak sampai korea agaknya"Alez berdesis tatkala memandang Fendy yang elok duduk di batu-batu kecil.
YOU ARE READING
Mr.Penyangak I Love You✔️
RomansaAlezzia Xiao Lee dikenali sebagai seorang bangsawan perempuan berbangsa cina tapi disebaliknya adalah seorang puteri mahkota kepada keluarga Lee. Ramai yang tergila-gila akan dirinya disebabkan kecantikkannya tapi ianya tak penting bagi Alez bila me...