"Kalau macam tu.."Fendy menongkat dagu.
"Aduh kepala kau jangan buat hal "Desis Alez bila kepalanya betul-betul pusing.
"Tapi kan..kenapa nama kau macam perempuan eh?ke kau ni..."Fendy memandang Alez.
"Apa Tu..tu..tuan ni saya lelaki lah"Tebak Alez.
"Aku tak cakap apa-apa pun..cuma berfikir nak buat apa dekat kau ni antara lempar kau dekat ikan aku or kerat badan kau baru bagi ikan aku makan"Membulat mata Alez.
"Hihihi..Tuan maafkan lah saya..saya kan budak lagi tak masak dengan hal dewasa ni maafkan lah saya eh"Alez berlari memeluk kaki Fendy.
"Hurmm okay aku nak kerat badan kau lah dulu baru bagi dekat ikan aku"Fendy mengarahkan orang-orangnya menarik Alez tapi semakin kuat Alez memeluk kakinya.
"Lepas..lepas..hihihi..Tuan kan berbudi bahasa..baik..dan hansome bak bintang yang berkerdipan di langit and lagi hansome dari anjing kat depan kandang kambing tu"Membulat mata Fendy diikuti ketawa kecil dari Zikri.
"Aaa..njing?kau samakan aku dengan anjing"Alez mengangguk.
"Yelah tuan..tuan baik kan?jadi saya minta ampun sangat-sangat okay nanti saya masak untuk tuan yang baik punya"Alez berdiri dari memeluk kaki Alez.
"Okay..tak payah susah-susah aku nak kau...."kata-kata Fendy terhenti bila menyambut Alez yang tak sedarkan diri.
"Wey budak..bangunlah..weyy kau nak laripun jangan pakai teknik ni aku tak.."Fendy merasa dahi Alez sekilas.
"Panas..Zikri panggil doktor cepat.."Fendy mengangkat Alez gaya bridestyle ke bilik tetamu.
"Baik Tuan"Zikri bergerak pergi.
Hazwan disebalik dinding mengerut dahi."something fishy here"
🍀🍀🍀
"Sebelum tu saya nak tanya sebelum ni dia ada buat benda-benda berat tak?"Tanya doktor tu kearah Fendy.
"Hurm..tak"Fendy menjawap ringkas.
"Okay...sebenarnya gadis comel ni tak makan ikut waktu and terdedah dengan benda yang ditakutinya membuatkan suhunya meningkat like trauma"Doktor tu menghujah setiap apa yang dirasakannya.
"Wait..doktor cakap gadis?its mean perempuan..dia ni lelaki lah"Tegas Zikri.
"Ahahha taklah dia ni memang perempuan..selama bertahun saya bekerja saya taulah bezakan mana lelaki dan perempuan..kamu tak perasan ke dia perempuan?"Tanya doktor tua tu.
"Ta..tak"Zikri dan Haziz memandang Fendy.
"Tuan dah tau ke?yang dia ni perempuan"Fendy hanya berdehem.
"Mestilah Tuan dah tau kau ni..ish apalah bongok sangat kau ni"Marah Zikri kearah Haziz.
"Saya minta diri dulu ya tuan"pamit doktor tu kearah mereka bertiga.
"Panggil pembantu rumah salin pakaian budak ni"Arah Fendy.
"Baik Tuan.."
"And...cari punca budak ni boleh demam macam ni..i mean yang buat dia macam ni faham.."
🍀🍀🍀
Ditengah pembantu rumah Fendy menukar baju Alez, tiba-tiba pintu bilik Alez dikuak dan Fendy memandang pembantu rumahnya membuatkan pembantu rumah itu menunduk tanda hormat.
YOU ARE READING
Mr.Penyangak I Love You✔️
RomansaAlezzia Xiao Lee dikenali sebagai seorang bangsawan perempuan berbangsa cina tapi disebaliknya adalah seorang puteri mahkota kepada keluarga Lee. Ramai yang tergila-gila akan dirinya disebabkan kecantikkannya tapi ianya tak penting bagi Alez bila me...