Bab4🐞

40 9 4
                                    

"Tu..tuan nak buat apa aaaaaa..."Alez terjerit.

"Jangan gerak ada cicak atas kepala kau"Fendy menunjuk kearah kepala Alez.

Segera Alez memeluk Fendy bila ada terasa benda bergerak di rambutnya.

"Aaaawak dah..dah lari dah ke cicak tu?tolong larikan dia dari kepala saya please saya janji buat apa jer awak suruh saya janji atas nama ayah saya"Alez masih memeluk Fendy seraya itu mengangkat sumpah.

Fendy ketawa kecil lantas menggeleng perlahan dengan bertindak melastik cicak tadi.

"Janji eh"Fendy memendang Alez yang mengangguk dengan mengangkat jari kelingkingnya.

"Janji..apa jer saya buat dengan rela tak apa janji cicak tu pergi jauh..saya berani sumpah atas nama arwah mak saya iaitu..."Fendy melastik mulut Alez.

"Jangan nak macam-macam dah jangan lagi nak amgkat sumpah tak baik"Alez mengangguk.

"Ni sampai bila kau nak duk peluk aku ni?"Alez tersentak dan melepaskan pautannya serta berdehem.

"Cuaca hari ni cerahkan Tuan nampak tu kalau jemur kain kering agaknya kan?"Tanya Alez menghilangkan rasa malunya.

"Aku nak kau kahwin dengan aku!"Alez tersentak.

"Tuan ni nak begurau pulak..gurau tak ikut tempat dan masa"Alez memandang kearah yang bertentangan mengharapakam ianya hanya gurauan semata-mata.

"Aku betul-betul nak kau kahwin dengan aku 3 hari dari sekarang"Fendy memandang

"What apa tuan ni..kalau melibatkan kahwin saya tak nak itu memang tak dapat saya nak tunaikan..nanti tak pasal-pasal papa naik angin marah"Alez memberi amaran.

"Papa kau nak marah?tapi aku rasa baru semalam dia keluarkan notis kalau siapa dapat anak perempuan dia ni dia nak kahwinkan dengannya tak kira kaya ke miskin asalkan Alezzia Xiao Lee balik dengan selamat."Mahu terbeliak mata Alez dengan kenyataan yang diberikan.!

"Eh papa ni yang reveal anak dia perempuan apahal..eh tapi tak jugak orang kan kenal papa sebagai bangsawan kaya tak mungkin lah orang tau"

"Papa ni kan aduh taulah sayang anak tapi ni boleh melibatkan jual anak aduh papa..papa"Alez menjauhkan diri dari Fendy yang memandangnya.

"So macam mana"Tanya Fendy dengan nada serius.

"I tetap tak akan kahwin dengan muka penyangak macam you never and never kalau jadi maid tu boleh jugak kalau jadi your punya wife no I sanggup terjun bumbung dari kahwin dengan you never"Fendy mencarik satu senyuman.

"Then I need to make you married me tommorow"Fendy berdiri dan menutup pintu.

"Ish apa mamat ni merepek..habis meremang aku "Alez bergerak pulak keluar selepas beberapa minit berkurung.

🍀🍀🍀

"Cik..cik tak sangka perempuan fikir lelaki"

"Lu nak apa?"

"Hai cik tengah buat apa datang taman boring ke?tengah duduk-duduk santai-santai ke?"Tanya Ketua bahagian masak kearah Alez yang elok duduk di ayunan kayu itu.

"Taklah wa seronok sangat..ni hah wa bukan tengah duduk tapi wa tengah tanam sayur nampak tu hah kan hijau ni"Loyar buruk dari Alez berserta dengan satu jelingan.

"Oh tengah tanam sayur ni nak petik dah ke?kalau petik saya nak cik yang tolong masak bukan apa saya ni cuma nak nasihatkan Cik bahawa ini hanya sementara tak mungkin cik senang-senang  nak pijak saya padahal cik tu baru jer datang ke tempat ni so jangan nak berlagak alim sangat"Alez tersengih sumbing.

Mr.Penyangak I Love You✔️Where stories live. Discover now