BAB 12
Deruan angin dan belaian lembut bayu nan sepi seperti mengerti kesengsaraan Aniq. Tidakkah akan terhenti segala penghinaan yang terpalit kepada dirinya? Adakah ini hanya bayangan kelam yang akan mencabut keharmonian dirinya?
Termenung sendiri tidak menyelesaikan masalahnya, usai tangis telah kering tidak bermaya, luluh hati mengenang sengsara yang tiada penghujungnya. Mengimbas kembali perasaan cinta yang begitu menyakitkan, namun Aniq tahu semua itu hanya penipuan. Mungkin Aniq masih keliru mencintai lelaki yang telah menyakiti hatinya.
Tatkala kesunyian membawa hati Aniq jauh pergi ke dunia nan kelam, segera hadir deringan telefon datangnya dari seseorang.
Aniq : Hello.
Lukman : Hello. Assalamualaikum. Kau busy ke?
Aniq : Waalaikumsalam. Tak adalah. Tengah duduk saja je.
Lukman : Hurm.. Kau okay? Kenapa suara macam sedih je?
Aniq : Aku okay. Penat je baru balik kerja. Kau dah sampai bilik ke?
Lukman : Aku tak balik bilik. Aku pergi rumah family dekat KL.
Aniq : Eh kau ada family dekat KL ke?
Lukman : Mestilah ada. Kau je tak tahu. Tulah mana nak amik tahu hal aku. Sibuk dengan kekasih dia je.
Aniq : Ish kau ni mana ada. Pandai-pandai je. Hurm.. Lukman?
Lukman : Ya Aniq kenapa?
Aniq : Hurm. Terima kasih.
Lukman : Kenapa pula?
Aniq : Terima kasih sebab terima aku seadanya. Walaupun aku dah sakitkan hati kau. Kau tak berdendam dengan aku.
Lukman : Ala tak payah fikir. Benda dah lepas. Sekarang kita sama-sama tengok on future. Aku sayang kau Aniq. Kalau ada peluang, aku memang nak jaga kau.
Aniq : Terima kasih. Aku belum sedia lagi Lukman. Aku harap kau faham.
Lukman : Ya aku faham Aniq. Aku sanggup tunggu untuk kau Aniq. Aku ikhlas sayangkan kau.
Aniq : Terima kasih Lukman. Aku hargai sangat-sangat kesetiaan kau dengan aku. Aku harap aku tak kecewakan kau.
Lukman : Eh dahlah. Kau dah balik kerja?
Aniq : Dah. Aku lepak dekat taman haritu. Aku saja nak release tension. Aku dah nak balik pun
Lukman : Okay. Kau jaga diri baik-baik. Apa-apa call aku tau. Bye Aniq. Ermm.. Miss you.
Aniq : Hahaha kau ni. Nantilah kalau aku rindu aku balas rindu tu okay.
Lukman : Boleh gitu? Okaylah bye, Assalamualaikum
Aniq : Bye, waalaikumsalam.
Tersenyum seketika wajah Aniq apabila selesai bergurau senda dengan lelaki yang setia menyayangi dirinya. Biarpun besar cinta Lukman kepada Aniq, namun tidak setanding dengan cintanya kepada Azmi.
"Abang, semakin Aniq cuba lupakan abang, semakin kuat rindu Aniq pada abang. Aniq rindukan abang," bisik hati Aniq sendiri. Walaupun hatinya terluka, cinta ini tak mungkin akan terpadam.
Langkahnya diatur lemah menuju jalan pulang ke rumah. Hati Aniq semakin hari semakin pedih dengan kehadiran Azfar yang sering menganggu hidupnya. Tidak layakkah untuk dirinya hidup bahagia sendiri tanpa diganggu orang lain? Persoalan itu masih jauh untuk ditemukan jawapan.
................................................................
"Assalamualaikum," sapa seseorang dari luar rumah Aniq. Ibu Halimah yang sedang leka melipat baju segera bangun mendapatkan pintu.
YOU ARE READING
I Love U My Sugardaddy (Completed)
RomanceSetia itu tidak bersyarat, melainkan hati telah berpaling, terbiarlah cinta terus mati. Ketika nafsu melebihi akal fikiran manusia, terbitnya perasaan cinta yang tidak mampu dilepaskan. Membiarkan cinta itu hadir dan diburu kata nista. Ataupun mele...