Bab 18

1.6K 37 4
                                    

BAB 18

"Siapa lelaki tu?" tanya Lukman kepada Aniq dengan nada serius.

"Ha... lelaki tu bos aku," jelas Aniq ringkas.

"Bos? Sanggup dia hantar kau balik?" soal Lukman kembali dengan nada yang sama.

Aniq mula gelisah untuk menjawabnya. Bimbang Lukman berfikir yang bukan-bukan. Aniq tidak seharusnya menyorokkan apa-apa. Biarlah segalanya telus di mata Lukman.

"Bos aku yang offer nak hantar aku. Aku tak minta pun Lukman," berkata Aniq lantas duduk menghampiri Lukman. Ketika itu wajah Lukman masih lagi serius. Sesekali Lukman menoleh ke arah Aniq.

"Kau memang suka aku tak ada kan. Sebab tu kau boleh keluar dengan orang lain," bicara Lukman lantas melangkah pergi naik ke biliknya. Aniq serba salah tidak tahu ingin membalasnya. Sungguh Lukman sangat cemburu melihat Aniq dekat dengan lelaki yang lain. Namun Aniq perlu faham situasi Lukman yang sangat menyayangi dirinya. Bukan Aniq tidak mencuba, namun cinta Azmi melebih segalanya.

Kemudian Aniq turut naik ke bilik dan melihat Lukman sedang termenung ke luar jendela. Aniq menghampiri tubuh lelaki itu.

"Lukman, aku tak pernah tipu kau. Betul, bos aku yang nak hantar. Kalau dia tak offer tadi, aku dah naik grab pun. Kau janganlah macam ni," tegur Aniq sambil memegang bahu Lukman. Lalu Lukman menghadap ke arah Aniq semula.

"Aniq, aku risaukan kau. Dari semalam kau tak angkat call aku. Dan kau sendiri tak call aku balik hari ni. Tengok-tengok bila aku balik, lelaki lain hantar kau. Ya, memang aku bukan kekasih kau, aku bukan lelaki pilihan kau, tapi aku cemburu. Aku risau. Aku bimbang hati kau berpaling dari aku," berkata Lukman membalikkan tubuhnya. Perlahan-lahan Aniq menghampiri Lukman dan memeluk tubuh Lukman.

"Lukman, terima kasih. Maafkan aku kalau aku sakitkan hati kau. Semalam aku cuma penat sangat, sampai tertidur. Pagi tadi aku lambat sebab tu aku lupa nak call kau. Aku tak ada perasaan pun dekat bos aku tu. Dia hanya majikan aku Lukman. Dahlah tu, janganlah marah lagi. Maafkan aku ya," pujuk Aniq.

Mungkin Lukman yang terlalu sayang pada Aniq, sehinggakan semua perkara yang Aniq lakukan dia perlu tahu.

"Aniq, aku rindukan kau. Aku tak boleh berpisah dari kau. Baru sehari aku dekat sana, aku dah rindukan kau. Aku sayang kau Aniq. Janji dengan aku, jangan tinggalkan aku,"pinta Lukman.

"Aku janji Lukman. Kau selalu ada bila aku perlukan. Kau selalu jadi yang pertama bila aku susah. Terima kasih," pandang Aniq kepada Lukman.

"Sama-sama sayang," Lukman mencubit hidung Aniq. Tersenyum bahagia wajah Lukman dapat menatap wajah Aniq sehari-hari.

"Ish sakitlah. Dah, aku nak mandi. Lepas tu tidur okay. Esok aku kerja," jelas Aniq sambil mengambil tualanya yang disidai.

"Cepat mandi. Tak sabar nak peluk," usik Lukman. Aniq membuat muka dan menjeling ke arah Lukman.

"Lukman, seandainya mampu aku ulang semula kisah lalu. Pasti aku takkan lepaskan cinta kau. Cinta kau sangat tulus untuk aku," bisik hati Aniq melangkah ke bilik air.

.............................................................

"Aniq," panggil Haris kepada Aniq yang sedang mengemop lantai di kedai. Sudah seminggu Aniq bekerja di kedai itu dan akhirnya Aniq telah membiasakan diri dengan tugas-tugas yang diberikan.

"Ha kenapa Haris?" tanya Aniq kembali.

"Hurm, aku rasa aku tak pernah nampak lelaki tu datang sini. Peminat kau eh?" tanya Haris sambil menunjuk jarinya ke luar pintu. Aniq menoleh ke arah luar dan terlihat seorang lelaki sedang menunggu dia di luar.

I Love U My Sugardaddy (Completed)Where stories live. Discover now