Spřízněné duše od D.J. Orlovského [slash Snape/Filch]

52 1 0
                                    

Stručné shrnutí


Jak asi tráví své volné večery v Bradavicích Smrtijed a moták?


Proč je mám ráda


Spřízněné duše jsou plodem mých a D.J. debat o vztahu Filche a Snapea. Jak a kdy se asi mohli spřátelit natolik, aby si Snape nechal od Filche ošetřovat pokousanou nohu? Odkdy Snape Filchovi přihrává studenty na výpomoc v rámci školních trestů? Kdy začal Filch Snapeovi donášet, kdo se v noci potuluje po chodbách? A mohl být Filch posledním Snapeovým spojencem, když v sedmém dílu řediteloval, protože jako jediný kašle na to, jestli Snape Brumbála doopravdy zabil?


Výsledkem debat je prolog, který se odehrává v druhém roce Snapeova učitelování, kdy je mu nějakých čtyřiadvacet let, někteří studenti si ho ještě pamatují jako spolužáka a on si zase své kolegy pamatuje jako profesory. Filch se tu představí jako někdo, před kým Snape nemusí cítit respekt, a taky někdo, kdo je rád za trochu pozornosti. Dva outsideři, kteří se našli. A jelikož jsme s D.J. oba slashaři, sbližování vede (s malou pomocí marihuany) k větší intimitě, než oba plánovali.


V následujících sedmi kratších kapitolách se D.J. rozhodl sledovat jejich už řadu let trvající blízký vztah v dobře známých kulisách jednotlivých knih. A protože smyslem celé povídky je ukázat, jak dokonale Snape/Filch zapadají do kánonu, i konec je kanonický, žádné Snapeovo zmrtvýchvstání se nekoná. To přijde v jiných povídkách.


U psaní jsem D.J. celou dobu koukala přes rameno: když měl nápad, psal načisto a rychle, jen pokud se zarazil, trochu jsem ho ponoukala, kterým směrem se vydat (jestli si dobře pamatuju, tak třeba návštěva kuchyně v první kapitole je můj nápad).


Odkaz (též vložen jako "externí odkaz" níže)


https://web.archive.org/web/20160223111742/http://www.fantasmagorium.net/povidky/povidky-spriznene_duse.php


Bonus 

Dráždivý kousíček z páté kapitoly si můžete poslechnout v mém přednesu v záznamu pořadu Q České Televize, v němž jsme v roce 2008 s Mandragorou vykládaly, co je to ten slash: https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10121061347-q/209562210900025/obsah/86574-fenomen

bedrníka doporučujeKde žijí příběhy. Začni objevovat