Nejkrásnější vzpomínka od Ferry [slash Snape/Lupin]

35 0 0
                                    


Stručné shrnutí


Ochrnutý Snape po válce přežívá v neláskyplné péči u svatého Munga a Lupinovi se ho zželí.


Proč ji mám ráda


Nejkrásně vzpomínka je ukázkový hurt/comfort s důrazem na tu útěšnou stránku, pro jejíž poskytování je Remus, který je tu vypravěčem, jako dělaný. Sledujeme, jak mu soucit nedá nepostarat se o svého bývalého spolužáka, který z blíže nevysvětlených důvodů po porážce Voldemorta ochrnul, jak s pocitem nepatřičnosti přijímá jeho finanční příspěvek na chod domácnosti a jak v něm znenáhla nachází zalíbení.


Jelikož mám silný názor na to, jak by se měl Severus jako předmět něčí péče cítit, vyhovuje mi, že autorka nechává na mě, abych si to představovala po svém. Zrovna u takhle rozehraného vztahu by mi nevadilo, kdyby skončil u přátelství, na druhou stranu je ten první intimní styk popsaný moc pěkně. Speciální radost mi udělal naprosto přesný popis Snapeova baráčku v Tkalcovské (na ten mám totiž taky silný názor).


Po literární stránce je povídka bravurně zvládnutá. Dialogy zazní jen ty nezbytné, obsah ostatních se dozvíme z Remusova shrnutí a dojmů. Žádné sáhodlouhé rozebírání jednoho problému na x způsobů, žádné nudné omílání už několikrát řečeného, jen stěžejní Remusova dilemata a jejich rozuzlení.


Z čtivého překladu je znát ruský originál, ale těch pár rusismů je vlastně ve všeobecné fanfikční záplavě anglicismů docela osvěžujících. Mimochodem, překladatelka povídky je bezejmenná, neboť se stala obětí jistého nenávistného anonyma, který v roce 2007 vyrukoval proti českým slashařkám. Pár se mu jich opravdu povedlo z on-line prostoru vypudit, zbytek se ale semkl a na obranu vznikly například slashové noviny Daily Slash (více se lze dočíst na Fanpolis: https://fanpolis.fandom.com/cs/wiki/Af%C3%A9ra_s_panem_Anonymem).


Odkaz (též vložen jako "externí odkaz" níže)

https://web.archive.org/web/20191023071209/http://www.fantasmagorium.net/povidky/povidky-nejkrasnejsi_vzpominka.php


Bonus


Ochrnutí, tentokrát nevyléčitelné, je ústředním tématem ještě jednoho přeloženého snupinu: v Milosrdenství od Razzbery je to pro změnu Snape, kdo poskytuje péči. Ovšem zatímco Nejkrásnější vzpomínka končí veskrze povzbudivě, Milosrdenství si říká o kapesníčky. Já ho čtu zásadně, jen když se chci dojmout a poplakat si: https://archiveofourown.org/works/29048922

bedrníka doporučujeKde žijí příběhy. Začni objevovat