Stručné shrnutí
Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán, čili Severus Snape skončí po válce neprávem v Azkabanu a Kingsley ho musí zachránit a postavit na nohy.
Proč ji mám ráda
Zachraňování Severuse z Azkabanu je moje zamilované klišé, zvlášť v kombinaci s tím, že přežije sedmý díl. Vede to ke spoustě hurt/comfortu, v tomhle případě ovšem ubližování dost převažuje nad útěchou. Nebyl to úplně záměr, vzpamatovávání se mělo trvat déle (na FFdeníku se čtenáři shodují, že na sex mezi Snapem a Kingsleym dojde docela brzy, vzhledem k utrpěnému traumatu), jenže... přimět bystrozora Vance, aby Snapea mučil, dalo strašně práce, hrozně se tomu bránil, vlastně se nejdřív musel pomátnout. A tak pak Snapeovo vzpamatovávání se z mučení vzal D.J. trošku hopem protože tu povídku chtěl mít konečně z krku.
Mezi scény, k nižm se ráda vracím, patří Severus, kterak se oděný pouze prostěradlem, a pak dokonce rovnou nahý, snaží uniknout Kingsleyho péči, protože nevěří jeho úmyslům. A taky mazaný trik, kterým Kingsley Severuse přiměje říct si o místo ředitele Bradavic. Vlastně většinou tuhle povídku začínám číst od oblíbených scén v poslední kapitole, a pak mi to nedá a vracím se i k tomu začátku.
A samozřejmě jsem nadšená, že je tu Severusovým zachráncem Kingsley (ani jsem ho D.J. nemusela moc vnucovat, hned se mu ta představa zalíbila). Takový milý, nejspíš i pohledný, kompetentní, zdravě sebevědomý člověk, se kterým Snape v knihách neprohodí ani slovo, takže si autor ten vztah může pojmout zcela po svém, aniž by nějak potřeboval ohýbat kánon. Ve fanfikcích se neobjevuje moc často, což mě docela mrzí, protože se mi Kingsley po Severusově boku velmi zamlouvá - nenechá si od něj nic líbit, ale ani proti němu není a priori zaujatý. Má potenciál ho chápat a přijmout, a třeba mu i trochu zvednout pocit vlastní hodnoty.
Odkaz (též vložen jako "externí odkaz" níže)
https://web.archive.org/web/20160223084133/http://fantasmagorium.net/povidky/povidky-zaodmenu_azkaban.php
Bonus
V úvodu povídky nastíněný temný osud Luciuse Malfoye nedával spát jeho velké fanynce golux, a tak v povídce Jak voní svoboda sepsala jeho záchranu ze spárů azkabanských kupčíků, v jejímž závěru Luciusovi nezbývá než se ucházet o Severusovu přízeň, chce-li se vrátit do kouzelnické společnosti, místo aby pod Hagridovým dozorem kydal hnůj: https://web.archive.org/web/20160223122616/http://www.fantasmagorium.net/povidky/povidky-jak_voni_svoboda.php
ČTEŠ
bedrníka doporučuje
FanficDostala jsem chuť vypsat se více ze svého vztahu k mým oblíbeným českým (a slovenským) fanfikcím a Wattpad mi pro to přijde jako dobrá platforma. Čili v následujících kapitolách budou postupně přibývat krátké upoutávky na (často velmi explicitní) sl...