Stručné shrnutí
Zamilovaný Sirius se zasnil. Poetické, ovšem nikoliv pro citlivější povahy.
Proč je mám ráda
Veronika byla nesmírně vlivnou osobností české slashové scény v letech 2006 - 2010. Od jejího zoufalého výkřiku "Autoři slashe, snažte se trošku! Většina české HP FF je strašná nuda!" na sosácké diskuzi v říjnu 2005 uplynuly jen čtyři měsíce do založení výhradně slashového archivu Nápoj lásky, který před svým koncem obsahoval přes tisíc slashových fanfikcí ze všech možných fandomů.
Splněné přání je jedna z mála dochovaných Veroničiných povídek (napsala jich stovky) a je jen drobným útržkem její rozvláčnější kapitolové povídky Nestalo se v sovinci o vztahu Siriuse a Severuse v jejich školních letech, vztahu, jehož výsledkem byla podle Veroniky vzájemná nenávist, jak ji známe z knih.
Zobrazuje vztahovou dynamiku, kterou Veronika zpracovávala velmi často - posedlost, bezohlednost, násilí na objektu vášně, které je pro ten objekt zničující. Je to však pro Veroniku velmi netypická povídka v tom smyslu, že veškeré popisy myšlenek a prostředí jsou osekané na to nejnutnější. Ve Splněném přání jde Veronika na dřeň, a tím jen umocňuje Siriusovo sebestředné uspokojení vlastní touhy na úkor Severuse, o jehož nesouhlasu, pro Siriuse nepochopitelném, nás informuje, jako by pro něj nic neznamenal (snad jen nepříjemné zdržení, když ho musí násilím překonávat).
Je to povídka, kterou si čas od času připomenu pro její práci s jazykem a pro její průzračnou krutost.
Odkaz (též vložen jako "externí odkaz" níže)
https://veronika-z-napoje-lasky.webnode.cz/news/splnene-prani/
Bonus
Zcela jinak vztah Severuse a Siruse líčí Juxian Tang, která se podobně jako Veronika s oblibou zaobírala sexuálním násilím a jeho následky. Nepamatuješ si je myslím jediný pořádný Juxianin hurt/comfort, a navíc netypicky vyprávěný ve druhé osobě. Odkaz na můj překlad: https://archiveofourown.org/works/25921030
ČTEŠ
bedrníka doporučuje
FanfictionDostala jsem chuť vypsat se více ze svého vztahu k mým oblíbeným českým (a slovenským) fanfikcím a Wattpad mi pro to přijde jako dobrá platforma. Čili v následujících kapitolách budou postupně přibývat krátké upoutávky na (často velmi explicitní) sl...