Kim taehyung/v pov
Lepas je kami semua upload mv yang bertajuk Dope,ramai yang suka sampai dapat berjuta billion.Wah,bestnya dapat banyak like dari fans A.R.M.Y!!!! Haters pun ada jugak datang kecam video kami,tapi we all ignored that..Jungkook macam kurang senyum dah sekarang,dia stress ke? Aku pergi kearah dia dan bertanya.
Aku: kenapa kau monyok je ni?
Jungkook: ah,mimpi buruk.
Aku: oohhh.Kalau kau stress sangat,kau nak tak ikut aku pergi taman permainan dengan jhope hyung?
Jungkook: yelah.
Aku: good.
Aku pun berlalu pergi makan biskut cicah teh.
Park jimin pov
Kolman datang tidur dekat rumah aku dengan jhope.Dia nampak letih sangat.Lepas beberapa jam tu,dia pun bangun datang dekat aku.
Kolman: uh,next month they made a met gala ceremony.So,can you come with me?
Aku nak jawab apa ni? Nak ke taknak?
Aku: alright,i will come with you.
Kolman: good.
Nasib baiklah projek music video dope tu dah siap.And sakit belakang aku pun dah lega sikit.
Di majlis Met Gala...
Kechak!! Bunyi kamera
Tak selesanya,banyak betul cahaya dekat sini.
Kolman: let's go.Hold my hand..
Pengacara: did you guys feel happy to came here?
Kolman: actually,yes. He always smiling..
Aku terpaksa berpura-pura happy sebab takut orang tahu.
Lepas kitorang masuk,diorang dah sediakan meja.Kami cuma duduk jelah,tapi berjumpa lagi dengan taylor swift.Taylor swift: hey,we meet again.
Aku: oh,hahaha.that's right..
Kolman dah start jeling2 dekat aku sambil menggenggam penumbuk bawah meja. Habislah aku balik ni.
Taylor swift: did korean food delicious?
Aku: yes. You can try it next time..
Lepas majlis habis...
Aku dengan kolman sedang keluar dari bangunan tu dan menuju ke kereta.Masa tu dia tahan lagilah marah tu,bila sampai ke bilik mekap dan wardrobe untuk tukar baju.Lepas tukar baju,kolman cepat-cepat pandu kereta dengan muka marah. Dia terus tarik aku masuk bilik lepas sampai, pukul pulak badan aku. Lepastu,tampar pipi aku sekuat hatinya.
Kolman: from now,i will control you!!!
Dia sambil baling pasu sehingga pecah. Satu jam telah berlalu,dia pun datang balik dengan muka risau.
Kolman: i'am so sorry for what i did a hours ago.
Aku: why do i need to forgive you?
Air mataku makin banyak mengalir.Pipi aku start merah.Kolman macam nak tampar aku lagi,tapi dia tahan..
Kolman: fine.If you stay silent,that's mean you are forgive me.
Dia pergi keluar.Aku sambung balik menangis..
Kenapa artis yang aku obses buat jahat dekat aku?
Selepas balik korea...
Seokjin: rindunya lama tak jumpa kau.
Aku: me too...
Jhope: jom pergi balik rumah rehat.
Aku: diorang semua mana?
Jhope: owh,diorang pergi buat demo lagu.Lepas tu kena record lagu lagi.
Seokjin: jom.
Aku: jom.
Diorang mungkin tak nampak aku perit. Sebab aku sorok perasaan dan kesakitan tu, tapi sampai bila aku kena sorok benda ni?Otak aku bersepah sekarang tak tahu nak cakap apa.
Di studio rakaman lagu...
Bang si hyuk: alright,good. Semua dah buat yang terbaik masa bernyanyi.
Rapmonster: thank you,manager nim.
Bang si hyuk: jom berehat.
Owh! Lengan aku sakit akibat lebam baru. Seksanya sakit ni,kenapa dia buat macam ni?
RM: kau okay tak?
Aku: okay je.
RM: betul ni?
Aku: ya.
Rapmonster pergi dengan muka risau.Suamiku call lagi,hari-hari call sebab takut aku curang dengan dia. Aku tak pernah curang dengan sesiapa pun,sampai macam ni sekali dia buat dekat aku.
Aku: hhm.
Kolman: what are you doing there?
Aku: i was going to work.
Kolman: what did a "work" you do?
Dia cakap dengan nada perli.
Aku: record song with my members.Why?
Kolman: nothing. I just wanna know..
Call end.....
Makin lama makin berubah sikit dari kehidupan aku yang dulu.Dia pun dah banyak berubah dari first time aku berjumpa dengan dia.
Di bilik meeting...
RM: kita nak buat tema apa lagu ni?
Bang si hyuk: kita buat tema penuh dengan fantasy,colourful untuk para kanak-kanak dan dewasa. Kita akan tambahla special effect nak bagi nampak macam real life.
Seokjin: bagus jugak idea tu.
Jhope: bila nak start shooting mv?
Bang si hyuk: tak tahu lagi.Bila dah tahu nanti,i bagitahu korang ye.
BTS&aku: okay!!!
Balik tu,aku terus baring atas tilam sebab letih.Kena belasah lagi,kena record lagu lagi,practice dance..😯😯
Rehat jelah.....
YOU ARE READING
A Life(BTS)
Não FicçãoAda seorang lelaki korea yang bernama Park Jimin.Dia ialah seorang anggota kumpulan Bts ataupun bangtan boys,selepas dia dipaksa berkahwin dengan seorang lelaki luar negara,hidupnya mula berubah sedikit demi sedikit..