April 26, 2021
Author pov
Bts ingin membuat MV bertajuk butter bulan may ini.Mereka telah bersiap sedia untuk releasednya.Baby2 chim yang sudah berumur 6 bulan sedang merangkak pergi ke arah kookie,diorang main dengan muka happy.
Kookie: makin besar,makin comel awak ye?
Baby serenity&moon: hahahaha iyaaa!!!
Chim dan kedua-dua anaknya yang dah besar keluar dari dapur dan menuju ke jungkook yang sedang bermain dengan bayi-bayi twins.
Jimin: kau tahu tak aku rasa sedih hari ni.
Jungkook: kenapa kau sedih?
Jimin: sebab jin dan suga nak pergi tentera.
Dua-dua sedih dan buat riak muka nak menangis..
Jungkook: mungkin kedua-dua hyung kita tu selamat.
Jimin: betul tu.
Baby serenity naik atas riba eomma chimnya.Jimin hanya tersengih sedih dengan mata berair,baby moon pun pergi kearah
Jimin.Ash dengan rose duduk atas riba jungkook...Jungkook: kita dah macam family kan?
Jimin: yes.
Jungkook: aku cintakan kau sebagai boyfriend.
Jimin: aku pun..
Lagu don't dari eAEON dan feauturing RM sedang berkumandang di tv dan radio atau dimana-mana.Ramai yang suka akan lagu itu,lagu film out dari bts pun telah mendapat berjuta billion views.Memang famous...
Di rumah seokjin....
Jin: hebatlah kau,joon.
RM: thanks,malunya!!
Jin: biasa takde perasaan malu pun..
Sebenarnya,bts tak dapat grammy awards atas sebab apa entah.Tapi,walaupun lagu diorang tak dapat anugerah grammy lagunya still hebat-hebat belaka..Dan lagu yang tentang menyayangi diri sendiri,kemanusiaan,lagu happy,friendship dan sebagainya.
Di rancangan masak-masak....
Jin: yah,joonie.Takkan pegang pisau pun tak reti?
Namjoon pegang pisau terbalik potong bawang macam dulu.Potong tomato pun buruk..
Namjoon: mana aku reti.
Jin: dah tak reti tu,belajar ah.
Botol rempah terjatuh sekali dengan bekas sudu.Chim tengah kelam-kabut tolong tae dengan suga masak.
Jin: asal botol dengan bekas sudu tu jatuh korang tak ambil,huh?!
Jungkook: sorry hyung.Takyah la marah..Macam perempuan.
Jin: ya,memang aku marah kalau korang buat hal.
Namjoon pergi potong lepastu cincang sampai jadi juice bawang
Jin: woi,aku tak suruh kau cincang.Aku suruh kau potong saja.
Namjoon: sorry lah,seronok pulak memotong.
Jin terduduk atas lantai tekanan campur nak tergelak tengok perangai diorang ni.Memanglah diorang semua nampak berkarisma atas pentas,dalam music video.Hot,handsome.Tapi,bila kamera ditutup masyaallah perangai macam budak sekolah rendah.Letih jin nak tanggung,walaupun jimin tu dah beranak anak 4,tapi perangai still macam budak darjah 5..Kembali kepada keadaan dapur..
Jungkook: kenapa aku rebus pasta ni,macam tak naik?
Jin: haa,tepi.
Bila tengok betul-betul,bawang putih siap dipotong rupanya.
Jin: ni bukan pasta lah,ni bawang putih.
Habis tergelak besar semua yang tengah memasak dan tengah rakam tu.
Jungkook: ya ke? Sorry.
Selepas siap memasak...
Sekarang waktu makan.Jungkook mengambil makanan sambil menayangkan tattoo tangan kanannya,entah2 jurukamera lupa nak edit.
Jhope: menyerlah tatu kau.
Jungkook: thank you.
Namjoon: jin,aku nak buat tatu boleh tak?
Jin: cubalah kalau kau nak rasa penangan kasut sukan aku.
Namjoon: takpelah,it's okay.
Jimin: sedapnya food ni.
Bts: eh,betul tu.
Mereka menikmati makanan yang berada atas meja tu.
May 3, 2021
Music video butter dah keluar di youtube dan seluruh media social.Di hujung video tu,ada butter melting jadi bentuk love.Habis kuning logo diorang..
Baby serenity,baby moon,Ash dan rose mendengar suara eomma chimnya menyanyi terus sorak suka.Jimin macam senyum malu ala2 kucing gitu.Kalau dengar suara-suara uncle 6 orangnya,terus lena tertidur.Chim pergi letak empat beradik tu atas tilam dia sambil lap peluh di dahi.
Jimin: goodnight,my babies~💜💜
Chim mencium keempat-empat dahi budak2 tu.
Jungkook: aku takde ciuman kasih sayang?
Jimin mencium pipi kook dan terus masuk bilik yang bernama jungkook.
Kook: tunggu,jomlah tidur sama-sama.
Suasana menunjukkan diluar apartment hannam hill tempat semua ahli2 bts tinggal.Waktu ni,malam,berangin dan tenang.
Parti kecil-kecilan bts...
Bts sedang membuat parti kecik2 dekat taman belakang apartment diorang.Jimin sedang mendukung kedua-dua babynya yang berumur 7 bulan dan diikuti oleh ash and rose dibelakangnya.
Suga: mari-mari.Duduk dekat sini...
Tae: sedapnya air berry ni!!!
RM: over lah kau ni,tae.
Semua tergelak sekali bersama suara budak2.baby serenity bertepuk tangan dan baby moon sengih.
Bts: waaahhh,comelnya!!!
Ash duduk atas kedua-dua betis jhope dengan suga.Ash duduk atas riba jungkook.
Semuanya jadi happy dan suasana paling cerah sekali.
Dynamite song plays🌻🌻
~~The end~~
Dah habis cerita ni,kalau author ada masa lebih author akan buat story yang author janji semalam.
Terima kasih atas sokongan anda semua!!
Have a niceu day!!!!
We are army fans of bangtan boys.
Hwaiting!!!
YOU ARE READING
A Life(BTS)
Документальная прозаAda seorang lelaki korea yang bernama Park Jimin.Dia ialah seorang anggota kumpulan Bts ataupun bangtan boys,selepas dia dipaksa berkahwin dengan seorang lelaki luar negara,hidupnya mula berubah sedikit demi sedikit..