BAŞLANGIÇ🧚🏼‍♀️

11.9K 261 39
                                    

(1400 lü yıllar)
Ben tuana.Annemle beraber küçük bir köyde yaşıyoruz. Okçuluğu kendimi korumak için  babamdan öğrendim. Buralarda kendini korumak zorundasın.Korsanlar genelde hiçbir fırsatı kaçırmazlar, aslında ok atmayı seviyorum hatta doğruyu söylemek gerekirse yaşıtlarımdan biraz farklıyım uçabilir, hızlı koşabilir attığım her okta hedefi devirebilir ve  bir baykuş gibi uzaktaki her sesi duyabilirim.
   Sabah  erkenden uyandım çünkü anneme yardım edicek ondan sonrada  atış yapıp çalışmak için ormana gidicektim.İşlerimi halledip ormana gittim. 1 saate yakın çalıştıktan sonra ormanın başka tarafından sesler duydum .Biraz kararsız kalsamda o  tarafa doğru yürümeye başladım.İki tane yeniçeri Kıyafetli adam tuzağa yakalanmıştı. Biraz korktuğum için uzaktan ipleri okla vurup hemen saklandım ve onların kim olduğunu çözmeye çalıştım .Adamlar İplerin çözüldüğünü görünce şaşkın şaşkın etrafa bakarken ipleri kesmek için attığım oku buldular. Sonra adamlardan biri yanındaki adama "bu kadar isabetli atışı kim yapabilir " diye sordu.
Diğer adamda "Şu an buna vaktimiz yok fikri hemen gidip tuanayı bulmalıyız" dedi.
Kendi adımı duyunca biraz korkmuştum açıkçası beni neden arıyolardı ki. Adının fikri olduğunu öğrendiğim adamda " Haklısın Salih bu konu ile daha sonra ilgileniriz "dedi.
Onların başka bir şey söylemesini beklemeden hızlıca oradan ayrıldım ve hemen eve gittim. Eve geldiğimde annem oturmuş beni bekliyordu sanırım biraz merak etmişti. Hemen yanına gittim ve ona sarıldım. Adının Salih ve fikri olduğunu öğrendiğim o adamlar kafama takılmıştı acaba annem bu konu Hakkında bir şey biliyor mudur diye düşündüm ve anneme sormaya karar verip anneme seslendim.
"anne bugün ormanda yeniçeri kıyafetli adamlar gördüm buralara da hiç geldiler mi?"
Diye sordum. Annem de köyde hiç yeniçeri görmediğini söyledi bende çok üstünde durmadım ve gidip uyudum. Sabah yine erkenden uyanıp ormana çalışmak için gittim. Ormanda atış yaparken bana doğru Yaklaşan ayak seslerini duydum hemen Ardından dün Gördüğüm yeniçeri kıyafetli adamları gördüm.
Elimdeki oka bakıp sonra birbirlerine baktılar. Ben de hemen  okumu onlara doğrulttum.
"Siz kimsiniz?"dedim. Dün adının Salih olduğunu öğrendiğim adamda
"Bizden korkma sadece birini arıyoruz" dedi. Beni aradıklarını biliyordum ve bu daha çok korkmama sebep olmuştu. Benden ses çıkmayınca Adam konuşmaya devam etti.
"Buralarda tuana diye bi kız varmış onu arıyorduk " dedi.
Tam tanımıyorum öyle birini diyeceğim sırada köyden arkadaşım olan Ayşe'nin "tuana sonunda buldum seni hadi oyun oynayacağız" diyerek yanıma gelmesiyle adamları farketmesi bir oldu adamlar benim tuana olduğumu anlamıştı. Birbirlerine bakıp sonra yeniden bana döndüler.Ayşe de o sırada        korktuğu için arkama doğru saklandı.  O sırada bende adamlara "Benden ne istiyorsunuz " diye bağırdım. Adı Salih olan adam onlardan korkmama gerek olmadığını sadece onları dinlememi istemişti. Ben de Ayşe'yi köye gönderip onları dinleyeceğimi söyledim Ayşe'yi köye gönderdikten sonra bana Okçuluk eğitimi vesaire verip Benden daha iyi bir kemankeş yapacaklarını söylediler ve bu bana hiç mantıklı gelmedi. Anamı bırakıp hiçbir yere gidemezdim.
                            3 gün sonra
Bu üç gün içinde Adları Salih ve fikri olan bu iki adam her gün ormanda beni bulup tekkeye eğitime gitmem için beni ikna etmeye çalışıyorlardı. Ama ben her seferinde onları reddediyordum ve artık bu durumdan sıkılmıştım. Çünkü beni sık boğaz etmelerinden dolayı çalışamıyor ve sürekli takip ettiklerini düşünmeye başladığım için kendim olamıyordum güçlerimi kullanamıyordum. Şu an yine ormanda atış yapıyorum  Ve o iki yeniçeri de beni uzaktan izliyorlar açıkçası bu durum beni çok rahatsız ediyor. En son dayanamayıp " Peşimi ne zaman bırakacaksınız." diye sordum.Çünkü bu durum gittikçe beni sinirlendiriyordu. Adı fikri olan adam " yav Neden bu kadar inat ediyorsun  okçuluğuna geliştirmek istemez misin?"diye sordu.
Bende göz devirip " hayır istemem Ayrıca sürekli peşimde dolaşmanız beni sinirlendiriyor."dedim. Adı Salih olan adam ise bu hareketime sadece güldü.
Böyle böyle günler geçti artık sürekli peşimde dolaşmalarına dayanamıyordum ve ben de onlara tekkeye  gideceğimi söyledim. Nasıl olduğunu bile anlamamıştım. Tekkede hızlı bir sürede ilerleme kaydetmiştim tabii kız olduğum için beni kabul etmeleri baya zor olmuştu ama başarmıştık. Şimdi ise tekkede atış talimi yapacaktık. Herkes hazırlanmıştı bende hazırlandım hedeflerin başıma geçtik. Çok stresliyim ve ne yaptığımın farkında bile değilim. Komut verildi ve yayları gerdik. Yayı o kadar fazla gerdiğimin farkında bile değildim. Daha atış yapamadan toz koptu ve herkes Tozkoparan diye bağırmaya başladı.

GEÇMİŞTEN GELECEĞEHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin