Bab-4

1.3K 7 0
                                    

Setibanya Seriam di hadapan pintu pejabat Zakri, dia merasakan akan ada perkara yang tak 'best' terjadi. Dia memulas tombol pintu pejabat, alangkah terkejutnya apabila dia mendapati bahawa Zakri sudah berada di dalam pejabat dengan wajah yang bengang. "Adik! Masuk kereta sekarang! ", tengking Zakri kepada Seriam. Seriam terus masuk ke dalam perut kereta selepas di tengking oleh Along nya sendiri. Amri sendiri terkejut mendengar suara tengkingan Zakri. " Amri, aku balik dulu. Aku rasa tak sedap badan lah", kata Zakri dalam nada agak keletihan sebelum menghilang dibalik pintu. 'Apa yang aku buat ni betul ke Ya Allah, kena pukul tak si Seriam tu.. Mungkin tak Kut, sebab Zakri tu sayang sangat kat adik dia tu.... Lagipun Seriam kan satu2nya bunga dalam keluarga dia... Mungkin tak ada apa', bisik hati Amri yang timbul perasaan serba salah kerana memberitahu Zakri yang Seriam berdua-duaan dengan Haziq.

Along membawa kereta dengan begitu laju dek sifat amarah dalam hatinya semakin Membara-bara. Setibanya di rumah, tangan Seriam segera ditarik oleh Zakri masuk ke dalam rumah dan dihempaskan tubuh molek  Seriam ke atas sofa. "Aku nak tanya kau, apa yang kau buat dengan budak tak guna tu?, soal Zakri dengan raut wajah yang bengis. " Adik tak buat apa-apa pun, kitaorang kawan je", jelas Seriam. Apabila mendengar penjelasan Seriam membuatkan api amarah semakin membuak2... Pang! Hinggap satu tamparan di pipi kanan Seriam. "Asal kau nak berkawan ngan budak tu, kau tahu tak budak tu siapa", amuk Along sambil menanggalkan tali pinggangnya lalu dilibas2 pada badan Seriam. " Sakit Along, sakit.. Tak nak Along", kata Seriam yang menangis sambil menuju ke bilik tidurnya. Zakri mengikuti langkah Seriam sambil melibas tanpa belas ehsan. Suasana menjadi Hening, kedengaran suara Seriam yang menangis sambil meminta maaf kepada abang sulungnya, manakala Zakri terus memukul sambil menyumpah seranah adiknya.

AKU SERIAMWhere stories live. Discover now