Bab 5

1.3K 8 1
                                    

"Ni amaran terakhir aku, kau buat lagi macam hari ni. Lagi teruk aku kerjakan kau", kata Zakri sambil memakai semula tali pinggangnya.

"Along jahat, Along tak sayang adikkan", Seriam menjerit kepada Zakri.

Pang!!!!

Satu tamparan hinggap di wajahnya. Darah mengalir dipinggir bibir Seriam. Zakri berlalu pergi meninggalkan gadis itu di kamarnya sendirian.Seriam merangkak perlahan menghampiri gambar ibu & ayahnya. " ibu abah, bila nak balik. Along kejam ngan adik, dia dah tak sayang adik", kata Seriam sambil memeluk gambar itu. Tertidur Seriam akibat kelelahan menangis. Zakri hanya mampu melihat keadaan adiknya dari pintu sahaja. Tiada rasa menyesal atau sedih diwajahnya.

Langit bertukar menjadi gelap, menandakan hari sudah malam. Seriam cuba duduk diatas katilnya, tapi sayang badannya tidak boleh duduk dengan tegak. Gadis itu berjalan perlahan-lahan menuju ke bilik air.

"Arghh,pedihnya", Kata-kata yang keluar dari mulut Seriam saat ingin menyapu sabun badan. Usai mandi, Seriam merenung diri nya dalam cermin solek. 'Kenapa aku lain daripada orang lain? Aku ni tak layak ker nak jadi macam orang biasa?', soal hatinya. Tanpa disedari air mata mula menitik satu demi satu. Zakri mengetuk pintu bilik dan membawa makan malam.

" sayang, Jom makan. Along masak special malam ni. ", Ajak Zakri. Seriam hanya menurut dan makan.

Di Juvana...

Haziq memandang ke arah bulan dengan penuh senyuman. Sudah lama dia tidak merasai erti kasih sayang. 'Akhirnya aku boleh rasa balik kasih sayang yang dulu aku pernah rasa', kata hatinya.

" Happy nampak, cerita citer sikit kenapa happy2 ni... Ada barang boek ker", Tegur seorang lelaki bernama Adham. Tubuhnya agak sedikit sasa, berwajah tampan & berkulit putih.

"Tak ada apa pun.. Aku tengok bulan tu. Cantik", kata Haziq sambil melemparkan senyuman tidak ikhlas. Seseorang datang lalu berbisik di telinga Adham. Adham dengan muka penuh keceriaan.

" patut lah kau Happy, rupanya kau dah dating kan siang tadi ngan adik warden Zakri. Apa macam? Rasa apa beb? Dara lagi tak?.. Tapi aku dengar adik dia macam tak betul sangat? ", soal Adham dengan senyuman sinis.

" otak kau, dia bukan gadis yang dulu aku buat. Dia ni baik orangnya. Aku ikhlas nak berkawan ngan dia", luah Haziq.

"Kau sedar tak diri kau tu sapa nak ikhlas2 ni. Kalau kau tak nak tak apa, biar aku yang rasa", kata Adham sambil menepuk dadanya.

" kau sentuh dia aku akan pastikan selepas ini takkan ada keturunan Adham. Sendiri fikir", ugut Haziq sambil memegang kolar baju Adham sebelum berlalu pergi.

"Aku nak perempuan tu esok, aku nak Test sama ada aku ni mandul atau tak", kata Adham kepada konco-konconya sebelum mengambil arah lain.

AKU SERIAMWhere stories live. Discover now