Bab 7

846 6 1
                                    

"Along tak nak adik keluar dengan budak Haziq tu lagi Okay. Orang Kat sini semua jahat-jahat kecuali kawan Along", Kata Zakri yang risau pasal adiknya. Mana tak risau dengan melihat Seriam mengenakan baju kebaya berwarna merah.

Ada mata yang memerhati dari pelbagai arah. Seriam segera melangkah masuk ke pejabat Warden.

" He eh Seriam, cantik lah pakai baju kebaya warna merah. 'I like' ", Puji Warden Amri sambil menggigit bibirnya.

" puji jer,bibir tak Yah gigit kot. Kalau nak gigit juga, meh makan buku lima aku", kata Warden Zakri sambil menunjukkan buku limanya yang digenggam. Wajah Warden Amri terus berubah.

"Along nak pergi buat kerja, mungkin malam ni kita balik lewat sikit hea Seriam", kata Warden Zakri sebelum berlalu pergi. Kaki kanannya tidak sempat dijejakkan ke atas tanah, Seriam sudah menangis.

"Along, bila acik ngan angah nak balik... Hmmm, adik dah rindu dekat diaorang", nangis Seriam sambil menghentakkan kedua-dua tangannya di meja Warden Zaki.

"Sayang, tak nak lah nangis.... Along nak pergi kerja tu... meh main ngan abang", pujuk Warden Amri yang memeluk Seriam dari sisi kanan. Tangan kanannya menunjukkan agar Warden Zakri pergi daripada itu. Warden Zakri hanya menunjukkan ibu jari sebelum meninggalkan pejabat tersebut.

"Sayang, along kan nak kerja... Tak mau lah nangis-nangis ni, nanti tak cantik", kata Warden Amri yang memeluk tubuh Seriam daripada belakang lalu mengangkat tubuh gadis itu untuk duduk di atas ribanya.

" 'Uncle', Seriam nak jumpa Haziq boleh tak 'uncle'", pujuk Seriam sambil membalikkan arah badannya bertembung dengan badan Warden Amri.

"Sayang, kan along kata tak boleh jumpa. Orang dalam ni semua jahat-jahat", kata Warden Amri sambil mengangkat kedua-dua belah keningnya. Kedua-dua tangannya diletakkan di pinggang Seriam. Warden Amri mengurut pinggang Seriam sambil menunjukkan mata yang menggoda ke arah Seriam. 

"Ahh! Abang boleh lah , tak lama pun Seriam pergi....Seriam akan balik sebelum Along sampai hea abang", rengek Seriam lalu memeluk tubuh Warden Amri. Warden Amri berasa nikmat kerana buah dada Serian kini dihimpit ke dadanya. Berdiri tegang batang Warden Amri dalam seluarnya. 

"Boleh tapi bersyarat ya sayang", bisik Warden Amri di telinga Seriam sebelum terus menjilat dan menggigit manja telinga Seriam. Dari telinga turun pula ke leher Seriam sambil tangannya menggosok biji keletit Seriam dalam seluar dalam Seriam. Jari tengahnya bermain di area lubuk lubang. Dimasukkan bahagian hujung jarinya ke dalam lubuk tersebut.

Seriam sudah merasakan sesuatu yang enak. Hatinya berasa tidak sedap lalu menolak tubuh Warden Amri dan belari keluar daripada dalam pejabat tanpa menoleh ke belakang.

'Aduh, nikmat betul kalau dapat masukkan kau dalam lubang budak tu. Nasib baik tak ada CCTV',gumam hatinya yang geram akan peluang yang terlepas sambil membelek-belek batangnya yang tegang lagi berurat itu. Bahagian yang dimasukkan ke dalam lubuk lubang itu di jilat-jilat dan di sedut-sedut dengan rakus. Usai itu,dia membetulkan kembali pakaian dan seluarnya yang sudah dilodehkan sedikit.

Sementara itu.....

Haziq terlihat Seriam dalam keadaan tercungap-cungap lalu mendekatinya.

"Seriam awak okay tak ni? Kenapa awak lari? Sapa kejar awak?", soal Haziq dengan cemas.

" Eh awak, saya saja jogging... bosan duduk kat pejabat. Memang niat kita nak jumpa awak", kata Seriam sambil melemparkan senyuman yang manis.

"Oh ye ker, sama lah niat kita. Hari ni awak nampak sungguh cantik lah Seriam. Ayu jer pakai baju kebaya ni. Sesuai ngan warna kulit awak", puji Haziq kepada Seriam.

"Awak jom kita duduk kat tempat tak ada orang. Bukan apa kalau boleh saya tak nak along saya nampak awak", ajak Seriam.

"Ouh, kalau macam tu saya ada satu tempat yang sangat cantik untuk kita lepak. Kat tempat tu ada gudang lama dengan tasik. Budak-budak lain dalam ni tak tahu pasal tempat tu", kata Haziq.

"Kalau macam tu, jom lah ke sana ", ajak Seriam sambil menggenggam tangan Haziq. Merasakan kelembutan tangan Seriam, Haziq pun membututi gadis Autisme itu. Tanpa mereka sedari terdapat 2 pasang mata yang mendengarkan apa yang dirancangkan oleh mereka.

"Bagitahu boss pasal tempat tadi dan aku 'standbay' kat sana", bisik seorang daripada mereka sebelum mereka berpecah.

'Kenapa hati aku tak sedap hea, apa yang akan jadi lepas ni', bisik hati Haziq. Namun diabaikan setelah melihat senyuman Seriam sambil berjalan.


AKU SERIAMWhere stories live. Discover now