BAB 12

401 5 2
                                    

Suasana hening Subuh menenangkan minda Fikri yang baru selesai Majlis Pemakaian Tentera Darat di Kuala Lumpur. Fikri hanya memandang ke arah luar tingkap bas menikmati pemandangan. Fikri mengambil telefon pintarnya lalu membuka aplikasi Whitsapp tangan dan mata lantas mencari nombor Zakri. Hendak mengetik nama kenalan Zakri tetapi jarinya terhenti.

'Tak apa lah, aku buat kejutan lah untuk along. Bukan selalu prank dia. Dah berbulan tak jenguk dia ngan Seriam',kata hatinya sambil menyimpan kembali telefon bimbitnya kembali ke dalam kocek seluarnya dan memejamkan matanya untuk menikmati perjalannya pulang ke rumah keluarganya di Perlis.

Di Rumah......

"Am, bangun lah.... Asal muka kau ni weyh", kata seorang rakannya yang berambut merah berri sambil menepuk-nepuk bahu Amri. Amri bangun sambil menggeliatkan badannya.

"Betina tu lah, aku perasan dia semalam. Aku 'try' lah nak tangkap ayam sorang-sorang, nah sekali dia cakar muka aku lepastu terus masuk bilik dia", kata Amri dengan nada geram.

"Kau pun satu, dah tahu ayam 'Fresh', mana mampu nak tangkap sorang-sorang. Habis ni macam mana?", tanya rakannya dengan muka nakal.

Rakannya berambut perang dan berambut kelabu tersedar setelah mendengar suara Amri itu. Masing-masing menggonyoh mata mereka sambil memasang telinga dalam mesyuarat di tengah-tengah ruang tamu.

"Cuba kau tengok babun tu tengah tidur ke tengah apa", arah Amri kepada rakannya berambut merah berri. Jejaka terbabit terus bangun dari sofa dan menguak pintu dengan berhati-hati. 

Dia melihat Zakri masih tidur dengan dua orang gadis sambil tubuh mereka bertiga dibaluti hanya kain selimut, pintu kembali ditutup dan dia kembali duduk di samping Amri.

"Tidur mati nyah, banyak sangat ke awek kau bagi dia telan? Dengan awek-awek kau pengsan tak bangun", soal rakannya yang berambut merah berrie.

"Aku pun tak tahu lah, tapi bagus juga dia pun pengsan. Senang kerja kita nak tangkap ayam 'Fresh' tu. Jom", kata Amri yang bangun daripada sofa dan terus menuju ke bilik Seriam. Rakan-rakannya yang lain mengikuti dengan semangat yang membara. Perlahan-lahan anak tangga didaki oleh mereka.

Pintu bilik Seriam boleh dipulas, Amri menjengukkan kepalanya untuk mencari susuk tubuh gadis itu. Seriam sedang leka tertidur di lantai berhampiran almari bajunya.Pintu bilik dikuak lagi sedikit bagi memuatkan tubuh mereka. Amri mengeluarkan sapu tangan dan menuang sedikit cairan kloroform lalu menekup tepat di bahagian hidung dan mulut gadis itu. Seriam terkejut dan cuba meronta-ronta untuk melepaskan diri tetapi badannya sudah dipegang erat oleh jejaka berambut merah berrie, jejaka rambut perang dan jejaka rambut kelabu. Mereka mengangkat tubuh Seriam dan meletakkan di atas katil gadis itu. Perlahan-lahan Amri mengalihkan sapu tangan itu dari wajah Seriam. 

Seriam melihat ke arah sekeliling dengan pandangan kabur. Dia dapat merasakan seakan-akan tubuhnya tidak bermaya. Rakan-rakan Amri melepaskan pegangan mereka setelah melihat keadaan gadis itu begitu. Amri perlahan-lahan membuka pakaian Seriam manakala rakannya berambut merah berrie merakam perbuatan Amri terhadap Seriam. Baju dalam Seriam turut ditanggalkan oleh Amri, usai bahagian atas Amri beralih ke bahagian gua yang sudah lama diidamkan olehnya tetapi terhalang oleh urat-urat benang. Maka seluar yang dikenakan oleh Seriam dilucutkan beserta seluar dalam bewarna hitam. Kaki Seriam di kangkangkan dan dipegang oleh rakannya berambut warna perang dan berambut warna kelabu. Rakannya berambut merah berrie sedang berpindah-randah bagi mencari sudut yang sesuai bagi rakaman yang berkualiti. Pintu bilik Seriam tidak ditutup kerana mereka yakin yang Zakri tidak akan bangun dari alam mimpi.


Sementara itu.....


"Terima kasih pak cik, ni ada rezeki sikit untuk pak cik", kata Fikri yang mengenekan kaca mata hitam.

"Ya Allah, terima kasih nak. Semoga kamu dipermudahkan segala urusan dan murah rezeki", kata pakcik yang memandu 'Drab' sebelum Fikri keluar dari perut kereta Vios putih.

'Aku rasa aku tak bagitahu pun along aku nak balik, tapi asal ada dua biji kereta kat halaman rumah. Apasal hati aku tak sedap ni', soal otaknya sendiri sambil dia melajukan langkah kakinya. Baru hendak diketuk dada pintu, Fikri menyedari pintu tidak ditutup rapat, jejaka itu terus menolak dedaun pintu untuk masuk ke dalam rumah.

"Ya Allah, apa dah jadi dengan rumah ni", bisik Fikri saat melihat ruang tamu yang bersepah dengan bantal dan kusyen sofa. Tidak cukup dengan itu,kelihatan kulit kuaci bertaburan di atas lantai. Diatas meja tamu bersepah dengan air kencing syaitan iaitu arak. Botol dan tin bercampur aduk bersepah.

Firkri berjalan perlahan-lahan ke arah bilik Zakri. Setibanya di hadapan pintu bilik Zakri, tombol pintu baru hendak di pulas oleh Fikri tetapi terhenti kerana mendengar suara garau dari tingkat atas. Seingat Fikri bilik di tingkat atas ialah bilik Kasri dan bilik Seriam. Fikri terus menuju ke tingkat atas setelah mendengar suara garau itu.

" Kau rakam betul-betul aku urut buah dada Seriam ni", kata Amri yang mengurut buah dada Seriam. Amri baru hendak merapatkan mulutnya ke arah buah dada Seriam tetapi mencium penumbuk Fikri.

"Oi! Kau nak sangat kan rasa. Meh sini aku pijak kau Setan!", Teriak Fikri bagai orang kena sampuk setan yang terus menumbuk Amri .

Amri yang terkejut dengan kehadiran Fikri pun berusaha melawan kembali tetapi sayang Amri bertubi-tubi rasakan tumbukan Fikri. Rakan-rakan Amri tidak diam , mereka juga beradu kekuatan saat melihat rakan meraka di pukul teruk oleh jejaka berbadan sedikit sado dan kulit sedikit gelap. Fikri menggunakan apa yang dia pelajari di kemnya iaitu TTS (Tempur Tanpa Senjata). Pergaduhan berlaku menyebabkan Zakri terbangun dari lenanya. Dalam keadaan mamai Zakri menaiki anak tangga sambil menutup kawasan larangannya dengan selimut biliknya.

Amri dan rakan-rakannya pengsan sehingga tak sedarkan diri. Fikri terus merapati Seriam yang tidak berbaju itu. Fikri terpaku lalu cepat-cepat beristighfar bagi menjauhkan godaan syaitan. Selimut Seriam diambil lalu membaluti tubuh gadis itu. Fikri mengambil telefon yang digunakan untuk merakam aksi panas yang Amri lakukan. Amri dan rakan-rakannya diikat oleh Fikri menggunakan pelbagai tali pinggang.

"Assalamualaikum Muaz, ni aku ni Fikri. Aku nak laporkan tentang cubaan merogol dekat rumah aku. Tolong hantarkan anggota-angota kau ke rumah aku ya", kata Fikri dengan nada series.

"Waalaikummussalam, Ya Allah. Baik Fikri, aku akan hantar", kata Inspektor Muaz sebelum mengarahkan anak-anak buahnya menuju ke lokasi kejadian.

Fikri terus mengangkat tubuh Seriam menuruni anak tangga dengan pantas sehigga melanggar bahu Zakri sehingga jejaka itu terduduk.Fikri terus berjalan laju tanpa menghiraukan abang sulungnya yang jatuh terduduk di tangga. Mereka menuju ke hospital dengan menaiki 'drab' yang pak cik tadi bawa. Pak cik itu membawa dengan laju sambil menghidupkan lampu kecemasan menuju ke jalan KPJ Hospital Perlis.

'Maafkan angah sayang, angah leka menjaga adik dengan baik. Tolong kuat dan sedar taw. Angah dah balik untuk adik ni', gumam hati Fikri saat menatap wajah Seriam yang diam terkaku. Berguguran jatuh air mata jantan Fikri. Dia rasa bersalah terhadap dirinya kerana gagal menggalas amanah yang diberikan oleh ibu bapanya yang sudah tiada di atas muka bumi ini.



AKU SERIAMWhere stories live. Discover now