Episode 1:Malam Yang Hening

239 7 0
                                    

Henry:we kite pegi main sketboard nak x???

Malangnya henry hanya bercakap seorang diri kerana kawan²nya sebok bersembang sesama sendiri...

Henry:WOI!!!!╰_╯PEKAK KE????

Andrew:we xyahlah jerit²....boleh pekak telinga kitorang tau x....

Henry:yelah..aku cakap tpi korang buat bodoh je...sapa x bengang!!!!aku tanya pon korang tak jawab....-_-

Daniel:kau ada cakap gan kitorang ke tadi???

Henry:eh!!xdalah...aku cakap dengan kasut aku tadi ̄︿ ̄

Leo:SERIUSLAH╰_╯

Henry:yelah aku cakap gan korang...korang nk x gi main sketboard???sbb aku dah boring asyik lepak dlam bilik Kim ni..

Kim:asal pulak boring lpak dlm bilik aku????

Henry:sebab bilik kau buruk!!!O.o

Kim:Leo tgok Henry die ckp bilik aq buruk╯▂╰

Leo:bengonglah korang ni....tu pon nk gaduh....

RYMADDEO semua tergelak sehingga xingat dunia disebabkn Henry dan Kim yg gaduh tanpa sebab yg munasabah...persahabatan mereka sudah lama terjalin sejak mereka masih dibangku sekolah rendah lagi...mereka juga sudah seperti adik-beradik kandung...sekarang sudah tiba masanya untuk RYMADDEO berpisah dgn Leo dan Kim...Leo dan Kim sebenarnya adalah adik-beradik...RYMADDEO harus berpisah dgn Leo dan Kim disebabkan urusan pekerjaan ayah mereka...

Di rumah Leo,

Kim:Leo esok hari terakhir untuk RYMADDEO kan???

Leo:yup,kenapa????

Kim:xdalah..saje tanya...so kau xnak bagi tau perkare sebenar ke dekat dyerang semua????

Leo:perkare ape???

Kim:sebab sebenar knp kita pindahlah apa lagi...

Leo:x kot..aku xnak dyorang sedihlah....

Kim:tapi dyorang pon berhak tau kan...dyorang dah macam adik-beradik kita kot....

Leo:biarlah macam ni je....aku xnak kegembiraan ni jadi kesedihan hanya disebabkan oleh aku...(air mata mula mengalir begitu juga dgn Kim yg turut merasai kesedihan abang kesayangannya itu)

Malam tersebut diselubungi perasan sedih yg mendalam bagi dua beradik tersebut...sihingga mereka terlekap dengan keadaan pipi yg dibasahi air mata...

Hari terakhir bersama RYMADDEO diisi dgn pelbagai aktiviti....termasuklah bermain sketboard yg Henry hendak main tetapi tidak kesampaian kerana sudah hampir malam ketika itu...sungguh indah hari itu....Leo dan Kim dapat melihat gelak tawa sahabatnya buat kali terakhir sebelum mereka berpisah....Sudah tiba masanya untuk berpisah dgn RYMADDEO...malam yg hening itu diselubungi perasaan sedih diantara RYMADDEO...mereka seakan tidak mahu berpisah walaupon sehari...kerana bagi mereka sehari bagaikan setahun tidak berjumpa....kini tiba masa untuk keluarga Leo berpindah ke Tokyo....kini hanya tiggal memory yg terindah diantara RYMADDEO...kini Leo serta Kim hanya boleh mengimbas kenangannya bersama RYMADDEO didalam ingatan mereka sahaja..

#tgis is my second story sorry klau xbest...klau sudi bacalah...n kalau best jgn lupa vote..nanti saya smbng lagi...

PERGINYA SEORANG KAWANWhere stories live. Discover now