Tess was wanhopig opzoek geweest naar Kirsten. Maar op de een of andere manier leek ze telkens pleite te zijn. Tess begon zich af te vragen of Kirsten haar ontliep. Ze liep over de gangen, klopte op deuren en ondervroeg mensen. Kirsten leek wel verdwenen. Tess rende een gang over. Het was helemaal leeg dus ze kon snel de gang door. Het was weliswaar de langste gang van de school, dus het duurde even. 'Wat zoek je?' Hoorde Tess plots achter zich. Ze draaide zich snel om om te kijken wie het was. 'Wat moet je?' De donkerbruine ogen van James doorboorden de hare. 'Ik wou je helpen met zoeken.' 'Waarom zou je mij willen helpen?' Vroeg ze argwanend terug. 'Omdat je in ons team zit. Je bent een soort van één van ons. En wolven werken altijd in een roedel. Af en toe stoten ze er eentje met een te grote mond en te weinig lef, maar dat doet er van de rest niet zo toe.' Tess zuchtte. 'Ik zoek niet IETS, ik zoek Kirsten.' 'Waarom?' Vroeg James terug. 'Alsof ik jou dat ga vertellen.' James rolde met zijn ogen en sloeg geïrriteerd zijn armen over elkaar. 'Ik kan je vertellen waar ze is.' 'Nou?' 'Alsof ik jou dat ga vertellen.' Zei hij met een grijns op zijn gezicht terug. 'Wat wil je?' 'O ik wil zoveel! Maar ik ga jou een ding vragen om te doen. Het past inderdaad wel op mijn lijstje van dingen die ik zou willen. Maar willen is zo'n gaar woord. Ik gebruik liever de woorden 'jij gaat' of 'jij doet' in plaats van 'ik wil dat je'. Dat klinkt zo veeleisend altijd.' 'Maak je punt nou maar.' 'Jij gaat vanavond een ketting pakken.' 'Ik doe niet aan stelen.' 'Hé, ik heb nooit het woord stelen genoemd hoor! Daar komt het inderdaad wel op neer, maar dat klinkt zo slecht.' 'Je bent ook slecht.' 'Daar ben ik niet zo zeker van.' 'Waar is Kirsten.' Zei Tess, terwijl ze een stap dichterbij zette. 'Daarom ga jij dus die ketting pakken, anders zie je haar niet meer terug.' Tess duwde James tegen een muur aan en duwde haar hand tegen zijn keel. 'Wat heb je met haar gedaan!' James kreeg weer die grijns op zijn gezicht. 'Je denkt dat ik haar iets aan heb gedaan?' Tess drukte haar hand er nog iets steviger tegen zijn keel aan. 'Zo kan ik je moeilijk w-wat g-g-gaan vertell..' Tess liet zijn keel los. James begon te hoesten en begon weer wat bij te kleuren. Gelijk kwam die lach weer terug op zijn gezicht, die ongelofelijk irritante maar leuke lach, dacht Tess. 'Wie heeft dan WAT gedaan?' 'Één vraag tegelijk kippetje. Ik weet niet wie, maar Kirsten is veilig, zolang de vampieren maar wegblijven.' 'Waar heb je het in hemelsnaam over?' 'Arnaut heeft je vast wel verteld over de gang. Die gang waar die soort van killervampieren zitten?' 'Ja? Wat is daarmee?' 'In die gang zit een klaslokaal, verlaten, stoffig, donker. Die killervampieren komen daar elke week om 21.00 uur samen om iets vaags te bespreken of zo, ik heb geen idee wat ze daar doen. Maar het punt is. Kirsten zit daar, in dat klaslokaal, ze kan niet weg. Niemand kan erin of eruit, tenzij je de ketting hebt.' 'Die ik van jou moet gaan stelen.' 'Nee, die jij gaat pakken en niet meer teruggaat geven.' 'Dat heet stelen.' Zei Tess terug terwijl ze haar handen in haar zij stak. 'Wat jij wilt...' Zuchtte James. 'Die ketting ligt in het bureaulaatje van Mr.Schild.' 'Waarom pak je het niet gewoon zelf. Kirsten is ook jouw vriendin.' 'Mr.Schild heeft het afgesloten voor weerwolven. Hij zegt altijd dat die sluw en niet te vertrouwen zijn.' 'Heeft hij gelijk in.' 'Dus ik kan het niet pakken. Je weet dat je niet anders kan.' Zei James hulpeloos. 'Hoe doe ik dat dan?' 'Je gaat zijn lokaal binnen, maakt de la met het gouden slot open en pakt de ketting, duh!' Zei James. 'Maar als er een slot op zit, heb ik toch een sleutel nodig.' 'Nee, dom kippetje. Jij bent een sterveling. Jij kan er gewoon in.' 'Klinkt te makkelijk.' Zei Tess achterdochtig terug. 'Niet bepaald. Mr.Schild komt echt nooit zijn lokaal uit. Er gaan geruchten dat hij dat niet kan, dat hij opgesloten zit of iets van dat domme bijgeloof.' 'Hoe moet ik het dan gaan pakken?' 'Denk nou niet dat ik achterover in een luie stoel met een cocktailtje in mijn hand niks ga zitten doen. Zoals je al zei, ze is ook mijn vriendin.' Tess haar wenkbrauwen schoten omhoog. 'Kom op, niet zo verbaasd, ik heb ook een hart hoor.' Snel herstelde Tess zich en keek weer serieus. 'Oké dan.' James wreef in zijn handen en liep in Tess haar richting. 'Dit is het plan.'
----------------------------------
Gewoon meer dan 5000+ reads gehaald op dit boek. BIZAR!! Echt top en aan de andere kant zelf onbegrijpelijk dat jullie dit zo leuk vinden. Klinkt waarschijnlijk pittig cliché als ik dit ga zeggen, maar het is waar. Het motiveert me ENORM dat zoveel mensen het leuk vinden, votes en reacties achterlaten. Als ik een tijdje geen inspiratie heb, of simpelweg geen zin om verder te schrijven, kijk ik naar de leuke reacties en begin ik toch weer met een nieuw hoofdstuk. Trouwens, als je dit stukje ook helemaal hebt gelezen, ben je een BAAS! Meldt het me vooral ff, als je het tot hier hebt gelezen ofzo, ff een controle voor wie dit nou daadwerkelijk leest :P
Ik ben bezig met een project waar ook tijd in gaat zitten, en wat jullie binnenkort zullen lezen op Wattpad. Vooral de OUAT fans opgelet.
THANKSSSS ALLEMAALALALALAL
JE LEEST
Weird School
FantasyDit verhaal gaat over Tessa. Haar vader krijgt een baan in Duitsland en daarom moeten hun verhuizen. Tessa gaat naar een nieuwe school. Het is een enge school met vampieren en weerwolven. Maar het rare is. Haar ouders lijken daar niks van te merken...