Hoofdstuk 12

233 16 5
                                    

Na de les pakte Arnaut Tess bij haar pols en trok haar mee naar de gang. 'Hé, doe eens rustig. Wat is er?' Zei Tess. 'Ik...Ik moet je echt spreken.' Zei Arnaut maar hij werd onderbroken. Kirsten kwam aangerend vanuit de gang. 'Tess, Tess, Tess, Tess, Tess!! Ik MOET je spreken.' Zei ze half rennend. 'Oh, hoi Arnaut. Tess. Kom. Mee. Nu.' En ze trok Tess mee, Arnaut verbaasd achterlatend. Arnaut's gezicht vertrok toen hij door had dat hij nu niet meer met Tess kon praten. Hij wou achter ze aan, maar hij zag om het hoekje James staan. Dus hij liep de andere kant uit. James keek argwanend naar Arnaut. Niemand wist eigenlijk wat hij wou, of wie hij was. 

Ondertussen bij Kirsten en Tessa. 'Au! Mijn hand valt er nog eens af door dat getrek eraan van iedereen!' Schreeuwde Tess. 'Ach zeur niet. Ik MOET je wat vertellen.' 'Nou ik dacht dat je klaar met me was.' 'Hoezo dat nou weer, tuurlijk niet. Je blijft mijn beste vriendin. Maar ik moet je zeggen dat James wil dat ik een weerwolf wordt.' Zei Kirsten. 'Wat moet ik doen?!' 'Ho, ho, ho. Zei je nou net dat hij wou dat je weerwolf werd? Maar dat is gestoord!' 'Ik weet het. Ik zei ook al. WAT MOET IK DOEN?!' 'Ja, nou, weet ik veel! Waarom wil hij dat?' 'Hij zei dat we anders geen relatie konden hebben, dat het dan te gevaarlijk zou zijn.' Legde Kirsten uit. Ondertussen, zonder dat ze het doorhadden stond James om het hoekje te luisteren. 'Nou, dan toch lekker geen relatie.' Zei Tess. 'Dat is ZO gemeen. Wat zou jij doen als Arnaut je vroeg om een vampier te worden.' En Tess begon te blozen. 'Ik... Ik weet het niet.' 'Nou dan? Ik zei toch dat het niet zo makkelijk is als je denkt.' 'Dacht.' Verbeterde Tess haar.

James liep weg. 'Hoi, Arnaut.' De ogen van Arnaut begonnen rood te worden. Maar hij hield zich in. 'Kirsten, wordt weerwolf. Zij zal ervoor zorgen dat je snode plannetje niet gaat werken.' Zei James met een geniepige grijns op zijn gezicht. 'Oh ja? MIJN geniepige plannetje. Jij bent diegene die Kirsten haar leven afpakt. JIJ bent diegene die haar leven riskeert. En waarvoor? Voor een zogenaamd plannetje van mij. Nou ik zou zeggen: Je verdoet je tijd. Ik heb geen plannetje. En al had ik dat wel, dan had jij daar NIKS vanaf geweten.' En Arnaut verliet de gang. James trok een bedenkelijk gezicht, moest hij dit nou wel doen? Is Kirsten haar leven het wel waard? Met die gedachten verliet ook hij de gang.

De school was onderhand in rep en roer omdat er een groot evenement aan zat te komen. DE jaarlijkse strijd tussen de Vampieren en de Weerwolfen. De grote Schrikstrijd. Het was Oktober 31st, onder de normale mensen ook wel Halloween genoemd. Vorig jaar hadden de vampieren gewonnen met 321 geschrokken mensen, maar het scheelde niet veel, want de weerwolfen bleven steken op zo'n 318 geschrokken mensen. Wie zou er dit jaar met de Grote Schrikprijs ervandoor gaan. Blijft hij in de Vampieren kast. Of komt hij is de Weerwolfen kast. Het was elk jaar weer een verassende gebeurtenis, maar dit jaar zou het nog extremer worden, dit jaar deden er stervelingen mee.

Weird SchoolWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu