'Tess!!!! Wakker worden!! Straks komen we nog te laat voor de les.' Riep Arnaut. Tess schrok wakker en besefte dat ze zich verslapen moest hebben. Ze ging snel tandenpoetsen en in de badkamer ook omkleden, want Arnaut stond in haar kamer. Ze was klaar en zei: 'Laten we maar gaan dan.' 'Goed plan.' Na de les, (wat overigens heel saai was), zag Tess Kirsten met James de klas uitlopen. Ik denk dat ik jaloers ben op Kirsten. Dacht Tess bij haarzelf. 'Je bent jaloers op haar hè?' Zei Arnaut alsof hij haar gedachten kon lezen. 'Wat? Nee, ik ben nog nooit echt jaloers geweest.' Zei Tess. 'Dan niet.' Zei Arnaut twijfelachtig.
Ondertussen liepen James en Kirsten over de gang, naar het kluisje van James. Daar eenmaal aangekomen zei Kirsten: 'Wat moest je nou ook alweer uit je kluisje halen?' 'Mijn boeken en ik had gewoon een reden nodig om met jou ergens naartoe te gaan.' 'Nou romantisch hoor.' Zei Kirsten voor de grap. James pakte haar hand vast 'Zo romantischer?' Zei James. 'Nogal' En ze begon te blozen. 'Nou pak je boeken dan.' 'Hahaha, ik doe niet aan boeken, ik word er toch wel weer uitgezet door de leraren. Dan heb ik toch geen boeken nodig.' 'Misschien om te beginnen met er niet uitgestuurd te worden moet je een keer je boeken meenemen, zullen ze vast op prijs stellen.' Zei Kirsten. 'Misschien.. Maar wat er meer toe doet is waarom we hier echt zijn. Ik wou je eigenlijk iets vragen.' 'Brand los.' Zei ze blij, misschien zou hij haar vragen om zijn vriendinnetje te zijn, maar misschien vraagt hij ook gewoon om m'n huiswerk, dat zou ook een mogelijkheid zijn natuurlijk. 'Je bent een mens, als we een relatie willen, moet je een weerwolf zijn. Anders zou het te gevaarlijk voor je zijn.' 'Ja, tuurlijk. Zie je het voor je. Kirsten als een weerwolf. Dat kan toch helemaal niet.' 'Je kan wel degelijk veranderen in een weerwolf, maar daarvoor moeten we zoenen. En dan hopen dat je bloed goed reageert. En natuurlijk zeker weten dat je wel een weerwolf zou willen zijn, want je kan daarna niet meer terug.' 'Het klinkt allemaal wel heel dramatisch, je weet niet eens zeker of we voor altijd samen blijven, en je weet niet eens zeker of ik het wel overleef.' Zei Kirsten angstig. 'Ja, dat zijn nogal wat minpunten natuurlijk.' 'Ik weet het niet hoor.' zei Kirsten twijfelachtig. 'Ach, maak je geen zorgen. En dan kan je natuurlijk op deze school blijven, en je wordt als je je 20e haalt onstervelijk. Dat is het beste pluspunt.' zei James. Het leek nogal alsof hij reclame aan het maken was voor het zijn van een weerwolf. 'Ik moet er even over nadenken.' Zei Kirsten. James begon te glimlachen. Hij wist waarschijnlijk wat ze ging kiezen, alleen wist Kirsten dit nog niet. Maar dit zou een keuze worden op leven of dood...
JE LEEST
Weird School
FantasíaDit verhaal gaat over Tessa. Haar vader krijgt een baan in Duitsland en daarom moeten hun verhuizen. Tessa gaat naar een nieuwe school. Het is een enge school met vampieren en weerwolven. Maar het rare is. Haar ouders lijken daar niks van te merken...