Kolay Korece Sayılar: 1 Korece saymayı öğrenmek kolaydır. Ve bu dersten sonra, Kore sayıları konusunda usta olacaksınız! Ama görüyorum ki başlamak için can atıyorsun, o yüzden 1 - 10 arası Kore rakamlarına girelim:
1: 일 ( il )
2: 이 ( i )
3: 삼 ( sam )
4: 사 ( sa )
5: 오 ( o )
6: 육 ( yuk )
7: 칠 ( çil )
8: 팔 ( pal )
9: 구 ( gu )
10: 십 ( şip )
Para sayma, matematik, ölçümler, ayların isimleri ve telefon numaraları gibi şeyler için Çin-Kore sayı sistemini kullanacaksınız. Aynı zamanda günler, haftalar veya yıllar olarak zamandan bahsetmek için kullanılır.
Bu senin hızlı cevabın. Ama okumaya devam edin, çünkü Korece saymanın aslında iki yolu vardır : Çin-Kore sayı sistemi ve Yerli Kore sayı sistemi.
Korece sayıları öğrenmek ve saymak, Korece becerilerinizi geliştirmenize ve kolaylıkla konuşmanıza yardımcı olacaktır. Sonuçta, çoğu konuşmada sayıları kullanırız! Öyleyse öğrenmesi çok şey olsa da, sık sık kullanacağınız için anlaması ve hatırlaması kolaydır.
Korece sayıları 1'den 10'a kadar temel bilgilerle başlayalım. Sonuçta, bunlar en sık kullanacağınız sayılardır. İster iki kişilik bir masa isteyin ister “şunlardan birini isteyin”, günlük yaşamda genellikle daha küçük rakamlar kullanırız.
Dolayısıyla, zamanınız kısıtlıysa veya sadece 80/20 kelime kuralını uygulamaya çalışıyorsanız, bunlar en çok kullanacağınız Korece sayı kelimeleridir.
Korece Sayılar: Yerel
Şimdi Kore sayı sistemini öğrenelim. 1 - 10 arası:
1: 하나 ( hana , ancak genellikle 한 veya han olarak kısaltılır )
2: 둘 ( dul )
3: 셋 ( set )
4: 넷 ( net )
5: 다섯 ( daseot )
6: 여섯 ( yeoseot )
7: 일곱 ( ilgop )
8: 여덟 ( yeodeol )
9: 아홉 ( ahop )
10: 열 ( yeol )
Yerli Kore sayıları zamandaki saatten (günler, aylar veya yıllar değil), yaştan ve olayları ve insanları saymak için kullanılır. Aslında, birincil amacı bu: saymak.
Bu sayı sistemini en çok "sayaç" adı verilen Korece kelimelerle kullanacaksınız. İnsanlar, kitaplar veya arabalar gibi farklı nesne veya şey kategorilerini saymaya yardımcı olurlar.
Medyaya koyduğum videoyu izleyin.
🐝🐝
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORECE (한국어) 🇹🇷🇰🇷
Genç KurguDildeki en yaygın kelimelerle kelime hazineni iyice doldur, hayatın çıkarabilecek karmaşık durumlarda bile rahat et! Unutma uzun yolculuk tek bir adımla başlar. Oku ve gör.