Második esély

384 40 1
                                    

Thanos csettintése után mintha lelassult volna az idő körülöttünk. A csata résztvevői közül sokan Wakandában maradtunk, néhányan viszont útnak indultak, de kitudja, célba értek-e valaha. Próbáltuk múlatni az időt, de a feszültség és a rettegés mindenhol jelen volt. A Bosszúállók közül Natasha és Steve azonnal elindultak az Államokba, hogy segítkezzenek a kialakult káoszban. Bruce pár nap után elutazott, de azt nem mondta, hová; Rhodey szerencsére maradt még sérülései miatt, ezért tőle mindent megtudtam, ami az utóbbi pár évben történt a Földön. Egyedül Mordály maradt az Őrzők csapatából, néha lehetett őt látni itt-ott, de nagyon mogorva és szótlan volt, még akkor is, amikor megpróbáltam vele beszélni. Thor, Valkűr és Heimdall elmentek "Új-Asgardba", de én nem mertem elindulni, ráadásul a karom nagyon lassan gyógyult. Bár Rhodey szerint a wakandaiak híresek a gyógyító-képességükről, úgy tűnt, ebből nekem nem jutott; mivel ebben az országban is teljes volt a káosz. T'Challa király, akivel korábban találkoztam, és a húga, Shuri is eltűntek, az anyjuk, Ramonda próbált rendet tartani, de a gyógyítóikat és eszközeiket elsősorban a wakandaiak segítségére használták, így várnom kellett. Tony, Strange, Nebula és Peter felől semmit nem tudtunk. 

Lokival kimatekoztuk, hogy hogyan sikerülhetett mégis Thanos terve. Mindegyik végtelen kő saját funkcióval bír. Az Elme-kő megkeresi az élőlényeket, a Valóság-kő széttépi a fizikai testeket, a Lélek-kő leszámol a lelkekkel halál után, az Erő-kő működteti a Végtelen-kesztyűt, egyfajta akkumulátor, a Tér-kő kiterjeszti a hatását az egész Univerzumra, az Idő-kő a kesztyű erejét egyetlen pillanatba sűríti. Thanosnak hiányzott a tesseract, ezért nem érhette el az Univerzum minden szegletét, csak egy részét. Azt nem tudtuk, hogy ez a rész mekkora (csak a mi bolygónk, vagy az egész Naprendszer, esetleg még nagyobb terület?). A Idő-kő hiánya miatt pedig nem egy másodperc kellett a kesztyűnek, hanem sokkal több. Hogy mennyi, azt megint nem tudtuk. Órákon, majd napokon át folytatódtak az eltűnések, ami még rosszabb volt, mintha egyszerre tűnt el volna mindenki, mivel így az egész bolygó megbénult, napokra. A rettegés és a káosz mindenütt jelen volt; sosem lehetett tudni, hogy ki lesz a következő, aki köddé válik. 

A hatodik napon megjelent Mordály Wakandában egy Quinjettel, és azt mondta, muszáj vele mennünk. Hiába kérdeztük, miért, semmi értelmes választ nem adott, mogorva volt, mint mindig. Végül csak felszálltunk arra a repülőre, bár nem szívesen.  Felvettük még Thort is Norvégiában, aztán elindultunk Amerika felé. Thor teljesen le volt sújtva, mert pár napja Heimdall is eltűnt, több asgardival együtt. A hír Lokit is megviselte, bár nagyon próbálta ezt tagadni. Én úgy láttam, hogy Heimdall amolyan apa-figura volt nekik, ezért is volt szörnyű hallani, hogy nincs többé. Hiszen egy év se telt el Odin halála óta... előtte meg Friggát vesztették el...

Szerencsésen és a lehető legrosszabb hangulatban érkeztünk a valaha volt Bosszúállók főhadiszállására. Az épület egy hatalmas birtokon terült el, falán nagy "B" betű díszelgett, utalva a csapat nevére. Ekkor gondolkoztam el először ezen a néven. Ugyan honnan jött? Lokin aztán jól bosszút álltak New Yorkért... A mellettem lépkedő Lokira pillantottam, de ő értetlenül nézett vissza rám. Odabent Steve és Natasha fogadott minket. 

-Miért is vagyunk itt?- kérdezte Rhodey, miközben körbenéztem a tágas teremben. Mintha valami értekezleten lennék. Vagy haditanácson...

-Mert én hívtalak.- lépett elő egy szőke hajú, izmos nő. 

-Tudnunk kéne, hogy ki...

-Carol Danvers. Aki meg fogja ölni Thanost. - a kijelentésére csend lett. Túl sok kérdés cikázott a fejemben ahhoz, hogy egyet is feltegyek. Thor kényelmesen leült az asztalhoz, és enni kezdett egy szendvicset, amit valaki otthagyott. 

-Hallgatunk. - mondta teli szájjal. 

-Lehetséges, hogy tudjuk hol van. - mondta Mordály, valami hologramra mutogatva. - A csettintés után egy bazi nagy energialöket indult meg, amit az egész univerzumban érzékeltek. Mióta itt hagyta a Földet, ez négyszer ismétlődött meg. 

- Miért használja ennyiszer a köveket?- kérdezte Rhodey.

-Mert egy csettintés nem elég a fél univerzum kiirtásához. - mondtam. -A Tér-kő nélkül csak egy-egy területen van eredménye. Ott, ahol éppen Thanos van.

gy van. - helyeselt Mordály. - Egy csettintés kb egy Tejútrendszernyi területet fed le az univerzumban. Thanos pedig galaxisról galaxisra jár. 

-Akkor honnan kéne tudnunk, hogy most hol van?- tette fel a kulcskérdést Loki.

-Az utolsó energialöket innen érkezett.- a hologramon egy, a Földnél kisebb bolygó jelent meg, miközben Mordály beszélt.- Két napja

- Miért állt meg?

- Nem tudjuk.

- Biztosan ott van?

- Nem tudjuk, de...

- Mi az amit tudunk?

-Azt hogy lehetséges, hogy még ezen a bolygón van. - mondta határozottan Steve. - És ha van rá egy kis esély is, hogy ott találjuk, akkor nem szabad kihagynunk ezt a lehetőséget. 

- Én odamegyek.- szólt Carol. - Ha ti nem jöttök, akkor egyedül.

Ezt a kijelentést kisebb vita követte, mivel a nő feltűnően nagyra volt magával és az erejével (bármi legyen is az), és cseppet mintha lenézett volna mindenkit maga körül. Rhodey szabályosan megsértődött, Thor meg keserűen felnevetett. Mindenki tudja, hogy nála erősebb nincs a csapatban. Még ez a Superwoman se lehet az. Végül sikerül megegyezni abban, hogy vagy most megyünk, vagy soha, ilyen alkalom lehet, hogy már sose lesz. 

Sokat gondolkoztam, hogy velük menjek-e. Rajtam kívül mindenkinek volt valami szuper képessége (még Rhodey-nak is volt egy ezüst Vasember-páncálja), én pedig még mindig csak egy sebesült ember voltam, egy lándzsával, amit Okoye nagy kegyesen megengedett, hogy megtartsak. Loki is próbált rábeszélni arra, hogy maradjak, de azt meg nem tudtam volna elviselni, hogy hagyom elmenni, aztán nem tér vissza. Amikor megtudtam, hogy egy felturbózott Quinjettel megyünk, akkor döntöttem el igazán, hogy velük megyek. Ugyanis évekkel ezelőtt, amíg a tesseract után kutattam, sikerült sok titkát megtudnom a Shieldnek, többek közt egy pilótakönyvet is szereztem a repülőhöz, hogy minek, azt már magam sem tudom. Unalmamban pedig bemagoltam az egészet, ami most jól jött, mert mondhattam azt, hogy én a gépen maradok, és ha esetleg gyorsan kell távoznunk a bolygóról, akkor ki tudom vinni őket onnan. Úgy tűnt, a csapat többi tagja sem bánja, hogy én is megyek, sőt, volt akit nem is igazán érdekelt (khm, Carol...). Indulás előtt Nattől kértem pár új ruhadarabot, mert a saakari öltözéket igencsak megviselte a sok csata. Legnagyobb meglepetésemre egy régi, fekete egyenruháját kaptam meg, ami bár nem látszott annak, nagyon kényelmes volt. Nem győztem hálálkodni. Ha Natnek meglett volna még a vörös haja, akkor akár testvéreknek is nézhettek volna minket. Ez valamiért önbizalmat adott.

Amikor Loki meglátott, alig észrevehetően elvörösödött. Már csak ezért megérte velük menni.

-Borzalmasan nézel ki. - mondta. 

-Akkor jó.- kacsintottam rá, miközben felszálltam a Quinjetre.

Mielőtt még elindultunk volna, Steve körbenézett a repülőn. Egymással szemben voltunk, az ülések a raktér falához voltak rögzítve, így olyan volt, mintha egy nagy körben ültünk volna. Mordály és Carol ültek a pilótaülésekben, a raktérben Steve, Nat, Rhodey,  Thor, Loki, és én.

A Kapitány sóhajtott egyet, majd ennyit mondott: - Kapjuk el az a rohadékot.

Get Loki'd 4. - A Végtelenség köveiOnde histórias criam vida. Descubra agora