RAMAZAN

16 2 0
                                    

اَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ

اَلْحَمْدُ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى رَسُولِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى اٰلِهِ وَاَصْحَابِهِ اَجْمَعِينَ

Allah'a hamdolsun Resulüne salat ve selam olsun Bizeleri tekrar ramazan'a ulaştıran Allah'a hamdu senalar olsun.

Gerçekten hamd etmemiz gereken bir durumla karşı karşıyayız.

Çünkü Allahu teala bizleri ramazana eriştirdi Allah'a hamd olsun bizleri böyle bir ay'a eriştirdi. Kur'an'ın indirildiği ay'a 12 ay içerisinden Seçilmiş olan ay'a eriştirdiği için bizleri böyle bir bayrama kavuşturduğu için.
Ve en önemlisi 365 gece içerisinden seçilmiş olan Kadir gecesi gibi, şerefli bir lütfu içine ihsan ettiği bir aya, Bizi eriştirdiği için gerçekten elhamdülillah

Bazen böyle nasılsın derler ya birine. Elhamdülillah der. Ama bu elhamdülillah busefer üstten ve kuru Olmaması gerekir Bakın bu ayın makabli yani evveli Dahi o kadar bereketli ki Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem Recep ve Şaban için dua etmiş. O 2 ayı bir plan bir Hazırlık ayı olarak görmüş. Ta ki bu aya kavuşuncaya kadar.

Hani bizim böyle hasretle özlemle beklediğimiz bir zaman Dilimi vardır ya. Hiç çok yakında askere gidenleriniz var mı Bilmiyorum Mesela Askerden döndükleri zaman O günü hep iple çekeriz Tarihi aklımızdadır sürekli.

Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem 9 Ramazan Yaşamış. Yaşamış olduğu her ramazan'a Sade recepten ve şaban'dan beklemeye başlamış.

Ve her seferinde bunun için hamd etmiş 'Allah'ım recebi ve şaban'ı bizim için bereketli kıl' Diye

Evet ramazan Ruha dönüş çağrısıdır. Kalbe dönüş çağrısıdır. Allahu teala bizi fıtrat üzerine yaratmış. Ruhumuzu tertemiz kılmış. Daha sonra dünyanın içerisinde olan Günahlara, vesveselere, Nefsimizin vesveselerine, Şeytanın söylediklerine kanan Bu nefisilerimiz ve ruhlarımız kirlenmişlerdir.

İşte ramazan Ruha dönüş Çağrısıdır Bilziler burada artık kendimize ait vakti bir ayırmamız gerekiyor.
Peki niye? Çünkü Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem Devlet başkanıydı, Öğretmendi, aile reisiyi, Ve çeşitli çeşitli statüleri, Çeşitli çeşitli mertebeleri vardı. Buna karşın Resulullah.
Ramazan'da Rabb'i ile baş başa kalıyor. Ramazan'da oturup gözyaşı döküyor ve özellikle son 10 günü kendisi ile hesaplaşacağız itikafa çekileceği
bir zaman dilimine has kılıyor.
onun için evet allah'a hamd ettik ama ramazan'ın bu fonksiyonunu bu durumuna da bilmemiz gerekiyor

Peki
Bir müslüman olarak bizim planımız ne olması gerekiyor. arkadaşlar bir müslümanın ramazan planı; Öncelikle iyi bir ramazan için bir plan yapmak zorundayız. Planı olmayan her iş
Yok olmaya, planı olmayan her iş kötü olmaya mahkumdur.

Pikniğe giderken dahi önce bir plan program yapıyoruz. Öyle değil mi? Oradan ne yapılacak, ne yenilecek, nerede oturulacak? Oturulacak eşya nereden götürülecek?

Basit Bir piknik için dahi plan yapan bir insan; nasıl olur da bu Ramazan ayını plansız bir şekilde girebilir?

Evet arkadaşlar belki bir daha böyle bir Ramazan'a erişemeyeceğiz. Ömrümüz olur mu bilemeyeceğiz. Çünkü yani aslında yarının dahi garantisi yok. Peki bu şekilde önümüze fırsatlar sunulmuş olan bir ayı bir daha bulamayacağımız için.
Heba etmeye değer mi? Heba edebilir miyiz? Hayır. Peki arkadaşlar biz plansız bir ramazan hazırladığımızda ya da direkt kendini bilmeyen, hedefsiz, gayesiz insanlar gibi bir ramazana girdiğimizde aslında ne yapmış oluruz?
bikere heba edilmiş bir Ramazan karşımızda olur. Yani pikniğe hazırlıksız girilir mi? Basit bir piknik için bile bu örneği veriyorsak. Diğeri plansız bir Ramazan bütün programları şeytan ve nefse bırakılmış bir Ramazan'dır.

Bu Asırdan Biraz Uzaklaş..Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin