Kıymetli kardeşler bugün hazreti peygamberin başka bir hadisine konuk olacağız.Ebu Hureyre Resulullah'ın sahabesi sürekli yanında dolaşan, ondan bir şeyler öğrenmek için çabalayan bu kıymetli sahabeden rivayet ediliyor.
Şöyle diyor. Hazreti Peygamber şöyle dedi.
قال أبو هريرة: إن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: "لا يزني الزاني حين يزني وهو مؤمن. ولا يسرق السارق حين يسرق وهو مؤمن. ولا يشرب الخمر حين يشربها وهو مؤمن". ".
"Zina eden, zina ettiği zaman mümin olarak zina etmez. Hırsızlık yapan, hırsızlık ettiğinde mümin olarak hırsızlık yapmaz. İçki içen, onu içerken mümin olarak içmez. "Ebu Hureyre dedi ki: Rasulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
لا يزني الزاني حين يزني وهو مؤمن
Zina eden zani zina ettiğinde mümin olarak bu işi yapmaz.
ولا يسرق السارق حين يسرق وهو مؤمن
Çalan bir kimse çaldığı zaman bu işi mümin olarak gerçekleştirmez.
ولا يشرب الخمر حين يشربها وهو مؤمن
İçen bir kimse o içkiyi içtiği zaman mümin olarak bu işi gerçekleştirmez. Çok çarpıcı, dikkat çekici bir hadisi şerif. Aslında hadisi şerif biraz açık ama izah etmeye çalışalım. Burada müminken bu işi yapmaktan kasıt nedir?
Şimdi şunu söyleyelim. Hadisi şerif şunu ifade etmiyor. Bu işi yapan kafirdir gibi bir anlam çıkarılmaması gerekiyor. Aksine Zina eden, içki içen veya hırsızlık yapan bir kimse veya başka bir günahı işleyen bir kimse, o an sanki iman ettiğini unutmuş gibidir. Allah'tan gafildir. Yaptığı işin Allah katındaki durumunu unutmuş gibi hareket eder, davranır. Bu noktada o kimse müminliğin hakkını o an vermediği için müminken o işi yapmıştır diyemeyiz.
Eğer müminken bir kimse zina ediyorsa o zaman tövbe edip dönebilecektir. O iş gerçekleşmeden. Eğer müminken içki içiyorsan, ağzına koymuş olsa bile ağzındakini tükürebilecek bir imana, bir güce, bir kuvvete sahip olacaktır. Ve yine eğer hırsızlık yapıyorsa elini uzatmışsa dahi انا اخاف الله ben Allah'tan korkarım, başkasının hakkına giremem, ben müminim şuuru ve düşüncesiyle o işten vazgeçecektir.
Kıymetli kardeşlerim, bu hadisi şerif üç tane büyük günah üzerinde durmuş. Gene bu günahları öncelikle biraz inceleyelim. Daha sonra
hadisi şerifin bu noktalarından tekrar bir göz gezdirelim.Zinayla ilgili birçok ayeti kerime var. Belki en çarpıcı olanı İsra suresinin otuz ikinci ayeti kerimesidir. Allahutaala
وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنٰٓى اِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةًؕ وَسَٓاءَ سَبٖيلاً ﴿٣٢﴾
Zinaya yaklaşmayın! Çünkü o hayâsızlıktır, çok kötü bir yoldur.
zinaya dahi yaklaşmayın. Yani bırakın zina yapmayı و و لا تزنوا Demiyor ayeti kerime. ولا تقرب الزنى Zinaya yaklaşmayın bile. Zira o bir hayasızlıktır. Çünkü çok kötü bir yoldur.Allahutaala insanlık toplum aile zinaya düşmesin diye bunun önüne birçok engeller koymuştur kıymetli kardeşlerim. Çünkü zina Allahutaala'nın büyük günahlar arasına koyduğu fücuratı büyük aileyi, toplumu yıkan büyük bir günahtır.
Zina hemen oluşmaz. Zinanın ortamı olur. Yavaş yavaş adım adım gerçekleşir. Bu noktadan dolayı Allahutaala zinaya giden en ufak delikleri bile kapatmamızı ona yaklaşmamamızı dahi emrediyor. Hatta bir tane hadisi şerifte diyor ya. Iki kişinin üçüncüsü şeytandır. çok belki ihmal ettiğimiz bir konu. Bir kadın bir erkek eğer ki birbirine mahremse yani abdestleri birbirinden bozuluyorsa bu kimsenin yapacağı şey kesinlikle iki aynı odada, aynı yerde yalnız olarak durmaması gerekiyor. Bu helal değildir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bu Asırdan Biraz Uzaklaş..
Science FictionŞimdilik hocasının tüm sözlerini hece hece aktarmaya çalışacak bir talebenin kaleminden... Ve Şimdi Bu asırdan uzaklaşıp Allah'ı tanımanın O'nu anlatmanın vakti.. Bu DAVA'ya sevdalanmanın vakti...