Yasin suresini işlemeye, ona konuk olmaya devam ediyorduk..
İnşallah onun da bize ikram edeceği şeyler olacaktır. Allahutaala Yasin Suresi altmışıncı ayeti kerimede bizi şeytana karşı uyarıyor ve onun bizim düşmanımız olduğunu Hazreti Adem'den itibaren onun çocuklarına yaptığı düşmanlığı hatırlatıyordu bizlere.
En son bu ayette kalmıştık. Devamındaki ayeti kerimede de Rabb'ül alemin şöyle buyurmaktadır.وَاَنِ اعْبُدُون۪يۜ هٰذَا صِرَاطٌ مُسْتَق۪يمٌ
"Ey ademoğulları! Ben size, şeytana kulluk etmeyin. Çünkü o sizin için apaçık bir düşmandır. Bana kulluk edin. İşte bu dosdoğru yoldur, diye emretmedim mi?" (60-61)
Yani şeytanı bırakın, şeytanın yolunu, onun güzergahtan gitmeyi bırakın. Bana ibadet edin ve bunu da size söyledim. Ilk yaratılışınızdan. Siz ölene kadar sürekli size hatırlattım. Kitapla, peygamberle buyurmaktadır.
هٰذَا صِرَاطٌ مُسْتَق۪يمٌ
İşte bu yıl dosdoğru yoldur. Yani bütün yollar batıldır. Bütün yollar hakka gitmez. Sadece Hakk'a giden tek bir yol vardır. O da ibadullah olma yoludur. Yani sadece Allah'a kulluk yolunda gerçekleşecektir. Allahutaala bunu hatırlatıyor.وَلَقَدْ اَضَلَّ مِنْكُمْ جِبِلاًّ كَث۪يراًۜ اَفَلَمْ تَكُونُوا تَعْقِلُونَ
"Andolsun, o sizden pek çok nesli saptırmıştı. Hiç düşünmüyor muydunuz?" (62)
Ve Allahutaala şeytanın yaptığını da burada ortaya koyuyor. Gerçekten o sizden nice nesilleri, birçok nesilleri saptırdı. Yani tarihe baktığımız zaman Hazreti Adem'den bugüne kadar sürekli hak ve batılı temsil eden insanlar olmuş. Fakat hakkın tarafında hep az insanlar yer almış. Çünkü ayeti kelimelere baktığımız zaman hep şükredenler azdır. Sabredenler azdır ibare ve ifadelerini görüyoruz. Bu da bize şunu gösteriyor. Batıl tatlı geldiği için insan nefsi ve kendisi de batılı tercih ettiği için maalesef batıl yollarını tutanlar çoğunlukta kalabilmişlerdir. Onun için Allahutaala ne diyor?
Şeytan ve onun yandaşları birçok nesli saptırdılar. Sadece bir nesli tek değil.اَفَلَمْ تَكُونُوا تَعْقِلُونَ
Ve ayeti kerimenin devamında akıl etmez misiniz siz akıl edenlerden olmaz mısınız?Yani bir düşünün. Hazreti Adem'in oğlu Kabil'i kim yoldan çıkardı? Kendi safına almak için kim uğraştı? Hazreti Nuh'un kavminin başına gelen tufanı düşünün. Semod'un çığlıkla yok olmasını düşünün. Veya bugün başımıza gelen felaketleri, sıkıntıları, dünyanın yaşamış olduğu durumu düşünün. Aslında bu nedir? Şeytanın yolundan giderek neslin ve yeryüzünün fesat edilmesinden kaynaklanmıyor mu? Onun için Allahutaala diyor ki akıl etmez misiniz? Şeytanın yapmış olduklarının sonucunu bir düşünün. Nesle, aileye, topluma verdiği zararları sürekli göz önünde bulundurun buyurmaktadır.
هٰذِه۪ جَهَنَّمُ الَّت۪ي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ
"İşte bu, tehdit edildiğiniz cehennemdir." (63)
Aslında bu son ve en büyük tehdittir. Allahutaala ne diyor? Bu cehennem yani burada هذه ifadesi kullanılmış ve ifadesinde sanki cehennem böyle gözlerimizin önüne seriliyor.
Allahutaala dedi ki şeytana ibadet etmeyin, o sizin düşmanınızdır. Bana ibadet edin. Doğru yol budur. Yine o sizden birçok nesli saptırdı. Bu kadar delilden sonra yani bu kadar delil size yetmiyorsa, hala yolunuzu değiştirmiyorsanız, hak yola girmek için bir uğraş içerisine girmiyorsanız
bilin ki işte bu, şu gördüğünüz önünüzde olan cehennemdir. Ki bu cehennemde size vadettiğim vadedilmiş cehennemdir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bu Asırdan Biraz Uzaklaş..
Ciencia FicciónŞimdilik hocasının tüm sözlerini hece hece aktarmaya çalışacak bir talebenin kaleminden... Ve Şimdi Bu asırdan uzaklaşıp Allah'ı tanımanın O'nu anlatmanın vakti.. Bu DAVA'ya sevdalanmanın vakti...