5. hadis

0 0 0
                                    


ebu Hureyre den Allah kendisinden razı olsun. Şöyle dedi Resulullah sallallahu aleyhi ve sellemin şöyle dediğini bize söylemiştir.

الْمُؤْمِنُ الْقَوِيُّ خَيْرٌ وَأحَبُّ إلى اللّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِ الضَّعِيفِ، وَفي كُلٍّ خَيْرٌ. احْرِصْ على مَا يَنْفَعُكَ، وَاسْتَعِنْ بِاللّهِ وَ لا تَعْجِزْ، وَإنْ أصَابَكَ شَىْءٌ فََ تَقُلْ: لَوْ أنِّي فَعَلْتُ لَكَانَ كَذَا وَكَذَا، وَلَكِنْ قُلْ: قَدَّرَ اللّهُ، وَمَا شَاءَ فَعَلَ فإنَّ لَوْ تَفْتَحُ عَمَلَ الشَّيْطَانِ

Kuvvetli mü'min, Allah nazarında zayıf mü'minden daha sevgili ve daha hayırlıdır. Aslında her ikisinde de bir hayır vardır. Sana faydalı olan şeye karşı gayret göster. Allah'tan yardım dile, acz izhar etme. Bir musibet başına gelirse: "Eğer şöyle yapsaydım bu başıma gelmezdi!" deme. "Allah takdir etmiştir. Onun dilediği olur!" de! Zira "eğer" kelimesi şeytan işine kapı açar."     Müslim, Kader 34, (2664); İbn Mace Sünen hadis no: 76; bn Hibban, Sahih hadis no: 5840.

الْمُؤْمِنُ الْقَوِيُّ خير

Güçlü olan mümin daha hayırlıdır.
وَأحَبُّ إلى اللّهِ
Ve Allah'a daha sevimlidir.
مِنَ الْمُؤْمِنِ الضَّعِيفِ
Zayıf müminden.
وَفي كُلٍّ خَيْرٌ
Her birinde yine de hayır vardır.
احْرِصْ على مَا يَنْفَعُكَ

Sana faydalı olan şeyler üzerine hırslı ol, gayretli ol. Vazgeçme, pes etme.
، وَاسْتَعِنْ بِاللّهِ وَ تَعْجِزْ
Allah'tan yardım iste.
وَلا تَعْجِزْ

Acziyete düşme.
وَإنْ أصَابَكَ شَىْءٌ
Eğer ki sana bir şey isabet etse, bir imtihan başına gelse
فََلا تَقُلْ: لَوْ أنِّي فَعَلْتُ لَكَانَ كَذَا وَكَذَا،
şayet ben şöyle şöyle yapsaydım, böyle olurdum.
وَلَكِنْ قُلْ: قَدَّرَ اللّهُ، وَمَا شَاءَ فَعَلَ

De ki Allah takdir etmiştir. Allah'ın dilediği olmuştur.
فإنَّ لَوْ تَفْتَحُ عَمَلَ الشَّيْطَانِ

Şüphesiz ki keşke demek Şeytanın ameline, şeytanın yaptığı işlere kapı açar.

Evet, Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin bir hadisiyle daha karşı karşıyayız. Bugün bu hadisi şerife misafir olduk. Bakalım bu hadisi şerifi biraz şerh edelim. Bize ne demek istiyor
Aslında hadisin başı sürekli duyduğumuz bir hadisi şerif. Işte güçlü mümin. Zayıf müminden Allah'a daha sevimlidir. tabii bunu çoğu zaman yanlış anlıyor ve algılıyoruz.bize göre sanki iri yapılı, işte şişman, biraz daha geniş omuzlu, kişi ya da bunu anneler çok yapıyor. İşte kuvvetli çocuk, zayıf çocuktan daha hayırlıdır. Şöyle veya böyle bir yanılgımız var. Bakalım bu hadisi şöyle diğer ayetler ve diğer hadisler çerçevesinde incelemeye çalışalım. Bir kere şunu bilelim. Bir kuvvet kelimesi var orada.
الْمُؤْمِنُ الْقَوِيُّ

Bir kuvveti tanıyalım. Bir kimsenin kuvvetli olması dört bir insan ya bedenen kuvvetlidir ya da zayıftır. Bir insan ya mal ile kuvvetlidir veya zayıftır. Bir insan sosyal statüsü yani kavmi, ırkı bakımından, kavmi, aşireti bakımından ya güçlü ya da zayıftır.

Dördüncüsü ise iman bakımından ya insan güçlüdür ya da zayıftır.

Şimdi dördünü incelediğimiz zaman bedenen düşündüğümüzde gerçekten burada hadisi şerifte kastedilen bedeni bir kuvvet midir? yoksa
Değil midir? Şöyle bir inceleyelim. Aslında baktığınız zaman mesela bir insan deveye biniyor. Deve insandan daha güçlüdür. Öyle değil mi? Daha sağlamdır, daha büyüktür, iri olan bu hayvan onu üstünden atabilir. Fakat insan ona hükmediyor. O zaman burada güçlü olan daha hayırlıdır. deve Allah'a insandan daha ziyade sevimlidir ve hayırlıdır diyemeyiz.

Bu Asırdan Biraz Uzaklaş..Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin