آيَةُ الْمُنَافِقِ تَلاَثٌ:إِذَا حَدّثَ كَذَبَ وإِذَا وَعدَ أَخْلَفَ وَ إِذَا اؤْتُمِنَ خَانَ .
Münafığın alameti üçtür: Konuşunca yalan söyler; söz verince sözünden cayar ; kendisine bir şey emanet edildiğinde hıyanet eder.”
Radıyallahu anhu ani nebi sallallahu aleyhi ve sellem sahabelerden Ebu Hureyre bize bildirdiğine göre hazreti peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur.
آيَةُ الْمُنَافِقِ تَلاَثٌ
Işareti, özelliği, ayeti, belirgin özelliği üç tanedir.
إِذَا حَدّثَ كَذَبَ
konuştuğu zaman yalan söyler.وإِذَا وَعدَ أَخْلَفَ
Söz verdiği zaman sözünden döner. Kendisine herhangi bir şey emanet edildiğinde ihanet eder.
Evet hadisi şerif bize münafığın özelliklerinden bahsediyor. Aslında çok açık bir hadisi şerif
Ama bu özelliklere dinimizdeki diğer deliller ile değinmeye çalışalım. Başka hadisi şeriflerde münafığın alameti dört olarak sayılıyor ve şu da ekleniyor.
Tartışınca haddi aşar. Sınırı aşar. Yani ağzını bozup insanlara hakaret eder. Bu da münafığın bir alametidir. Eğer bir kimsede bu üçü varsa ve sürekli tekrarlıyorsa o kimse de münafıklık var demektir. ama eğer bir tanesi varsa biz buna da nifak özelliği diyoruz. Tabii ki biz hakim değiliz ki birilerinin münafıklığı hakkında karar verelim. Inşallah bununla ilgili dersin sonunda birkaç bilgi paylaşacağız.Münafık bir kere yalan abidesidir. Müslüman ise bir iki söyler fakat tövbe eder. Tövbe etmeyi kendine adet haline getirir. Yani Müslüman değil ki yalan söylemez. Söylememesi gerekir. Ama o yalan söylediğini bildiği anda hemen tövbesini yapar geri döner ve düzeltmeye çalışır. Münafık özellikle din adına hayatı ilgilendiren konularda yalan söyler.
Bakın Allahutaala münafikun suresinde münafıklardan bahsederken onların doğru söylediklerine bile yalan diyor. Şöyle diyor Allahutaala;
اِذَا جَٓاءَكَ الْمُنَافِقُونَ قَالُوا نَشْهَدُ اِنَّكَ لَرَسُولُ اللّٰهِۢ وَاللّٰهُ يَعْلَمُ اِنَّكَ لَرَسُولُهُۜ وَاللّٰهُ يَشْهَدُ اِنَّ الْمُنَافِق۪ينَ لَـكَاذِبُونَۚ
Münafıklar sana geldiklerinde, “Senin, elbette Allah’ın peygamberi olduğuna şahitlik ederiz” derler. Allah senin, elbette kendisinin peygamberi olduğunu biliyor. (Fakat) Allah, o münafıkların hiç şüphesiz yalancılar olduklarına elbette şahitlik eder.
(münafikun 1)Evet sen Allah'ın resulüsün ama onlar yalan söylüyorlar. Allahutaala niye bunu münafıklara nispet ediyor?
Çünkü münafıkların kalpleriyle dilleri ayrıdır. Yani dillerinde sen Allah'ın resulüsün derler. Fakat onların kalplerinde Allah'ın resulü olduğuna dair imanları yoktur. Bu nedenden dolayı Allahutaala doğru söyledikleri şey bile yalan diyor. İşte münafıklar böyle büyük bir çelişki içerisindedirler.
Yalan Müslüman'ın hayatında kesinlikle olmaması gereken bir ibare ve ifade veya bunu yaptığı zaman hemen tövbe etmesi gereken bir günah ve bir vebaldir. Çünkü Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve selleme bir hadiste soruluyor. Işte Müslüman korkak olur mu? Müslüman cimri olur mu? Peygamberimiz bunların tümüne evet diyor. Ama Müslüman yalancı olmaz. Yani yalancı olur mu Müslüman? Peygamber efendimiz hayır. Müslüman yalancı olmaz. Yani Müslüman ve mümin kelimesi yalancı kelimesiyle bir olmaması gerekiyor. Biz Müslümanların da hayatında bu nifak alametini taşımamak için etmesi gereken çok önemli hususlar var.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bu Asırdan Biraz Uzaklaş..
Science FictionŞimdilik hocasının tüm sözlerini hece hece aktarmaya çalışacak bir talebenin kaleminden... Ve Şimdi Bu asırdan uzaklaşıp Allah'ı tanımanın O'nu anlatmanın vakti.. Bu DAVA'ya sevdalanmanın vakti...