Pov jill
"Wat bedoel je met een concert?!!" Vraag/roep ik. "voor de dag van de meet-and-greet is er nog een concert" zegt laura rustig in de hoop mij te kalmeren. Maar jah, laten we zeggen dat het niet zo goed werkt. "en jullie denken toch niet dat ik daar mee naar toe ga!!" Roep ik. "jill, komaan het is gewoon een concert, zo erg is het niet" zegt birthe. "Het is wel erg als je vriendinnen zo iets achter houden!!" Roep ik nog altijd maar iets rustiger. "Zo erg is het niet je kan ook gewoon daar blijven en de arena niet mee in gaan" zegt laura. "waarom is het zo een drama je kent niet 1 liedje, je weet niet hoe ze zijn, ..." in het midden van birthe haar zin onderbreek ik haar. "ik weet wel hoe ze zijn en niall al helemaal, ze laten je vallen als je niet meer nuttig genoeg bent, je kan jaren van je leven geven aan 1 beste vriend en daarna laten ze je gewoon vallen. Ze draaien je de rug toe en kijken nooit meer terug!!" roep ik met tranen in de ogen omdat het zo veel pijn doet om er over te praten. "Ze verbreken alle contact en laten nooit meer iets van hun weten, als je dan vertrekt houden ze je ook niet tegen!!!! Ze proberen niets en laten je gewoon gaan!!!" roep ik nog. Ik kijk naar birthe en laura die me verbijsterd aankijken. Ohh nee wat heb ik gedaan, nu raak ik hun ook kwijt. Nu willen ze waarschijnlijk alleen nog maar vrienden zijn omdat ik niall kende. Ik krijg nog meer tranen met die gedachten en loop naar boven.
Op mijn kamer laat ik me op m'n bed vallen en laat de tranen stromen. "jill, gaat het? Waarom heb je hier nooit iets over verteld" vraagt birthe. Doordat ik zo hard aan het huilen was heb ik ze niet eens men kamer horen binnen komen. "sssssshhhhhtt, het is okee" zegt laura en trekt me in een knuffel. Birthe doet hetzelfde. Zo blijven we een tijdje zitten. Als ik gekalmeerd ben kijk ik naar laura en birthe. "gaat het weer een beetje?" vraagt birthe. Ik knik. "vertel nu rustig wat er is gebeurd je kan ons alles vertellen eh" zegt laura. Ik knik.
Ik vertel mijn verhaal helemaal. Van begin tot einde. Hoe ik en niall elkaar ontmoetten, hoe we bij mekaar bleven slapen tijdens de examens. Hoe hij mij erdoor sleurde als ik het niet meer zag zitten. Hoe hij mij troostte omdat ik aan het wenen was omdat mijn ouders weer eens aan het ruzie maken waren. Hoe blij hij van het podium afkwam na zijn eerste auditie.
Als ik klaar ben zitten birthe en laura me aan te staren. "waarom heb je dit nooit verteld?" vraagt laura. "omdat ik niet wou dat jullie alleen maar vrienden bij me waren omdat ik niall ken" zeg ik. Ze knikken begrijpelijk. "nu heb je nog een reden om mee te gaan naar daar" zegt birthe. Ik kijk haar raar aan. "als je mee gaat bij ons kan je laten zien dat je hem niet eens nodig hebt" zegt ze. "ze heeft wel een punt" zegt laura instemmend. Ik kijk hun met een ergerlijke blik aan. "aahn please, anders wordt het zeker zo leuk niet zonder jou" zegt laura. "dat kan wel is kloppen" zeg ik. Haha birthe haar gezicht. Waarschijnlijk stort ik toch weer in zodra ik hem zie dus wat heb ik te verliezen. "okee ik doe het" zeg ik uiteindelijk. Ze springen op en komen op me afgerend. Ohh nee. Ze trekken me in een knuffel. Ik knuffel ze terug. "en als niall ook maar iets gemeen tegen, wij zijn voor je eh dan zal hij ook eerst langs ons moeten" zegt laura. "al denk ik niet dat dat moeilijk is want het blijft niall van one direction en wij blijven directioners" zegt birthe er achter. "dat begrijp ik wel" zeg ik.
Laura haalt een papier of 2 uit haar zak en geeft het een beetje onzeker aan mij. Ik doe het open en kijk ernaar. Het zijn de vluchturen. Ook al wonen we in belgïe, ze sturen ons toch met het vliegtuig naar engeland. Voor een uurtje, geweldig. Ik kijk op en zie birthe en laura naar me kijken met een bezorgd gezicht. "geen zorgen ik ga wel mee" zeg ik om hun gerust te stellen. Ik neem mijn gsm en kijk hoe laat het is: 6 uur. "pizza bestellen het is 6 uur?" stel ik voor. "ja is goed" stemmen ze in. We lopen naar beneden en ik gooi de telefoon naar birthe. "margaretha voor mij" zeg ik. "voor mij ook" zegt laura. Birthe knikt en typet de nummer van de pizzaria in. Ja we kennen hem alle 3 vanbuiten omdat we zeg maar zo een soort van altijd pizza bestellen als we alleen bij iemand zijn. Mijn mama is toch naar leuven voor haar werk of zoiets.
*ding dong*. Iedereen blijft zitten en kijkt naar de tv, nog altijd mtv. "best ik ga wel" zeg ik meer tegen mezelf als tegen hun. "dank u" zegt volgens mij laura. Birthe is toch te gefocust naar de tv aant kijken want we zijn de hunger games catching fire aant kijken en dan is birthe zeg maar in een soort van hipnoze door josh hutcherson of beter gezegd peeta mellark. *ding dong*. Jaja ik kom al denk ik in mezelf. Ik doe de deur open. Daar staat de pizzabezorger met een chagrijnig gezicht. Wat wil je het regent ook buiten. "haay" zeg ik met een grote nep-glimlach. "23.97 euro alstublief "zegt hij nors. "momentje ik zal het even halen" zeg ik en gooi, maar dat was dus niet de bedoeling, de deur in zijn gezicht. Wow wat een slag. Ik loop naar de tafel en neem mijn portomonnee. Onderweg kijken laura en birthe me met een raar gezicht aan, dat komt dus door die slag. Als ik terug aan de deur ben neem ik een briefje van 20 en van 5. Ik doe de deur open en daar staat, suprise suprise: de pizzabezorger met een nog norser gezicht. Ik wist niet eens of dat mogelijk was. Ik geef het geld terug met mijn oooh zo prachtige nep-glimlach. Hij neemt het geld aan. Okee en nu ga ik eens aardig doen. "Hou het wisselgeld maar" zeg ik vriendelijk. De bezorger kijkt op. Hij geeft mij zo te zien een oprechte glimlach terug. Amai dat iemand zo snel van humeur kan veranderen. Het is iets geminderd met regenen dus nu kan ik de bezorger beter bekijken. Blond haar groene ogen, ongeveer mijn leeftijd en een prachtige lach. Hij is best wel mooi. Opeens zeg ik iets wat ik niet had gedacht van mezelf "heb je zin om bij ons de pizza's helpen op te eten?". Okee en waar komen die zelfvertrouwen opeens vandaan. Normaal zijt ge zo verlegen op dit vlak en nu: BAM. Hij kijkt me raar aan maar glimlacht daarna wel. "nee sorry, ik heb nog werk" zegt hij. Geweldig excuus, ik wil niet weten wat hij nu denkt van mij. "misschien een andere keer?" zegt hij er nog achter. Wow wacht wat. Zijn blik verandert van hoopvol naar gekwetst, ohh nee dit komt door mij. Ik zit hem natuurlijk als een malloot aan te staren dus denkt hij waarschijnlijk dat ik dat zei voor de grap. Snel herpak ik mezelf. "tuurlijk waarom niet" zeg ik glimlachend. "hou ik je aan" zegt hij grijnzend en geeft me een knipoog als hij de pizza's overhandigt aan mij. Daarna loopt hij terug naar zo'n scooter-ding. Ik doe de deur toe en loop terug naar de woonkamer.
"waar bleef jij zo lang?" vraagt birthe als ze me binnen ziet komen. Amai ze kijkt op van de tv terwijl josh hutcherson erop is, waar gaan we dat schrijven. "ow euh gewoon" zeg ik. Snel leg ik hen uit wat er gebeurt is. "OMG jill, eerst super gemeen doen en daarna flirten, haha" zegt laura. "en dan nog jill die flirt, dat komen we ook niet vaak tegen" zegt birthe erachter aan. Ik knik. Na wat milan en bram me hebben aangedaan. Milan heeft me 2 keer bedrogen en bram heeft me bijna verkracht. Ik knik. We kijken de film verder af. Als de film gedaan is ruimen we alles op.
Laura en birthe zijn ondertussen al even naar huis en nu zit ik te wachten op mijn moeder terwijl ik tv kijk: grey's anatomy. Het is een ziekenhuis serie. Het is half 9. Ik hoorde deur opengaan en een paar minuten later komt mama binnen. "was het leuk ?" vraagt ze. Ik knik. "hoe laat vertrekt je vliegtuig eigenlijk morgen?" vraagt ze na een paar minuten tv hebben gekeken. "ik weet het niet, ik heb nog niet gekeken" antwoord ik. Snel loop ik naar boven naar mijn kamer. Daar aangekomen loop ik naar men bed waar ik de papieren van laura heb opgelegd. Ik doe ze open.
vlucht: 066474
datum van vertrek: 21 september
tijd van vertrek: 23u 40
tijd van aankomst: 00u 45
En dan staat er nog wat info over waar we moeten inchecken en zo. Okee het vliegtuig vertrekt om 20 voor 12. Met dat loop ik naar beneden. "het vliegtuig vertrekt morgen avond om 20 voor 12" zeg ik als ik terug in de zetel ga zitten. "dan gaat de taxi hier zijn rond" zegt ze. Snel probeer ik haar voor te zijn, ongeveer een half uur om in te checken en zo, 3 kwartier om op de luchthaven te geraken. dus dan is de taxi hier rond "kwart na tien" zegt mama mij voor. *En bedankt wiskunde* "okee dan sta ik morgen ochtend rond 9 uur op dan kan ik nog 2 uur een half of zo gaan wandelen met fierro" zeg ik tegen haar. Ze knikt.Als het tien uur is besluit ik maar te gaan slapen. Ik geef mama een kus en wens haar slaapwel en daarna ga ik naar mijn kamer. Daar doe ik mijn pyjama aan en kruip onder de lakens. Zou niall mij nog herkennen, nee tuurlijk niet, hij ziet duizenden meisjes op een jaar of zo. Ik hoop van wel. Nee toch niet dat waren de kaboutertjes die dat zeiden, niet ik, nope echt niet. Maar ik ga niet ontkennen dat ik niet kan wachten om hem te zien, hoe hij verandert is.
***********************************************************************************************************************
nieuw chapie
zou jill gevoelens hebben voor niall, maar kan ze hem vergeten. eeeeeeeeeeenn one direction heeft de award voor best britisch video gewonnen !!!!!! Ze zijn da best
like? comment/vote?
lovies xxxxxxx
JE LEEST
Irisch boy ~Niall Horan~
Teen FictionJill, laura en birthe zijn hartsvriendinnen. Ze delen alles en zijn ook altijd samen. Ze hebben alles gemeen op 1 ding na. One direction. Birthe en laura zijn hopeloze die-hard-directioners tot grote ergenis van jill. Jill haat one dirction. Reden:...