Pov jill
'Kijk naar u sprong, hou dat tempo, niet versnellen' roept nicola door de piste. Ik geef benen vlak voor ik spring en boven de sprong kijk ik naar de volgende en welke lijn ik er naar toe moet rijden zodat ik direct juist zit en in de juiste galop land. We landen. Ik voel of ik in de juiste galop zitten wat ook zo is. Ik draai naar rechts en maak me klaar voor de volgende sprong. Een oxer van 1.25m hoog en 1m breed. 'Niet versnellen, die sprong komt naar u niet omgekeerd, geef die ruimte tijdens de sprong, ga met uw handen goed mee zodat je niet aan de teugels gaat hangen!' Roept nicola. Ik probeer zo goed mogelijk te doen wat hij me zegt. We landen zonder een balk te raken. Ik ga over naar draf geef lange teugel en laat fierro uitdraven tot hij uiteindelijk over gaat naar stap, ik doe mijn singel 2 gaatjes losser en stap hem uit. Ik rij richting nicola. 'Goed gewerkt, nog opletten dat je na de sprong terug in je zadel vast gaat zitten zodat je goed uitkomt voor de volgende en ook meer steun kan geven aan je paard' zegt hij. Ik knik. 'We zullen direct iets gaan eten aangezien het het half 1 is en je wel honger zult hebben na bijna 2 uur training?' Vraagt hij. 'Haha jaa, en dan na de middag terug' vraag ik. Hij knikt. 'Maar dan is het bij yasi en na yasi gaan we is kijken naar de paarden van bij ons' zegt nicola. 'Nu al' vraag ik geschokt. 'Uhu, zodra we iemand nieuw hebben, en we zien er potentieel in, dan proberen we altijd zo snel mogelijk een paard van ons onder degene te plaatsen' zegt hij. 'Maar daar zullen we het nog wel over hebben na de volgende training, stap nu fierro maar uit en ga dan maar naar het gezamenlijk huis' zegt nicola. 'Okee'Als ik voel dat fierro zijn ademhaling terug normaal is en hij voor het grootste deel minder bezweet en droger is rij ik de piste uit richting de camion waar dat mama al staat te wachten. 'En?' Vraagt mama benieuwd. 'Ik geraak morgenvroeg mijn bed niet meer uit van de stijvigheid' zeg ik. 'Jaja dat zal wel, de trainingen zijn hier veel zwaarder als op de club eh en als die van mario' zegt ze terwijl ze het zadel,zadeldek en wolletje van fierro zijn rug haalt. Mario is men vorige trainer, waar ik ook nog altijd les van heb. Ik doe fierro hoofdstel en de rest van de martin-gal uit en doe een halster in de plaats aan. Mama neemt het tuig van mij over en hangt alles terug op zijn plaats. Ik doe zijn getten uit en smijt die binnen in de doos.
Als we fierro een zweetdeken hebben opgelegd en terug in de camion hebben geplaatst lopen mama en ik richting het gezamelijk huis. 'Ik eet niet mee in dat huisje' zegt mama opeens. Ik kijk haar raar aan. 'Ik moet nog wat papieren tekenen en ik heb nog een heleboel vragen dus ik eet mee voor een keer in de bureau' zegt ze. Geweldig kom ik daar als enige binnen, als nieuwe dan nog, pff. Daar heb ik niet zo veel zin in maar ik laat niks aan mama zien en zeg gewoon 'okee goed ik zie je straks dan wel, smakelijk'. 'Smakelijk' zegt ze terug en loop richting het bureautje.
Ik doe de deur open van het huisje, ik veeg het overige zand van men botten en loop naar binnen. Meteen komt er een jongen van ongeveer 14 en een meisje van ik denk 17 naar mij toegelopen. Het meisje heeft fel rood haar en veel krullen. De jongen ken ik van wedstrijden en het is ook de kleinzoon van ludo dus.. 'Hey ik ben thibeault' zegt de jongen. 'En ik ben liesl' zegt het meisje. 'Ik ben jill' stel ik mezelf voor. 'Dacht ik al' zegt liesl. 'Kom mee naar de eetkamer, we zijn net begonnen met eten' zegt ze. Thibeault knikt. Ik wandel mee de gang door en op het einde naar links. We komen de eetkamer in. Aan tafel zitten nog 2 jongens en 1 meisje. Thibeault en liesl gaan terug op hun plaats zitten en ik blijf een beetje ongemakkelijk staan. Geweldig. 'Ga je daar eten, ik zou dat niet proberen al staand eten, dat is een beetje onhandig, maar als je dat wil mag je hoor' zegt het meisje, de andere giechelen een beetje. 'Euh.. Ik' oooh nog beter, ik heb een splaakgeblek. 'Kom maar' lacht het meisje en ze klopt op de stoel naast haar. Ik loop er naar toe en ga in stilte zitten. 'Jongens dit is jill' zegt liesl. Ik glimlach verlegen. Nieuwe mensen leren kennen. Dat is echt een van mijn sterkste kanten. Dus niet. 'Wel ik ben hanne, dat is karsten en jorne' zegt hanne dus en ze wijst naar de 2 jongens die voor ons zitten. Hanne heeft mega lang zwart stijl haar. En dan bedoel ik ook echt lang. Haar ogen zijn heel donker terwijl die van liesl net licht groen zijn. De jongens hebben allebei bruin haar. Alleen is karsten een krullenbol en heeft denk ik ook groene ogen en jorne geen krullen en blauwe ogen. Niet zo van die heel felle, maar gewone blauwe.
'Duuuuuss' verbreekt liesl de stilte. 'Hoe lang rijd je al?' Vraagt ze. 'Eueuhm, ik zat voor het eerst op een paard toen ik 6 was, maar ben echt begonnen met intensief te rijden op men 13 jaar' zeg ik. 'Wat wil je hebben om te eten?' Vraagt jorne. 'We hebben van alles' zegt hij terwijl hij zijn armen heel fel spreid over de tafel en daarmee liesl 'perongeluk' tegen haar hoofd slaagt. Die natuurlijk terug slaagt. 'Niet op letten, die 2 pesten mekaar altijd' zegt hanne. 'Dat komt ervan als je iemand te lang kent' zegt jorne die een hoofdgebaar maakt naar liesl die op haar beurt haar tong weer uitsteekt. We lachen allemaal. 'Een boterham alsjeblief' zeg ik na het lachen om te antwoorden op zijn vraag. Terwijl ik mijn boterhammen smeer wordt er nog van alles vertelt en gevraagd zoals wat mijn favoriete bezigheden zijn buiten paardrijden enz. Naarmate het eten vordert begin ik ook veel meer te weten te komen hoe zij hier geraakt zijn.
Als iedereen gedaan heeft met eten begin ik de tafel mee af te ruimen. Als alles gedaan is nemen liesl en hanne me mee naar de eerste verdieping. We wandelen door de gang en ze stoppen bij de derde deur van rechts. 'Hier is jouw kamer' zegt liesl trots. Ze doen de deur open en laten mij als eerste naar binnen gaan. Het is een toffe kamer, niet te groot niet te klein, een toch wel groot eenpersoonsbed die tegen de muur staat aan de kant van het raam en een ladekast iets verder met er recht tegenover een klein bureautje en een wollen matje op de grond. Als snel glipt hanne naast mij door en doet een deur naast het bureautje open en gaat naar binnen. 'Hier is de badkamer' zegt ze blij. Al glimlachend loop ik naar binnen. Een douche en bad in 1, een lavabo met spiegel en eronder een klein kastje en nog een toilet. Meer als genoeg. Ik loop terug men kamer in. 'Je kan je hier helemaal installeren voor de tweede keer dat je op wedstrijd gaat' zegt hanne. 'Waarom de tweede keer pas?' Vraag ik. 'De eerste wedstrijd onder hun naam, voor jou morgen dus, laten ze je nog thuis slapen maar daarna niet meer want je zult morgen heel vroeg moeten hier zijn' legt hanne uit. 'Aah okee, maar wanneer leg ik men spullen dan hier?' Vraag ik. 'Wanneer je maar wil, kijk' zegt liesl. Ze loopt naar het bureautje waar iets opligt en laat het aan mij zien. Een sleutel. 'Dit is de sleutel van de deur waardoor je bent binnengekomen, zo kan je altijd binnen' zegt liesl terwijl ze mij de sleutel overhandigt. 'Handig' zeg ik. 'We zullen je laten want het is kwart na 2 en je zult waarschijnlijk nog training hebben dus ga maar' zegt hanne. 'dank je' zeg ik en vertrek terug naar beneden met de hanne en liesl achter me aan. We komen voorbij de jongens die aan het kaarten zijn op tafel. 'Moeten jullie niet trainen?' Vraagt liesl. 'Nope' zegt jorne. 'Dat hebben we deze ochtend en voormiddag gedaan waarvan 1 training met bart'. 'Bart?' Vraag ik. 'Een van de trainers hier' zegt liesl. 'We gaan morgen allemaal mee' zegt thibeault. 'Sommige moeten rijden en de rest gaat gewoon mee om jouw prestatie's te zien' zegt hij. 'Zo benieuwd?' Vraag ik. Iedereen knikt. 'Het is lang geleden dat ze nog is iemand hebben bijgenomen, wij waren hier allemaal op 2 jaar tijd samen, buiten thibeault natuurlijk die hier is opgegroeid' zegt karsten. 'Yep het is meer als een jaar geleden dat er nog is iemand is bijgekomen' zegt liesl. De rest knikt. 'Maar ga nu maar trainen of nicola wordt ongeduldig' zegt hanne. Ik glimlach zeg iedereen gedag en 'tot morgen' en vertrek naar de andere kant van het terrein om aan training nummer 2 van de wie weet hoe veel te beginnen.
*************************************
Eueuy weer een nieuw chapie, de kamer zie je bij de media staan, het uiterlijk van de personages: laat je fantasie maar werken en voor de rest hoop ik dat het stuk beter is dan het vorige. Ik weet het, er zit niemand in van 1D, 5SOS ofz maaarrrr in het volgende terug wel :). Hope you liked it??
Lovies xxx
JE LEEST
Irisch boy ~Niall Horan~
Teen FictionJill, laura en birthe zijn hartsvriendinnen. Ze delen alles en zijn ook altijd samen. Ze hebben alles gemeen op 1 ding na. One direction. Birthe en laura zijn hopeloze die-hard-directioners tot grote ergenis van jill. Jill haat one dirction. Reden:...