Hoofdstuk 15

123 8 3
                                    

Pov laura
Ik sta in de rij van de MGM. Ondertussen al een kwartier. We zijn een van de eerste. Opeens komen liam en harry naar buiten, maar de rest van de jongens niet. Wat is er hier aan de hand? Ik draai me om naar birthe, zij heeft dezelfde verwarde blik in haar ogen als ik. Liam en harry kijken onze richting uit. Ze zeggen iets tegen de beveiliging die daarna naar ons toe komt. 'Willen jullie meekomen alsjeblieft' vraagt een van de mannen. Verbluft knikken birthe en ik. We krijgen heel wat haatdragende en verwarde blikken naar ons toegeworpen van andere fans. We volgen de mannen richting harry en liam. 'We moeten jullie dringend spreken' zegt liam. We lopen achter hen aan verschillende gangen door en stoppen voor een deur waar One Direction opstaat.We lopen de kamer binnen. Daar staat de rest van 1D en heel 5SOS. Niall zit op de bank in de verte starend. 'Jongens jullie moeten de meet-and-greets wel doen' zegt paul wanneer hij de kamer binnenkomt. 'Wat moeten we zeggen tegen de fans?'vraagt zayn. 'Zeg dat er nog meer uitleg komt maar niet op dit moment' zegt paul. De jongens knikken en vertrekken allemaal buiten niall. Birthe gaat naar hem toe en ik wil volgen tot ik opeens mijn gsm voel trillen. Ik haal hem uit mijn broekzak en ontgrendel het scherm. Ik lees het bericht dat jill me heeft gestuurd. Ik kijk naar birthe die niall probeert te troosten. Ik ga langs birthe zitten en laat haar het bericht lezen. Zonder dat ik het weet leest niall het bericht ook.

Pov jill
Ik loop het vliegtuig in en ga op mijn plaats zitten. Ik zit aan het raam. *Gelieve u gordels vast te maken, we gaan zo meteen opstijgen, jetairfly wenst u een fijne vlucht* Ik neem nog snel mijn oortjes uit men tas en ga dan zitten en maak men gordel vast. Er zitten geen personen naast me, waarschijnlijk door het late uur van de vlucht. Terwijl little mix door de oortjes begint te zingen voel ik het vliegtuig in beweging komen. Ik kijk uit het raampje, maar daar is niet veel te zien doordat het buiten donker is. Toch blijf ik uit het raampje kijken tot we recht vliegen. Langzaam verdwijnt groot-brittanie onder me vandaan en dus ook niall. Een bepaalde soort rust keert terug in mijn lichaam. Ik leg mijn hoofd tegen de stoel, sluit mijn ogen en adem heel diep in en uit. Zonder dat het de bedoeling is val ik in slaap.

Ik voel dat er iemand zachtjes aan mijn schouder schudt. *Jongedame, wakker worden, we zijn gelandt, u moet het vliegtuig verlaten* Langzaam open ik mijn ogen en kijk verdwaasd om mee heen. Ik sta op en glimlach vriendelijk naar de steward. Ik pak mijn tas en haal de oortjes waar geen muziek meer uitkomt uit mijn oren en stop ze erin. De steward helpt me naar buiten, Ik zwaai vriendelijk terug. Opweg naar de terminal kijk ik of ik nieuwe meldingen heb: 3 gemiste oproepen; 7 nieuwe berichten. Ik negeer de berichten van birthe en laura en kijk naar het berichtje van mama. Ik kom je in zaventem wel ophalen x. Ik glimlach en stuur terug dat ik net geland ben. Als ik een overzichtenbord tegenkom kijk ik op welke band ik ik mijn koffer moet gaan ophalen. Band 5. Ik loop naar de band die al loopt met een deel koffers erop. Na een 10-tal minuutjes zie ik mijn koffer aankomen. Als hij bij mij komt neem ik hem snel op en zet hem op de grond. Een ouder vrouwtje staat naast mij. Ze probeert haar koffer van de band te grijpen maar dat lukt niet zo. Snel help ik haar. 'Dankje kindje' zegt ze vriendelijk. Ik glimlach terug 'graag gedaan'. 'Alles okee?' vraagt ze. 'Hoe bedoelt u?' vraag ik. 'Alsjeblieft noem me niet u, dan voel ik me ouder dan ik al ben, noem me maar lilian en omdat er een traan over je gezicht liep toen je aan het slapen zat, ik zat aan de andere kant van het gangpad en ik had het gezien' zegt lilian. 'Ik ben jill en ooh dat, dat is niets, waarschijnlijk een erge droom ofzo' zeg ik snel. 'Maar meisje toch, over wat moet jij je nu al zorgen maken, je hebt je hele leven nog voor je' zegt ze medelevend. Ik glimlach 'dat is lief van u, maar ik moet nu gaan. Mijn mama staat achter de deuren te wachten' zeg ik. Ze knikt en geeft me een liefdevolle knuffel en een snelle kus op mijn wang. 'Het ga je goed kindje, en vooral geniet nu nog maar van het leven voor het echt begint' zegt. Ik glimlach en wandel al zwaaiend verder.

Mama stapt in en start de auto. 'We praten morgen wel okee?' vraagt ze. Ik knik dankbaar. Heel de weg lang houd ik mijn ogen gericht op de witte lijnen die voorbij razen. Thuis aangekomen neem ik mijn koffer en als ik binnen kom ga ik direct naar mijn kamer. Ik neem een pyjama uit mijn kast en trek hem snel aan. Ik stap in mijn bed, trek het laken tot onder mijn kin en sluit mijn ogen.

Pov birthe
Hier lopen we dan met z'n vijftienen, one direction, 5SOS, paul nog 3 boyguards laura en ik de hal van het hotel in. Niall zijn idee sinds dat hij het berichtje heeft gelezen.

*Flashback*
pov birthe
'dit komt door mij, anders was ze nog hier' zegt niall. Hij staat van de bank op en loopt ijsberend door de kamer. Het is kwart voor 12. We zitten al een half uur te praten om niall rustiger te krijgen. De rest van de jongens komen ook terug binnen. 'hoe was het?' vraagt laura. 'Redelijk, vele vroege waarom dat niall zo aan het wenen was, sommige zeiden dat het wel goed kwam andere zeiden dan weer dat niall zijn tijd niet moest besteden aan zo'n bitch die hem niet vergeeft' zegt louis. 'Wat!' zeg ik 'trek het je niet aan er zullen altijd zulke fans zijn' zegt michael. 'Hoe is het hier?' vraagt harry. Laura en ik halen bijna tegelijk onze schouders op. Ik grinnik. Opeens draait niall zich om. 'Ik heb een idee' zegt hij. We kijken hem allemaal aan. 'Dit is de laatste show in londen eh?'. We knikken. 'Wel hierna moeten we toch naar amerika en dat is pas binnen een week, dus als we nu morgen naar belgie gaan zodat ik haar echt kan spreken zonder dat ze kan vertrekken' zegt hij. We staren hem aan. 'Niall we hebben verschillende intervieuws, fotoshoots en nog veel meer eh dat kunnen we niet zo maar afzeggen' zegt liam. Hij loopt de kamer uit de gang op. Louis gaat hem achterna de rest blijft hier. 'Denk je dat dat gaat werken?' vraagt zayn. 'Ik weet het niet, maar als jill ziet dat hij zo veel moeite doet, dan kan het misschien wel werken' zegt laura twijfelend, ik knik. 'Waar zou ze op dit moment zijn?' vraagt calum. Ik kijk op mijn horloge.  7 na 12. 'Waarschijnlijk is onderweg naar huis of is ze al thuis' zeg ik. Louis komt de kamer binnen. 'Het is hem gelukt' zegt hij. Niall komt ook de kamer binnen, met grote ogen kijken we hem aan. 'We vertrekken morgenvroeg om half 7, we blijven er tot vrijdag zodat we die nacht terug kunnen komen en zaterdag de meeste intervieuws inhalen en zondag dan de shoots, als jullie het goed vinden natuurlijk, maar anders ga ik alleen' ratelt niall helemaal af. 'wow rustig, thuurlijk gaan we mee' zegt zayn. 'Dus het is goed voor jullie?' vraagt niall hoopvol. Iedreen knikt.

De deuren van de lift die opengaan halen me uit mijn gedachten. We lopen de gang door richting onze kamer. Als we voor deur staan doet laura hem open en wandelen we naar binnen. We kijken automatisch naar jill haar bed en zoals verwacht zijn al haar spullen weg. laura en ik beginnen ook met inpakken. 'Zouden jullie ook niet gaan inpakken?' vraag ik aan de rest. Ze knikken. Ze nemen afscheid en vertrekken dan naar hun hotel.

Ik leg mijn laatste kleren in de koffer en ga er uitgeput naast zitten. 'Dit is niet hoe ik mijn ontmoeting bij jongens had voorgesteld' zegt laura. 'ik ook niet' zeg ik.  'Vandaag zijn we zondag eh?' vraag ik aan laura. 'ja en morgen maandag en overmorgen dinsdag hoezo?' zegt ze. 'Morgen heeft ze dan toch training bij philippearts en dinsdag wedstrijd?' vraag ik weer. 'hu???? heeft haar mama het toch aanvaard' vraagt laura 'jaa ik had het toevallig gehoord maar ik heb gezwegen, jill weet het ook nog niet, maar daarbuiten heeft ze dinsdag wel wedstrijd' zeg ik. 'jaa inderdaad, ik had normaal vandaag wedstrijd maja' zegt laura.

Pov jill
Ik word wakker door mama. 'Opstaan je moet vandaag gaan trainen bij philippearts, morgen heb je wedstrijd' zegt ze. Ik kijk haar verward aan. 'Ik heb eens nagedacht en ik vind dat je daar thuis hoort' zegt mama. Ik glimlach dankbaar en zeg' dankje echt bedankt'. 'Kom sta op je moet er over 1 uur en half zijn' zegt ze terwijl ze men kamer uitloopt. Shit shit shit. Als de paarden nu maar niet vuil zijn want die staan in de wei. Ik spring uit mijn bed doe een propere rijbroek aan en snel een pull. Ik sprint de badkamer in en was snel mijn gezicht, poets men tanden en borstel mijn haar. Als ik klaar ben loop ik naar beneden. Als langs de keuken kom grits ik snel een appel uit de fruitmand en bijt er een stuk uit. Buiten doe ik mijn korte laarzen aan en loop naar de stallen. Mama is de de camion vanbinnen aan het uit kuisen. Als ik de stal binnen kom neem ik 2 halstertouwen en ga richting de wei. Onderweg voel ik mijn gsm trillen. Ik neem hem uit mijn broekzak. Een nieuw berichtje van laura.

*************************************************************************************************

Examens zijn gedaan dus nieuw chappie hopelijk zijn die van jullie goed gegaan.


Irisch boy ~Niall Horan~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu