Hoofdstuk 13

165 11 2
                                    

Pov jill
Dat laatste schreeuwt hij door de mic zoadat ik het wel moet horen. Ik draai me op en zie dat iedereen naar niall kijkt. Laura en birthe draaien hun om. Ze kijken me allebei aan. Ik kijk verward naar niall. Wetend dat dit voor mij is ga ik naast birthe en laura staan. "Wat half a heart dat stond niet op de setlist" zegt een meisje naast mij. Ik kijk haar raar aan en vraag " hoe bedoel je". "Zoals ik al zei dat stond niet op setlist het moet een reden hebben dat ze het nu spelen" zegt het meisje. Ik kijk bedenkelijk voor me uit. Dit is voor mij dat weet ik zeker. "De meeste van jullie zullen wel weten dat dit liedje normaal niet werd gespeeld, maar de lyrics beschrijven nu heel goed hoe ik me voel" begint niall. Ik zie dat hij vecht tegen zen tranen. "Ik heb iemand laten vallen en daar heb ik echt enorm veel spijt van dus alsjeblieft neem deze lyrics letterlijk " zegt hij, iedereen begint te schreeuwen.

Dan beginnen de eerste noten te spelen.

So your friends been telling me
You've been sleeping with my sweater
And that you can't stop missing me
Bet my friends been telling you
I'm not doing much better

In razendsnel tempo vertaal ik wat ze net zongen. Nee dat doe ik niet zal ik nooit doen ook niet. Alleen van dat missen. Dat is nooit gestopt. Ik kijk op naar niall. Een traan rolt over zijn wang en het enigste wat ik in zijn ogen zie is spijt en pijn.

Hoe verder in het liedje we komen hoe meer tranen over zijn wangen lopen. Hij blijft ze weg wrijven zonder succes. Ik zie hoeveel spijt hij in zijn ogen heeft. Zonder dat ik het door heb vormen er ook in mijn ogen tranen. Ik weet niet hoe ik me moet voelen op dit moment.

Bij het refrein lopen er ook bij mij een paar tranen over men gezicht. Snel veeg ik ze weg.

Only half a blue sky
I'm kinda there - but not quite
I'm walking around with just one shoe
I'm half a heart without you
I'm half a man - at best
With half an arrow in my chest
'Cause I miss everything we do
I'm half a heart without you

Pov niall
Ik durf haar niet aankijken. Schrik voor haar reactie. Er lopen tranen over mijn wangen die ik telkens wegveeg maar voor elke die ik wegveeg komen er 2 terug bij. Bij het refrein kijk ik haar richting uit. Wacht weent ze nu? Er lopen tranen over haar wangen. Als mijn stuk komt breek ik volledig. Ik weet niet of je me kan horen zingen maar ik zing men strofe terwijl ik jill haar blik blijf vasthouden.

Though I try to getcha outta my head
The truth is I got lost without you
And since then I've been waking up to

Daarna stroomt er nog een traan over mijn wang. De jongens maken het liedje af terwijl ik niet naar het publiek durf kijken. Als het liedje gedaan is komen ze naar mij en geven ze me een groepsknuffel. "Mag ik gaan naar de voorkant gaan ik moet haar daar proberen vast te krijgen ?" vraag ik voorzichtig. "sure" zegt louis direct. ze laten me los. Ik wandel naar het hoofdpodium, maar net voor de ingang draai ik mij rond en zeg:" dank jullie wel om naar hier te komen, het was echt top" dan richt ik me tot de plaats waar birthe staat en wil iet zeggen maar ik kan ze niet vinden. Terwijl liam het dankwoord zegt kijk ik hulpeloos naar haar 2 vriendinnen. Ze schudden hun hoofden. NEE !! Ik loop van het podium af door de backstage gangen richting buiten. Veel bewakers proberen me tegen te houden maar ik blijf gewoon rennen. Als ik de achterkant van de parking heb bereikt wil ik naar de voorkant lopen. Ik loop de hoek om maar een arm pakt me beet en houdt me tegen.

Pov Jill
Terwijl niall zijn stuk ziet blijven de tranen over zijn wangen rollen. Bij mij is het niet veel beter. Ik wil hem zo graag gaan knuffelen en troosten nu, maar ik weet dat dat niet zal lukken omdat 1 de beveiliging me toch niet door laat en 2 ik blijf hem haten, ook na dit, hij is er gewoon te laat mee. Als harry, louis, liam en zayn het liedje hebben afgemaakt geven ze hem een knuffel. Ondertussen ben ik niet meer aan het wenen maar enkele verdwaalde tranen blijven op mijn wangen hangen. Als ze niall los laten vraagt hij iets. Man hij ziet er echt gebroken uit. Hij loopt weg van het podium richting de backstage. Dit kan je toch niet menen ?? Eerst een mega emotioneel liedje brengen om dan weg te lopen?! Asshole denk ik in mezelf.

"Ik ga naar het hotel, sorry maar ik moet effe nadenken" roep ik tegen birthe en laura. Ja roep het publiek kan niet stoppen met schreeuwen en gillen. Ze knikken begrijpend en geven me daarna een knuffel. "Ga ja naar het hotel?" vraagt birthe. "Ik weet het nog niet" zeg ik. Wij blijven zowiezo nog een anderhalf uur misschien zelfs 2 uur hier door die MGM en om nog wat murch te kopen. "Is goed" zeg ik en vertrek richting de uitgang. Gelukkig kan ik deze keer wel heel gemakkelijk naar de uitgang, waarschijnlijk omdat iedereen toch weet dat het concert zo goed als gedaan is. Ik loop langs de vele kraampjes waar ik nog een flesje water koop voor onderweg. Als ik langs de murch kom van 5SOS koop ik een leuke sleutelhanger en een pen van calum. Als ik voorbij een standje kom van one direction voel ik direct een paar tranen opkomen die enkele seconden later over mijn wangen rollen. Ongelooflijk ik ben weer voor diezelfde jongen aan het huilen als 3 jaar gelden. Ik haal mijn gsm uit men tas en zet de camera op selfie-stand zodat ik kan zien of ik er niet bij loop als een zombie. Gelukkig valt het nog mee. Ik gebruik altijd waterproof dus dat komt echt goed uit. Ik steek mijn gsm weg en vervolg mijn weg naar buiten en kom uiteindelijk op de parking terecht. Ik kijk nog een keer achterom en bedenk of ik wel de juiste beslissing heb gemaakt. Ik wandel richting de straat as ik opeens rennende voetstappen achter me hoor.

*****************************************************************************************************

Ik ben echt zo een slechte schrijfster eh. 2 f*cking maand ni geupdate. Ik schaam me zo. Als straf mogen jullie een straf kiezen (wel deftig eh want ik weet er die ik weet ni wa zullen zeggen) en ik laat die dan door iemand kiezen, zet maar in de comments. Echt sorry !!!! btw bij de media zie je nial vlak voordat hij echt begint te wenen.
Nu ff iets anders super veel geluk in het nieuwe schooljaar hopelijk wordt het een beetje leuk ;).
Vote/comment?
lovies xxxx

Irisch boy ~Niall Horan~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu