Hoofdstuk 16

163 7 1
                                    

Pov birthe
*piep piep piep* Ik duw op allerlei knopjes tot dat mijn gsm stopt met piepen. Ik sluit mijn ogen en voel dat ik langzaam terug in slaap begin te vallen. 'BIIIIIIIIIIIIRTHEEEEEEE!!!!' Ik schiet overeind en kijk geschrokken de kamer rond. Laura staat aan de andere kant al aangekleed. 'Sorry anders was je zowiezo al terug in slaap gevallen' zegt ze schuldig. Ik kijk haar vernietigend aan. Ze grinnikt. 'Kom eruit, we gaan vandaag terug' zegt ze. 'Is er iets waarmee ik kan helpen?' vraagt een mannenstem. Ik kijk naar de richting waar dat de stem vandaan kwam. Luke komt de hoek rond me een zak in zijn handen. Ik kijk vragend naar laura die een klein beetje bloost, klein beetje maar *kuch kuch*. 'nee alles is goed, ga maar kijken of de rest van de jongens hier zijn' zegt laura. Luke knikt en gaat naar buiten. 'Wat deed hij hier?' vraag ik verwondert. 'Hij kwam kijken of wij al wakker waren en of hij met iets moest helpen meer niet' zegt laura. Thuurlijk.

Ik stap uit bed, neem mijn kleren en ga naar de badkamer waar ik snel een douche neem. Na een tiental minuten kom ik onder de douche vandaan. Ik doe mijn kleren aan droog mijn haren. Als ik de kamer binnenkom zie ik harry, louis michael en luke op mijn bed zitten. 'Hoe is het met niall?' vraag ik. 'Ik denk dat hij geen oog heeft dicht gedaan' zegt louis, harry knikt. 'Hoe laat is het?' vraag ik. 'Bijna 6 uur' zegt harry. 'Ik ga iets te eten halen wil iemand nog iets?' vraag ik. 'Nee ik heb daarstraks al gegeten dus' zegt laura ook de rest schud nee. Ik loop de gang op. Op het einde van de gang zie ik ashton staan. Hij is tegen iemand aan het babbelen. Als ik beter kijk zie ik dat het allice is. Best wel schattig. Als ik richting hun wandel geven ze mekaar een knuffel. Owkee dan. 'Hey cuties' zeg ik als ik langs hun door wandel. Geschrokken laten ze elkaar los. Ik grinnik en loop door naar het restaurant.

In het restaurant neem ik snel een broodje boter en wat confituur. Ik eet het op en drink een glas chocomelk. Als alles op is ga ik terug naar boven. Op de plaats waar dat allice en ashton aan het knuffelen waren staat niemand meer. Er speelt iets tussen die 2. Als ik mijn kamer binnen kom staat iedereen al klaar om te vertrekken. 'Is iedereen er?' vraagt paul. We knikken. Ik kijk naar niall die er nog verrassend kalm bij staat, maar dat kan waarschijnlijk ook komen omdat hij nog moe is en geen slaap heeft gehad deze nacht. Ik neem mijn tas en koffer en loop de kamer uit. Als iedereen uit de kamer is kijk ik loop ik nog snel alles na om te kijken of we niets vergeten waren. Niets. Als ik terug op de gang ben zie ik dat iedereen bijna aan de liften is. Ik neem mijn spullen en loop er snel naartoe. 'Onze spullen liggen al in het busje' zegt harry tegen me. Ik knik.

*1 uur later*
pov laura
We zitten al een half uur in het vliegtuig. Voor me zitten liam en louis, achter me zayn en niall, aan de andere kant van het gangpad zitten luke en michael, daarachter calum en harry en tenslotte allice en ashton. Allice wou meegaan zodat ze haar ouders nog eens kon bezoeken. Ik stoot birthe aan. 'Allice en ashton zitten naast mekaar' zeg ik tegen birthe. 'Ik weet het, daarstraks heb ik ze ook zien knuffelen op het einde van de gang' zegt ze. Met grote ogen kijk ik birthe aan. Ze knikt. 'Ik ben dus niet de enige die denkt dat er iets tussen die 2 speelt?' vraag ik. Birthe schud haar hoofd. 'Als we ze zouden opsluiten in 1 kamer voor een uurtje ofzo' zegt ze. Ik geef haar een stomp. 'Zottin, als die 2 een koppel willen zijn, zullen ze daar zelf wel voor zorgen' zeg ik. 'Ja maar een klein duwtje in de rug kan toch geen kwaad?' vraagt birthe. Ik rol met men ogen en kijk naar buiten. Ik voel een tik op mijn schouder en draai me om. Ik kijk recht in de bezorgde bruine ogen van zayn. 'Niall en jill moeten het echt goed maken' zegt hij. 'hoezo?' vraag ik. Zayn doet teken naar niall. HIj ziet lijkbleek en heeft grote wallen onder zijn ogen. Zijn ogen zelf heeft hij gesloten omdat hij eindelijk slaapt na veel aandringen van zayn en allice. Ik kijk naar zayn en knik. 'Ja dat moeten ze zeker' zeg ik. In gedachten verzonken kijk ik voor me uit. Ik denk aan alles wat er de afgelopen dagen is gebeurd. De jongens die nu meegaan bij ons naar belgie, daar had ik zeker niet aan gedacht. Als de fans er nu achter komen dat de jongens van 1D en 5SOS in belgie zijn wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren, dan zitten we met een probleem. De stem van een vrouw haalt me uit mijn gedachten. *gelieve u riemen vast te maken, we gaan zo meteen landen* Heb ik zo lang nagedacht over alles dat we nu al gaan landen. Blijkbaar wel.

Na een tijdje staan we op de grond en staat het vliegtuig stil. Het is kwart na 9. We lopen het vliegtuig uit met al onze spullen. Eens dat we uit zo een lange gang zijn worden we naar een ruimte gebracht waar geen passagiers mogen komen. Zo riskeren we al minder gezien te worden door fans. In de kamer moeten we een tiental minuutjes wachten en we krijgen onze koffers. Als we die hebben worden we naar de parking gebracht waar een busje ons opwacht. We geven de koffers af aan de chauffeur en gaan in het busje zitten. Als iedereen erin zit geeft paul het adres door van een B&B in de buurt van het dorp waar dat birthe, jill en ik wonen. Onderweg naar daar stuur ik jill een sms: Heey we zijn ook teruggekeerd, zijn net geland en nu op weg naar huis. Niall wou persé meekomen en de rest ook dus heel 1D en 5SOS zijn hier ook, we konden ze niet tegenhouden sorry xxx. Ik verzend het bericht en vergrendel mijn telefoon. Het enige wat ik nog doe is mijn hoofd achteruit leggen en slapen. Het is toch een uur en half tot de B&B.

Pov jill
Moest hij nu echt meekomen tot hier. Iedereen trouwens. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren tot dat het bekend is dat heel One Direction en 5 Seconds Of Summmer hier zijn. Ik stuur laura een bericht terug dat ik vandaag toch geen tijd heb door de trainingen en dat ik er geen zin in heb om niall te zien. Ik verzend het bericht en steek mijn gsm weg in mijn broekzak en loop verder naar de wei waar mijn 2 paarden al op mij staan te wachten aan de poort. Als ik binnen hun gezichtsveld kom beginnen ze op mij te hinniken. Als ik bij hun ben doe ik bij elk een halstertouw om de nek. Ik neem fierro bij zij manen en spring op zijn rug terwijl ik yasi vast hou met het touw. Onderweg terug naar de stal draaf ik een paar meters om te kijken of ze manken. Ik voel niks en zie ook niks dus ze zijn allebei in topvorm. Op de koer aangekomen doe ik hen allebei een halster om maak ik hen vast aan een ring en neem mijn borstels. Zoals ik al dacht zijn hun benen vuil. De rest van hun lichaam valt nog mee. Ik borstel ze allebei grondig af en bij fierro spuit ik zijn benen ook nog af zodat hij geen mest-of grasvlekken heeft. Als ik volledig klaar ben is het 10 uur. Ik ga naar de zadelkamer en zet alle spullen klaar. Ik neem yasi en mama fierro. We zetten ze in de camion en sluiten de veiligheidsbaren. Als ze zijn vast gemaakt ga ik naar het voorste deel van de camion zitten en zet me aan de passagiers kant. Terwijl mama van voor instapt en de camion start denk ik een niall. Wat is zijn plan eigenlijk om mij helemaal te achtervolgen tot in belgie. 'Dus ga je me nu eindelijk vertellen wat er daar ginds allemaal gebeurd is?' vraagt mama. 'Wel' begin ik. Ik vertel het hele verhaal inclusief dat hij hier nu in belgie zou zijn. Mama luistert heel aandachtig. 'Misschien wilt hij wel naar hier komen om iets te zeggen ofzo?' zegt ze uiteindelijk. 'Zoals wat?' vraag ik haar. 'Ik weet het niet maar hoe dan ook probeer je nu vooral te focussen op de paarden en op de les als we daar zijn. Laat dit alsjeblieft niet verpesten door de gebeurtenissen daar en niall okee?'. Ik knik. Als ik maar eens wist hoe dat ik dat deel van mijn geheugen en gevoelens kon uitschakelen, zou het veel makkelijker zijn.

****************************************************************************************************

Hier is weer een nieuw stukje
veel minder actie in en misschien ook een saaier als de vorige maar dit is in het midden van de nacht geschreven dus dan ben ikzelf ook niet zo hyper in tegenstelling tot andere.
Bij de media zie je ook fierro en yassi, fierro is de donkere en yasi de schimmel :)
hope you like it xx

Irisch boy ~Niall Horan~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu