𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 '𝟎𝟓

502 88 94
                                    

KERUSI ditarik lembut lalu punggung berlabuh sopan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

KERUSI ditarik lembut lalu punggung berlabuh sopan. Buku teks di atas meja ditenung pula. Sempat dia menilik lama anak murid di dalam kelasnya sebelum dia kembali menutur kata.

"Buat latihan pada muka surat 39. Siapa yang tak faham boleh datang ke depan dan tanya saya ya," katanya lantang lalu para pelajar mula mengeluarkan buku latihan masing-masing.

Tok! Tok! Tok!

Ketukan pada pintu hadapan kelas berjaya menyentak kesemua pelajar yang berada di dalam kelas itu. Lelaki yang sudah menginjak usia 40-an itu memandang lama ke arah gerangan yang mengetuk pintu.

"Ya, kenapa?" soalnya terhadap pelajar tingkatan dua itu.

"Maaf ganggu cikgu, saya nak panggil Fayyadh Aldari. Puan Melati suruh jumpa dia di pejabat sekarang," jawabnya sopan. Guru lelaki itu kemudiannya memandang ke arah Fayyadh.

"Fayyadh, pengetua nak jumpa kamu." Selamba guru lelaki itu bersuara. Sedikitpun dia tidak hairan akan panggilan sang pengetua terhadap Fayyadh. Sudah banyak masalah yang jejaka itu timbulkan.

"Kenapa weh?" soal Thaqif dalam keadaan berbisik. Wajah Fayyadh sudah mula memaparkan reaksi hairan.

Soalan Thaqif hanya dibalas dengan gelengan kecilnya, tanda tidak tahu. Buku di atas meja ditutup lalu kaki mengorak langkah ke luar kelas.

Pelajar lelaki tingkatan dua tadi kemudiannya meneruskan langkahnya ke kelas, membiarkan Fayyadh ke pejabat seorang diri. Tatkala dia masih bingung akan keadaan, kata-kata Cinta tadi kembali berlayar di minda.

"Ish, jangan cakap yang minah warak tu dah report kat pengetua," desisnya perlahan. Sempat dia periksa tubuh badannya dari atas hingga bawah sebelum mana-mana bahagian yang tidak kena ditegur oleh Puan Melati pula.

Risau pula nanti dimarahi oleh hal lain, ditambah pula dengan soal pemakaian yang tidak kemas.

















TATKALA suara Puan Melati yang menyuruhnya masuk itu kedengaran dari dalam, tombol pintu dia pulas sopan. Sempat dia berdehem sejenak sebelum kakinya melangkah masuk ke dalam bilik itu.

Saat anak matanya tertancap pada figura Cinta, nalurinya semakin kuat mengiyakan tekaannya sebentar tadi. Amarahnya kembali memuncak namun dia cuba berlagak tenang.

"Ya, cikgu." Sopan dia bersuara saat dia sudah berdiri tegak di hadapan meja Puan Melati. Pandangan Puan Melati yang tajam bagaikan kilat cuma menggusarkan lagi jiwa kentalnya tika itu.

Dia boleh berani dengan mana-mana guru, tetapi tidak jika guru itu ialah Puan Melati.

"Cinta dah ceritakan semuanya pada saya. Boleh Fayyadh beritahu saya, kenapa Fayyadh buat macam itu pada Cinta? Kata-kata kamu juga sangatlah tidak sopan, membuatkan dia tak selesa tahu." Tegas Puan Melati berkata.

Dia Badboy Kiriman SyurgaWhere stories live. Discover now