"Bu sefer çok eğleneceğiz! Sizleri partiye götüreceğim. Taze bir çiftin ilk evlilik yıldönümlerine. Ayrıca 3 yıldır yurt dışında olan oğulları eğitimini tamamladı ve artık Türkiye'ye geliyor. İkisini bir arada kutlayacaklar."
"Ay Serkan!" diye kahkaha attı yengem. "Ne taze çifti, biz daha genciz."
"Aaa, öyle deme Aslı, gençler daha ilk yıldönümlerini kutlayacaklar. Bir de bize bak, 29 yıllık evliyiz."
"30." diye bastırarak düzeltti yengem.
"E ben de öyle dedim." deyip bize doğru göz kırptı amcam.
"Haydi haydi, çok konuşma da anlat."
"İpek ve Hakan Güneş çiftimiz ilk yıldönümlerini kutlarken 3 yılıdır İtalya'da ve İpek'in eski eşinden olan Deniz Kaya gelecek. Bunlar da toplu kutlama yapacaklar. Ama ciddi anlamda bir kalabalık olacak. Çok fazla kişi çağırdılar. Tabii elimde görmüş olduğunuz davetiye ile."
"Davetiyeyi nereden bulduk?" diye sordu Aras abi.
"Kalabalık olacağı için hizmet etmek için garsonlar, elemanlar da fazla olacak. Onlardan birisi de benim çok eski arkadaşın kızı. Sağ olsun yardım ettiler. Onlar sayesinde davetiyelerden bir tane aldık. İsim yazıp paketliyorlarmış. Bu karta da isim yazdılar."
"Sonuçta kafalarından uydurmuyorlar ki, onlara da davetli listesi veriliyor." dedim.
"Bundan kolay ne var ki , listenin arına bir yere isimlerinizi sıkıştırdılar. Alın bakalım." deyip birisini abimle bana diğerini de Lila'yla Aras abiye verdi.
"Abi kardeş oraya çift olarak gideceksiniz. Hayat, Ömer siz yurt dışında yaşayan zengin çiftsiniz, buraya yeni geldiniz. Aras, Lila siz de şehirden uzak kalmayı sevdiğiniz için göze gözükmeyen yerlerdeydiniz. Aras iş anlaşması yapacağı için döndünüz. Tamamdır?"
"Tamamdır ama benim aklıma bir şey takıldı." dedi Lila. "Yani.. Evet onlar listeye ismimizi yazmışlar, davetiye filan da var ama ev sahipleri konuklarla ilgilenirken bizi görürlerse tanıyamazlar. Bizi davet etmedikleri anlaşılır."
"Ben onu da planladım kızım. Listede isim yazıyor, e davetiye de var. O kadar insanın içinde kendilerini rezil etmek istemedikleri için de siz kimsiniz diyemezler. Ayrıca çok kalabalık olacak, sence çağırdığı herkesi hatırlayacak mı?"
Yengem devam etti. "Bunların amacı sosyetenin göz bebeği olmak. Kalabalık bir parti verecek, herkesi çağıracak sonra o konuşulacak."
"Yani," diye ekledi amcam. "Dert etmeniz gereken hiçbir şey yok.
"Siz yine kulaklıklarınızı takın. Bir şey olursa rahatça haberleşebilelim. Evet, gelelim asıl meselemize. Odalardan birinde kasa var. Ama hangi oda olduğunu bilmiyoruz. Üçüncü katta. Elimizde yalnızca bu bilgi var. Durum anlaşılmayacak şekilde üçüncü katta arayacaksınız. Kim bulabilirse. Eğer buldunuz, o zaman paraları alacak, yerine size vereceğim sahte paraları koyacaksınız. Kızlar, siz çantalarınızı ufak seçmeyin ve yanınızda para koyabileceğiniz çanta olduğu için daha kolay olur. "
"Sahte paraları kim alacak?"
"Sizin çantalarınıza, sizlerin de iç ceplerinize. Sakın dikkat çekmeyin ve aldığınız kadar para koyun. Anlaştık mı?"
"Evet." dedik hep bir ağızdan.
"Harika. O zaman kızlar, siz yengenizle, bunlar da benimle kostüm kiralamaya. Çok eğleneceğiz bu sefer çook!"
Gülerek üçü de uzaklaştı. Biz de çantalarımızı alıp çıktık.
***
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAÇIŞ
AdventureHayat ve Ömer'in babası yaşanan talihsizliklerden sonra otuz yıllık bir ceza almıştır. Annesi de bundan etkilenip vefat etmiştir. Hayat ve Ömer'de amcasıyla kalmaya başlamıştır. On bir yıldır elleri kolları bağlı olan herkes yavaş yavaş harekete geç...