Hoofdstuk 12

94 1 0
                                    

Avyanne Auclair
'Hoeveel broers en zussen heb je?' Dit is echt voor het eerst dat iemand zo geïnteresseerd is in mijn rot leven. 'Eén broer Aiden van 18 en één stiefzusje Mirella van 13.' Een licht knikje komt van zijn gezicht. Simpel schopt hij steentjes naar voren naar mate hij wandelt.

'Jij?' 'Eén broertje van 18 en 2 zusjes van 9.' Als zijn broertje 18 is dan moet hij 18+ zijn? Toch? 'Hoe oud ben jij?' '21,' heel even sta ik stil. 21... Dat is 1...2...3...4...5... 5 jaar ouder dan mij! Zachtjes grijnst hij naar mij. 'Ik ben 16 Lyano.' Zijn ogen vergroten. '16...' Herhaalt hij.

'Ja 16, gelukkig hebben we niets samen of samen gedaan want dat zou illegaal zijn toch?' Hij knijpt zijn ogen tot spleetjes. 'Wat?' 'Avyanne wat is je achternaam?' 'Auclair wat dan?' Hij lijkt na te denken maar mijn naam heeft geen verdere betekenis dus al snel stopt hij met diep na denken.

'Dag Lyano.' Een aantal mannen stoppen voor onze neus met hun hand op het voorhoofd zoals een soldaat, het moet vast een soort begroeting zijn tegenover de ander.

'Goedendag mannen kan ik jullie ergens mee helpen?' 'Wij willen antwoorden, niet alleen wij heel ShadowBanner.' ShadowBanner? Is Lyano een ShadowBanner?

'Jij bent een ShadowBanner?' Vraag ik compleet in shock. 'Jazeker, sterker nog hij is sinds kort onze leider, maar hij doet het nog niet heel goed dus....' Meer durven ze niet te zeggen, de valse blik van Lyano zegt genoeg.

'Jij wilt BlueLite volledig uitschakelen! Jij was het al die tijd! En ik nam jouw in vertrouwen!' 'Avyanne, doe dit niet, we kunnen hierover praten.' Serieus hij wil honderden mensen vermoorden en hij denkt dat hier over te praten valt?! 'Het was niet mijn idee het is een opdracht, alsjeblieft geloof mij.'

Energie giert door mijn lichaam, ik ben zo kwaad hoe kon hij dit verzwijgen?! Mijn lichaam voelt zich krachtiger dan ooit, komt dit door de ziekte?

'Zo te zien word je meisje toch niet het eerste meisje in een bende.'

Zijn blik staat bezorgd. 'Avyanne alsjeblieft, geef mij nog 1 kans, ik zal niemand uitmoorden. 1 kans is alles wat ik vraag.' Bibberend pakt hij mij bij mijn polsen. Zachter dan wat andere jongens of mannen zouden doen.

Ik geloof hem, dit was niet zijn plan, hij zou geen vlieg kwaad doen.

'Oké... Als je het verpest is het over en ik wil nu terug naar school.' 'Lijkt mij een heel goed plan.' Lief en beschermend slaat hij een arm om mij heen en loopt weg. Het maakt hem niets uit dat 2 van zijn bende leden daar nog staan, dat is echt wel een teken dat hij opnieuw wilt beginnen.

-

'Wees voorzichtig, en als er iets is bel mij meteen je hebt mijn nummer, ik zorg goed voor Cody en breng Aiden zo naar school.' Een klein lachje valt af te lezen van mijn gezicht. 'Aan het eind van de dag kom ik je op halen 2 uur was je klaar toch?' 'Ja 2 uur, tot vanmiddag Lyan.'

Mijn hart smelt als ik weer zie hoe beschermend hij is. Maar soms moet hij mij los laten, zo werkt het leven nou een maal. Je houd van mensen maar soms moet je ze los laten voor nu gelukkig tijdelijk.

-

'Jij vond het dus ook weer tijd om jezelf te laten zien.' Met een klap gooit Lauren mijn kluisje dicht waar ik net mijn boeken in zat te doen.

'Ja hi, fijne dag op school.' Ik wil weg lopen omdat ik momenteel genoeg gedoe heb aan mijn hoofd maar Lauren pakt mij stevig bij mijn pols en is zeker niet van plan om los te laten.

'Dat gaat niet zo snel, je verdwijnt voor 3 volledige weken en komt dan terug om hi te zeggen en weg te gaan? Nee, je verteld mij precies wat hij heeft gedaan.' 'Lyano heeft niks gedaan, ik weet dat hij een ShadowBanner is...' 'Shh, gek!' Hij wil dat ik spreek maar ook dat ik stil ben?

'Laat mij met rust Lauren.' Met een ruk haal ik mij los uit zijn greep, wat hij niet toe staat. Dit keer drukt hij mij stevig tegen de kluisjes.

'Maak hier nou geen hele show van Avyanne, want geloof mij de hele school gaat straks komen kijken. Lyano is goed met dit soort dingen, het is een trucje zodat je bij hem blijft en later vermoord hij iedereen van BlueLite.' Zijn stem klinkt zo overtuigend maar na alles wat Lyano voor mij heeft gedaan? Zou hij mij nog bespelen?

'Ik wil dat je vanmiddag met mij mee gaat.' Ik zucht diep. 'Hier ga je weer, ik wil. Jij wilt niks! Dit is mijn lichaam! Ik doe er mee wat ik wil!' Alle ogen worden op mij gericht. Had ik nou maar naar Lauren geluisterd en hier niet zo'n grote show van gemaakt. Wat maakt het nu nog uit, ik ben nu de gek van de school dan kan ik mij net zo goed even laten gaan toch?

'Om eerlijk te zijn vind ik Lyano momenteel aardiger dan jouw! Hij heeft meer respect, hij heeft alles voor mij over.' De pijn staat in zijn ogen maar uitgepraat ben ik nog lang niet.

'En Lyano heeft geen beste vrienden die mij verkrachten! Als Lyano er niet was, dan was ik nu nog eens verkracht!' Met alle kracht die ik in mij heb duw ik hem naar achter en loop kwaad weg.

Verbijsterd laat ik hem achter, hij doet niets. Ik kan echt wel begrijpen dat hij in shock is dat zijn beste vriend mij verkracht heeft.

'Hey, meid wat heb ik jouw gemist.' Terwijl ik mijn gedachten volledig ergens anders had word ik stevig geknuffeld door niemand minder dan Maylae, ook de enige die mij onverwachts mag knuffelen.

'Waar was je al die tijd, Tyler en ik waren dood ongerust.' Tyler ziet er boos uit, wat ik enigszins begrijp maar ook heel jammer vind. 'Lang verhaal...'

'Niet om je te beledigen hoor maar wow je bent echt dikker geworden! Je lijkt bijna wel zwanger.' Grapte ze, ongemakkelijk lach ik mee. Eigenlijk vind ik dit niets om over te lachen.

'Tyler ik hoop dat je het niet erg vind maar ik zit naast Avy in de klas vandaag, we hebben veel bij te praten.' 'Nee dat vind ik niet erg.' Waarom is iedereen zo boos op mij vandaag? Was het wel een goed idee om naar school te gaan?

-

Stipt om 4 uur zie ik de auto van Lyano aanrijden. Ik was eerder klaar met een toets dus ik stond er al 10 minuten maar dat ter zijde.

'Ben ik te laat?' 'Nee hoor ik mocht gewoon...' Waarom kijkt hij zo verdacht? Wat heeft hij gedaan?

'Lauren...' Waarom zijn die 2 zo obsessed met elkaar. 'Stap in.' Sinds wanneer beveelt hij mij dingen? 'Avyanne stap in.' 'Eén moment Lyano.'

'Hey, alles oké Lauren?' 'Doe niet alsof je iets om mij geeft.' Waar haalt hij deze onzin nou weer vandaan, ik geef super veel om hem. 'Waarom ben je niet in één keer naar mij toe gekomen toen mijn beste vriend je verkrachtte.' Serieus dat is het enige waar hij aan denkt? Niet even knuffelen en een "het spijt me dat het gebeur is?" 'Hij dreigde om het weer te doen.'

'Wie was het?' 'Alvaro...' Zijn gezicht veranderd van boos naar zielig en verrast. 'Ik regel het, je bent altijd welkom bij ons als je het nog durft.' Vlug duwt hij zijn lippen op mijn voorhoofd voordat hij bazig weg loopt. Fijn om te weten, als Lyano mij nu uit huis schopt kan ik altijd nog naar Lauren.

'Hey meis, hoe ging de toets.' Daar is de veel te vrolijke Maylae weer, ik ben echt blij met haar als beste vriendin. 'Hij was echt moeilijk.' Dat kwam volgens mij meer omdat ik geen tijd had om te leren. 'Oh ik vond hem juist makkelijk, maar goed heb je zin om af te spreken?' Ik probeer oogcontact te maken met Lyano om te vragen of het mag maar hij lijkt druk bezig te zijn met zijn telefoon.

'Ja, waarom ook niet?' Lyano zal het vast niet erg vinden, het is ook een stuk afleiding voor mij. 'Momenteel zijn mijn ouders bezig met een verbouwing dus kan het bij jouw?' Uhm, dat is best een goede vraag.

'Uh, ik leef niet meer thuis, mijn vader mishandelde mij ernstig en...' 'Ach meis toch,' stevig omhelst ze mij. 'Ik heb nooit wat gemerkt.' 'Zo lang ken je mij ook nog niet.' Lach ik zachtjes.

'Waar woon je nu?' 'Bij een vriend van mij.' 'Oehh, een vriend?' Ze weet duidelijk zijn leeftijd nog niet. 'Maylae! Hij is 21.' Zeg ik met mijn wangen volledig rood, direct slaat ze haar hand voor haar mond.

'Kom.' Lief sla ik een arm om haar heen en samen lopen we al lachend naar Lyano's auto. 'Hey uh, Maylae gaat even mee naar huis gewoon gezelligheid.' Zachtjes knijpt hij zijn ogen fijn, vind hij het niet goed?

'Ik denk niet dat dat een goed plan is.' 'Waarom niet?' Hij blijft maar diep in mijn ogen staren totdat ik door heb dat hij mij even alleen wil spreken.

'Zou je even daar willen wachten Maylae?' Maylae neemt plaats om een bankje niet al te ver weg, wel ver genoeg zodat ze ons niet meer kan horen.

'Avyanne, ik heb vanmiddag een belangrijke meeting bij mij thuis met hele belangrijke mensen die mij kunnen helpen met mijn bende een grote bende maken, dit komt echt niet goed uit.' Ik snap hem wel maar aan de andere kant wil ik ook gewoon lol maken.

'We zullen heel zachtjes zijn belooft, we gaan wel gewoon huiswerk maken ofzo zonder te praten.' 'Avy...' 'Alsjeblieft.' Zeg ik bijna smekend.

'Nee Avyanne sorry.' Hij klinkt lichtelijk geïrriteerd dus het lijkt mij beter dat ik nu stop met zeuren. 'Kun je ons dan af zetten bij de stad dan kunnen we shoppen.' Niet dat ik veel geld daar voor heb maar het is beter dan in mijn kamer blijven. 'En Cody dan?' Oh ja dat is wel een goede.

'Is er een stad dicht bij jouw huis?' 'Ja waar zit je aan te denken?' 'Ik neem hem gewoon mee naar de stad.' Cody houd van gezelschap en een leuk uitje met mij dus dat moet goed komen. 'Prima.' 

MafiaStyleWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu