Hoofdstuk 15

82 1 0
                                    

Lyano ShadowBanner
'Shena, lieverd wat leuk om jouw te zien.' Breed ga ik in de deur opening staan zodat ze niet binnen kan komen. Hoe komt zij zo snel hier?

'Ga je mij nog binnen laten?' Vraagt ze ongeïnteresseerd en lichtelijk boos terwijl ze op haar telefoon zit. 'Het komt niet heel goed uit nu.' 'Uh, we zouden een date hebben.' Wat? Tuurlijk! Het is donderdag! Hoe stom.

'Ja, ik heb gereserveerd in een restaurant voor ons tweetjes.' Vlug pak ik mijn jas en loop met een arm om haar heen naar mijn auto. Dat scheelde zo weinig.

Avyanne Auclair
Al een tijd is het stil, zou het goed gaan daar? Het liefst zou ik willen kijken maar ik wil hem, mij en het kind niet in gevaar brengen. Laat dit alsjeblieft goed gaan. Vlug doe ik nog een schiet gebedje voordat ik mijn hoofd om de hoek steek. Niemand...

Is hij serieus nu gewoon weg gelopen? Ik ben alleen in een raar huis. Aiden moet om 11 uur ook weer opgehaald worden van werk moet ik dat dan doen? Zonder rijbewijs?!

"Piepppp." Ik schrik me rot joh! Maar het is gelukkig de pizza.

"Ding dong." Al die geluiden ik word helemaal gestrest. Wat ben ik blij dat ik Cody geleerd heb om niet bij elk geluidje te blaffen anders was hij nu net zo gestrest als mij. Wacht stres is niet goed voor de baby.

"Ding dong." 'Jaahaa.' Het zal vast de vader van Maylae zijn.

'Hey ze is... Oh hi.' 'Dag schoonheid, 24 uur is mij net iets te lang we zagen je vriendje vertrekken met zijn vriendin dus we dachten dat nu wel een goed moment zou zijn.' Wacht wat? Dit gaat allemaal veel te snel. Hij noemt mij schoonheid? Ew, 24 uur voor wat? Lyano is niet mijn vriendje en vriendin? Ik dacht dat hij wou dat ik het eerste bende meisje zou zijn.

'Dus mogen we binnen komen?' 'Heb ik een keuze?' Zachtjes lacht hij. Ze mogen alles bij mij doen, als ze maar niet aan mijn baby, Cody of Maylae komen.

Cody ligt braaf in de woonkamer, hij is nog steeds heel moe.

'Dus Avyanne...' Onbeschoft ploft hij neer op de bank. 'Pizza?' Vraag ik ongemakkelijk. Zijn handlangers moeten lachen. 'Dit lijkt mij geen moment voor pizza meisje.' Waarom niet? Het is altijd pizza tijd.

'Ga zitten Avyanne.' Nou dan word de pizza maar terug koud.

'Goedzo, we hebben één vraag. Wie is de vader van je kindje?' Serieus? Je komt helemaal hier heen om dat te vragen? 'Komen jullie hier heen voor alleen die vraag?' 'Nee in eerste instantie kwamen we om jouw te ontmoeten.' Een doodse stilte valt.

'Dus... Vader?' Waarom ineens zo opdringerig? 'Dus... Pizza?' 'Ik mag haar weg.' Lachte één van zijn handlangers. Meteen houd hij op als hij Puck boos ziet kijken. 'Sorry.'

'Luister...' Langzaam brengt hij zichzelf omhoog met zijn gespierde armen, het is zeker iets waar ik bang van zou kunnen worden. 'We kunnen dit op 3 manieren doen.' Dominerend gaat hij boven mij hangen, dit word inderdaad wel een beetje eng.

'Manier 1, je verteld het mij nu direct.' Zijn handen vouwt hij om mijn kin om mij hem aan te laten kijken. 'Manier 2...' Zijn andere hand legt hij op mijn buik. Het voelt onveilig... 'Ik vermoord je baby en we zullen er nooit achter komen.' 'Nee!' Schreeuw ik recht in zijn gezicht, waar hield ik dat lef vandaan? 'Goed, manier 3... Ik mishandel je... Totdat je mij verteld wie de vader is.' 'Ik ben een fan van manier 4 je rot op en komt nooit meer terug.' Ik voel mij krachtiger dan ooit, heerlijk voelt dit.

'Dit is geen goede timing om bijdehand te doen.' Zijn hand verplaatst van mijn kin naar mijn nek. Dit word lichtelijk seksueel, dat is niet de bedoeling.

'Waarom willen jullie dit zo graag weten?' Geïrriteerd draait hij met zijn ogen. 'Van wie is dat stomme kind?!' Schreeuwt hij terwijl hij mij een platte hand in mijn gezicht geeft. Hij voelt zich duidelijk zo laag dat hij nu meisjes gaat slaan.

'Lyano!' Ik wou het niet zeggen maar uit angst floepte het eruit. 'Dat dacht ik al, maar nu heb ik echt bewijs! Lyano zal niet langer meer leider zijn!' Wat heeft ons kind te maken met het leiderschap? 'Waarom?' 'Lyano heeft een vriendin en mensen die vreemd gaan mogen geen leider zijn dus dan zal ik leider worden.'

Lyano heeft een vriendin... Weer iets wat hij verborgen voor mij hield... Ik ben zwanger van hem en hij heeft dood leuk een vriendin?! Hoe kan hij zoiets verborgen houden? Dat doe je niet. Ik wil hem niet kwijt maar ik moet wel als hij zo door blijft gaan...

Ook al heeft hij een vriendin en is hij niet eerlijk tegenover mij hij heeft zo veel voor mij gedaan, ik moet hem hierin ook gaan helpen. Nu hij mij het meeste nodig heeft kan ik hem niet laten zakken.

'Ik zal er alles aan doen zodat jij geen leider word Puck.' Ik heb mij nog nooit zo krachtig gevoeld, mijn lichaam is warmer dan ooit en het voelt alsof ik hem en zijn hele bende aan kan. 'Je gaat dreigen tegen iemand die al 10 jaar in bendes zit? Niet zo slim schoonheid.' Zijn vieze tragische woorden maken mij misselijk.

Uit het niets pakt hij uit zien binnenzak een mes tevoorschijn. 'Ben je zo laag dat je een zwangere vrouw gaat vermoorden?' 'Ze heeft gelijk, als je dit doet is dat nog lager dan vreemd gaan waardoor je geen leider meer zal worden.' Hint één van zijn opvolgers.

'Niemand zal er achter komen.' 'Burn in hell.' Kan ik nog net uitbrengen voordat ik hem met een smak van mij af smijt, ben ik nou sterk of hij zwak?

'Luister lief meisje, van mij zal je nooit winnen. Ik ben één van de 5, als je met Lyano om gaat weet je vast wel wat dat betekend hij is er ook één.' En nog een geheim... Houd het ooit op?

Ik krijg amper lucht als hij mij bij mijn nek vast pakt. Hard kom ik met mijn hoofd op de vloer, alles word wazig. Nee Avy je kan niet flauw vallen nu, anders vermoorden ze je kind.

Bij die gedachte flip ik volledig, alle controle wat ik nog over mijn lichaam heb verlies ik.

'Wat gebeurt er?! Je ogen!' 'Zo Puck Bechalot ik ben vrij teleurgesteld in je. Serieus? Een zwangere vrouw?' 'Jij b-bent Avyanne niet...' Een lichte stottert klinkt in zijn stem.

Soms verbaas ik mij nog wel eens over zijn domheid. 'Nee tuurlijk niet, als ik niet ingreep zou je haar ter plekke vermoord hebben. Ik ben mij er bewust van dat het niet oké is wat Lyano gedaan heeft en hij zal een gepaste straf krijgen, maar hetzelfde geld voor jouw. Dit is niet het eerste wat je fout hebt gedaan dus voor jouw zullen de gevolgen groter zijn.'

'Om eerlijk te zijn, ben ik het niet meer eens met dat jij 1 van de 7 bent maar helaas kan ik daar niets aan veranderen. Ik kan je wel enorm laten lijden.' Misschien kan ik hem zelfs wel dezelfde pijn geven als wat Avyanne mentaal voelt, het is zo zielig. Thuis ging het al niet lekker en dan liegt een goede vriend van haar zo vaak. Ik moet nu wel ingrijpen voordat ze nog eens zelfmoord probeer te plegen.

Als angsthazen rennen ze de deur uit, wat had ik ook anders van ze verwacht, dat ze hier zouden blijven staan en een normaal volwassen gesprek voeren? Nee zeker niet.

'Avy kom op! Alsjeblieft! Hou vol.' 'Wat?' Doodnormaal open ik mijn ogen en sta rustig op. 'Huh?! Je was...' 'Ik was wat? Wat doe je dramatisch Lyan.' 'Je was dood.' Zit Lyano aan de drugs ofzo? 'Nee serieus Avyanne, je hartslag was 0... Weg.' 'Misschien heb je dan wel niet goed gevoeld.' 'N-nee.' Er valt een lichte trilling te horen in zijn stem, hij was echt bang...

'We moeten praten.' Rustig laat ik mijzelf neervallen in de stoel waar ik net ook zat.

'Wat hebben ze met je gedaan en wat heb je ze verteld?' De paniek valt af te lezen uit zijn ogen. 'Ik ben hier de gene die jouw vragen gaat stellen niet andersom. Waarom heb je mij nooit verteld dat je een vriendin had?' Een kleine zucht verlaat zijn lippen als hij ook plaats neemt op een stoel. 'Ik wist gewoon dat het je heel erg pijn zal doen, en ik vind haar niet echt leuk...' 'Je hoeft je niet te verontschuldigen.'

Ik veeg de overige haren weg voor mijn gezicht. 'Je bent één van de 5, hoezo wist ik daar niets over?' 'Wat? Jij weet ook van de 5? Hoe? Sinds wanneer? Niemand weet dat daarom heb ik het je ook niet verteld.' Is dat het enige waar hij om geeft? Hoe ik aan de informatie ben gekomen?

MafiaStyleWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu