16. hi paris

2.5K 173 5
                                    

Lisa mengangkat koper milik nya lalu meminta bodyguard memasukkan ke  mobil

Namjoon:lili , jaga dirimu nak ..

Lisa: arra pa..

Rose:dek...pulang segera ..eonnie rindu ...

Lisa:belum juga pergi sudah rindu..

Rose: kau fikir eonnie betah?

Jennie:...lekas pulang ...nini menunggu kepulangan mu li ...

Lisa menatap jennie dengan wajah datar nya ...ketika mendengar kalimat jennie ..

Lisa bahkan tidak menjawab perkataan jennie ..

Jisoo: dek, jangan lama nde?

Lisa:nde eonnie ..jaga kan twin ku..

Yeji: jaga diri nak, ...mommy sayang pada mu

Lisa:gomawo mom, lili pergi dulu semua ...

Lisa masuk ke dalam mobil tanpa menoleh kearah keluarga nya ..

Fikiran nya benar benar hancur ..rindu nya kini memuncak hingga ubun ubun..

Waktu cepat ..

Lisa kini sampai di bandara paris

Lalu menuju pak taksi

Lisa: hantar kan aku ke mansion mytic no 3 area elite sobuer

Taksi pun berjalan sesuai keinginan lisa

Setelah setengah jam lama nya taksi berhenti dihadapan mansion yang telah lisa arahkan tadi ..

Lisa:ini bayaran pak

.
.
.
.
.
.
.

Ngettt....

Pintu mansion terbuka ...

Lisa masuk kedalam mansion

Setelah semua nya tenang lisa bangkit menuju dapur ..

Tubuh lisa sedikit melemas hati nya sesak ...

Lisa:dapur ini ...

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Setelah 3hari lisa berada di paris ..lisa berniat besar untuk mengunjungi makam sang ibu yang berada di paris ...

Dulu nya mereka memang menetap di paris ..setelah kematian sang ibu..namjoon membawa kedua putri nya untuk pulang ke negara kelahiran nya di korea selatan ..

Sesampai nya di makam sang ibu ...

Lisa:hy ..mom ..apa khabar?..adakah mommy mengenali ku? ..aku lalisa , park lalisa anak bongsu mu ..

Lisa: ayolah mom, lisa rindu pada mommy ..ingin sekali rasanya lisa memeluk tubuh mommy ...

Seketika fikiran lisa tertuju kepada jennie , hanya pelukan jennie yang sama rasa nya seperti pelukan sang ibu .

Lisa:mommy tau? Lisa mencintai seorang gadis ..mianhae kerana lisa lesbian...tapi sudah cinta tak siapapun bisa menolak kan mom...

Lisa: dia baik mom , sangat baik , dia sangat mencintai lili ...setiap waktu yang dia berikan sangat membuat lili bahagia ...tapi bukan ini perpisahan yang lili ingin kan mom...nama nya dahyun ..cantik orang nya , lembut juga ..pasti mommy sedang bersama dia sekarang ya?..bilang pada nya mom lili rindu , jaga kan dhyun disana mom...lili pamit pulang ..saranghae ....

.
.
.
.
.
.

Di mansion korea

Sudah setahun lebih lisa berada di paris ..beberapa bulan lagi dia pasti akan kembali sesuai janji nya bersama namjoon..

My step sister(complete√)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang