13. its sokay

2.4K 163 13
                                    

Lisa menyetir dengan kelajuan tinggi ...hati nya sedikit hancur ...

.
.
.
Di hospital seoul korea ..

V sudah pun dipindah kan ke dalam ruang vvip ..keadaan nya kembali normal ..

V:gomawo...

Jennie: jangan lemah v, kau harus kuat

V: bisakah aku minta sesuatu?

Jennie : minta lah apa saja asal kan kau sembuh ..

V: marilah ponsel mu ...

Jennie dengan berat hati memberikan ponsel nya ..

V lalu membuka camera ..tangan nya menarik lengan jennie supaya masuk kedalam layar ponsel ..

Pipi mereka bersentuhan ..

Setelah mengambil foto selfie ..v menetap kan gambar mereka menjadi foto hiasan di  lockscreen pnsel jennie..

V:jangan tukar eoh?

Jennie:huh...iya..

Jennie hanya pasrah ...entah kenapa v sangat membuat dirinya lemah

Tanpa disedari sepasang mata memerhati kan mereka dari kaca pintu ...

.
.
.
.
.

Lisa berjalan lemas menuju ke kaunter hospital , bertingkah seolah olah dia tidak melihat jennie yang sedang bemesraan bersama v di dalam ruang vvip tadi

Nurse: nona?ada yang bisa saya bantu?kenapa kamu menangis nona?

Lisa:di-mana ruang doktor jen-jennie?

Nurse:di hujung lorong ..belok kanan nona akan menemui ruang doktor ..dan di bilik no.1 ialah bilik doktor jennie ..

Lisa:gomawo..

Nurse:nde..

Lisa berjalan bayangan v bersama jennie terngiang ngiang di kepala nya ..setelah lama berjalan lisa masuk ke dalam ruangan jennie ..

Beberapa minit kemudian ..pintu terbuka menayang kan jennie yang baru saja sampai ke dalam ruangan nya ..

Jennie terkejut apabila mendapati lisa yang sudah duduk di kerusi hadapan meja nya

Jennie:kapan lili sampai?

Lisa: baru saja ..

Jennie meletak kan ponsel nya di atas meja lalu mengambil kan air untuk lisa ..

Ketika jennie pergi mengambil air lisa mengapai ponsel milik jennie ..disana hati nya benar benar hancur ...air mata nya mengalir deras tanpa putus..

Jennie yang baru saja sampai juga ikut terkejut ketika iya mendapati lisa sedang melihat ponsel nya ...

Jennie:li... Nini bisa jelaska-

Lisa:shttt...tak mengapa eonnie ...hahah ...

Lisa tertawa pahit , walau pun sedang sehancur hancur nya , tapi lisa tetap tertawa manis ...dan terasa hangat ...dengan air mata yang meluncuri pipi nya ..

Lisa meletak kan ponsel jennie dengan lembut di atas meja ..

Jennie menatap lirih lisa ..dia begitu menyesal kerana terlalu bodoh mengikuti kehendak v yang berstatus kan pasien nya ..

Lisa: lili tau ...tak mengapa eonnie ..mianhae kerana menyukai mu ...lili sedar kita hanya lah sebatas step sister ..lili pamit ..

Lisa berlari kecil keluar dari ruangan jennie ..sedangkan jennie terduduk lemas menangis kerana dia membuat lisa jauh dari nya ... Dulu dia sendiri yang selalu mengejar lisa ..sekarang dia juga penyebab lisa pergi ...

My step sister(complete√)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang