sofea

118 7 5
                                    

Sebuah kereta  satria GTI  warna silver berhenti di depan aku. Tingkap arah  penumpang diturunkan sedikit.

seorang lelaki dengan cermin mata  hitam menghulurkan kepala dari arah tingkap.

" Hi cik adik, sorang ke? jom abang hantarkan. " kata lelaki itu.

Dia membuka cermin mata nya dan mengenyitkan mata. lagak seperti hero remaja.

Aku menghantuk kepala lelaki itu dengan beg galas aku. Lelaki itu menjerit kesakitan.Jeritan lelaki itu telah menarik perhatian orang yang lalu lalang ketika itu. Lelaki itu segera membuka pintu penumpang hadapan. Aku mengarahkan jane untuk duduk di belakang. Kereta itu membawa aku keluar dari KLIA.

" Sakit lah bodoh. Perangai tak ubah  macam jantan."

" Itu hadiah sebab kau datang lambat. Hahaha

" Mintak maaf tuan puteri. Kereta banyak tadi. Sebagai tanda minta maaf, Aku belanja kau makan, okay?"
Kata lelaki itu dengan nada comel.

Adik bersorak keriangan apabila disebut tentang  makanan.

Aku menyiku kepala lelaki itu. Kereta sedikit hilang kawalan dan mujur jalan waktu itu lengang. Muka lelaki itu menahan marah dan aku ketawa melihat mukanya.

" kalau macam tu kita makan dekat kedai uncle lim ar." cadang aku.

.....................................................................

Ramai orang mula membanjiri  kedai uncle lim. Kedai uncle lim terkenal dengan nasi ayam madunya yang padu dan murah di kawasan salak tinggi.

"Nasib baik kita sampai awal. Tak sanggup aku nak beratur panjang nanti" lelaki itu mengeluh.

aku tersengih sambil meletakkan paha ayam ke pinggan adik.

"Ryan, thanks for today sebab sudi teman aku," kata aku.

" No problem tuan puteri. Untuk awak ,Sungai klang pun saya sanggup redah" ryan cuba berkata kata manis.

Aku membuat muka loya apabila mendengar kata kata ryan sebentar. Jane dan Ryan ketawa melihat reaksi aku.

kami segera menghabiskan makanan dan ryan pergi ke kaunter untuk membayarnya. kami menuju ke kereta yang tidak jauh dari kedai.


" lepas ni kita tengok wayang nak?" kata ryan.

" sorry ryan.aku kena balik rumah nak kemas barang. harini kitorang kena pindah" kata aku.

" alamak lupa pulak. next time kita date sesama ok" kata ryan sambil mengenyitkan mata.

kereta satria GTI ryan memecut laju dan memasuki kawasan lavender court.

"thanks babe hantar aku. Next time kita lepak lagi" ujar aku.

Adik sudah masuk ke rumah dahulu kerana tidak tahan untuk ke tandas.

" takdehal la baby.next time kita date berdua je okay😜" kata ryan dengan riak wajah miangnya.

MATAWhere stories live. Discover now