“kita ada problem daniel" kata zack.
muka zack mula berubah selepas apa yang dilihatnya itu tidak seperti yang dia fikirkan sebelum ini.
“ apa yang jadi zack? kau buat aku saspen je" soal daniel dengan nada cemas.
“aku tak dapat kesan pontianak tu kat sini tapi ada sorang budak berdiri sebelah pokok tu" jelas zack.
“kau biar betul. kita dapat info tentang pontianak je.mana datang budak pulak. aku da mula takut ni" kata daniel.
" kau tenang je. sekarang ni kerja kau senang je, cari apa apa yang tertanam dekat sekitar pokok ni dan kau hapuskan" arah zack.
" lagi satu kalau aku tak muncul dalam masa sejam, kau tinggalkan je tempat ni" kata zack dengan wajah serius.
satu penumbuk hinggap di kepala zack.
"sakit la bodoh!" jerit zack.
" kau jangan nak merepek. kau dah janji nak belanja wayang kan lepas dah settle ni.janji tetap janji." marah daniel.
mukanya merah padam dan matanya telah bertakung dengan air mata. zack ketawa melihat reaksi kawannya yang konyol itu. zack bergerak menuju ke pokok itu dan mengangkat tangannya sambil membuat isyarat " ok". daniel mengelap air mata dan memulakan pencariannya.
satu portal telah terbuka melalui pokok itu dan kelihatan budak itu melalui portal itu. zack mengikut budak itu dari belakang dan hilang dari bayangan.
......................................................................
Taman melawati
" lebat juga hujan malam ni" ngomel andy seorang diri.
andy menyelak langsir bilik tidurnya dan meninjau ke arah luar rumah.hujan lebat yang tidak berhenti dari petang tadi membuatkan andy malas untuk keluar kemana-mana. Andy merasakan dirinya seharian ditimpa malang kerana di universiti, dia bergaduh dengan junior nya dan lepas kelas dia terpaksa menunggu selama 15 minit hanya ingin mendapatkan perkhidmatan grab untuk dia pergi ke rumah baharunya. perut andy tiba -tiba berbunyi kelaparan kerana seharian dia tidak menjamah apa apa. Dia keluar dari biliknya dan menuju ke dapur. Andy terlihat sebungkus Maggi kari yang dibelinya di 7eleven berhampiran universiti sementara menunggu grab. Andy mencapai maggi nya dan terus menuju ke dapur. Andy pergi ke ruang tamu dan mencapai tuala. dia ingin mandi sementara menunggu magginya siap dimasak.
"Ahh lega betul rasa badan" kata andy.
Andy pergi ke dapur dan padam api dapur gasnya. tandas rumah andy terletak berdekatan dengan dapur. Andy yang hanya ber boxer dan tuala digantung di bahunya pergi menuju ke ruang tamu bersama magginya. Andy tinggal sendirian di rumahnya kerana andy suka suasana yang privasi.
" alamak. air lupa pulak nak amik.malas pulak nak ke dapur" bebel andy.
Dia bangun dari sofanya dan menuju ke dapur untuk mengambil air. Tiba- tiba kepala andy terasa pusing dan matanya terasa sangat pedih. Andy rebah di tepi sofanya.
......................................................................
Andy tersedar dari pengsan dan dia terkejut apabila keadaan di sekelilingnya berubah 360 darjah. Dia yang sebelum ini berada dalam rumah kini berada di hadapan bangunan sekolah dan yang peliknya - pagi !.
dia menampar pipinya untuk memastikan adakah dia bermimpi atau tidak.
" Aduh... sakitnya!" kata andy.
andy menggosok pipinya yang kemerahan yang kesakitan dek tamparan nya yang kuat tadi. Dia segera bangun dari tanah dan dia terlihat mangkuk magginya itu tadi berada di sebelahnya. Dia mencapai makananya lalu berjalan menuju ke bangunan sekolah. Tiba- tiba andy ternampak sosok tubuh yang terdampar di hadapan bangunan sekolah. Andy mendekati sosok itu dengan langkah berhati hati kerana takut dia akan diserang hendap.
" Holy shit !" Andy terkejut dan terlepas mangkuk magginya apabila melihat sosok tubuh yang pengsan itu. Kuah maggi itu terpecik dan terkena sedikit di wajah muka pemuda itu.
" Tidak!!!! Maggi aku!! Argh !! " Jerit andy.
Jeritan andy memacahkan suasana di kawasan itu.
Adakah andy mengenali sosok tubuh itu?
Adakah andy akan sisa maggi nya yang tumpah dek kerana terlampau lapar ?
apa yang sebenarnya terjadi pada andy?
dan apa yang berlaku kepada zack?segalanya akan terbongkar dalam next chapter.
disclaimer : terima kasih kepada yang membaca cerita ini dan mohon ampun kalau ada kekurangan dalam penyampaian kali ini.komen anda amat bernilai untuk saya. Ada perubahan sedikit dalam chapter ini.
YOU ARE READING
MATA
Fantasyzack, seorang remaja yang berkebolehan melihat hantu. pertemuan zack dan andy telah banyak merubah hidup zack sekaligus memberi petunjuk atas kehilangan abang zack, ryan. siapakah andy? apa kaitan andy dan ryan? semuanya akan terungkap dalam cerita...