part 4

223 14 0
                                    

“ kau jangan sebut perkataan buta ! " marah andy.

baju zack digenggam dan tangan andy sudah sedia untuk menumbuk zack. keadaan menjadi tegang dan ramai pelajar berkerumun  berdekatan mereka. Suara zack telah menarik perhatian para pelajar yang berada di dalam kelas berdekatan kawasan tandas itu. Daniel  berdiri di tepi tandas dan hanya melihat sahaja dua lelaki ini bergaduh.

Tiba- tiba andy mendapat bayangan sebuah pokok besar dan zack yang diserang oleh seorang perempuan. andy tidak dapat melihat wajah perempuan tersebut kerana andy membelakangi perempuan itu dan bayangan itu hilang. andy menggelengkan kepala dan matanya terasa sangat pedih. tangannya dilepaskan dari baju zack.

“ kau okay tak ? " tanya zack.

nada zack yang tegas berubah menjadi lembut. Zack cuba memegang mata andy tetapi tangannya ditepis. Andy mengambil  kembali cermin matanya dan ingin beredar dari situ. sebelum andy beredar, andy mendekati zack dan bisik ke telinga zack,

“hati-hati dengan pokok dan perempuan".

Andy terus meninggalkan zack.

“ perempuan? pokok? apa maksud dia ?" soal zack dalam hati.

“woi... kau okay tak ?" sergah daniel dari belakang zack

“ terkejut aku lah kau ni. aku okay je. jom masuk kelas. waktu da nak habis ni." kata zack.

“ ye ke ni. pipi dah merah tu. jangan cakap kau da jatuh cinta dengan andy tu ?" usik daniel. dia menyentuh pipi zack.

zack tersengih dan grip kepala daniel di bawah ketiak zack dan memukul kepala daniel berulang kali.

“ mengelak aku nak suka budak tu. haha" kata zack.

mereka bergurau sepanjang perjalanan masuk ke kelas.

andy menuju ke cafe untuk membeli air dan duduk jauh sedikit dari pelajar lain.

“ benda apa yang aku nampak tadi. asal ada muka budak tu. ahhh malas la nak pikir "  kata andy di dalam hati.

Andy abaikan perkara yang berlaku tadi kerana dia tidak mahu serabutkan kepalanya. Tiba- tiba telefon nya berbunyi dan dia segera mengakat panggilan itu.

“ waalaikumussalam aunty. semua okay je." jawab andy.

andy menganggukan kepalanya seperti mengiyakan si pemanggil.

“ kalau macam tu, aunty hantar location rumah tu. lepas habis kelas andy pergi sana naik grab. assalamualaikum aunty."  kata andy.

dia menamatkan panggilan telefon dan bergerak masuk ke kelas semula memandang kan kelas hampir tamat.

Andy dan zack tidak menyedari bahawa pergaduhan mereka telah dirakam dan video mereka telah tular di kawasan kolej ?

Adakah mereka akan dikenakan tindakan dan siapa yang merakam pergaduhan mereka?

........................................................................................................................

11 malam
di kawasan asrama melati.

“betul ke dan pokok ni. aku tak dapat rasa apa apa pon ". kata zack.

“betul la.kalau mengikut gambar yang fellow bagi. ini lah pokok nya. pokok besar belakang asarama perempuan" jelas dan.

zack dan daniel telah diupah oleh fellow atau warden asrama perempuan untuk menghalau pontianak yang sering menyebabkan pelajar perempuan mengalami histeria

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

zack dan daniel telah diupah oleh fellow atau warden asrama perempuan untuk menghalau pontianak yang sering menyebabkan pelajar perempuan mengalami histeria.

zack mempunyai kebolehan melihat hantu dan dia bersetuju untuk bekerjasama dengan kawan baiknya untuk menyediakan servis menghalau hantu ala ala ghostbuster.

“ berapa cik mat bagi ?" tanya zack.
“ ala.... sikit je. 500" kata daniel dengan selamba.
“ sikit kau kata. okay la dari yang haritu. hampir mati kita tapi dapat 100 je.hahah" kata zack.

mereka berdua ketawa terbahak -bahak. Angin di kawasan itu bertiup kencang tapi tiada tanda mahu hujan. daniel mula rasa seram sejuk.

“okay, mari kita mula" kata zack.
zack memetik jarinya dan keluar sebuah buku mentera di depannya. buku itu mula menyelak muka surat dengan sendiri dan berhenti di helaian tengah.

“ sihir benteng di aktifkan" seru zack.

benteng kuat diaktifkan di sekeliling kawasan pokok itu. Benteng itu diaktifkan untuk mengelak sebarang roh jahat menyerang mereka dari luar dan untuk mengelak roh yang berada di pokok itu keluar. buku tadi hilang selepas benteng itu diaktifkan.

“daniel, aku nak pesan. apa apa jadi jangan keluar dari kawasan ni"  pesan zack.

“ okay bos." balas daniel.

zack menggunakan mata birunya untuk mengesan pontianak itu.

“ kita ada problem. "  kata zack.

“apa zack?" soal daniel.

masalah apa yang akan mereka hadapi?

MATAWhere stories live. Discover now