part 3

213 12 0
                                    

zack membuka langkah berjaga-jaga sambil memegang kayuh hoki dalam keadaan bersedia.

“ sapa pulak datang malam ni. budak budak ni kata malam ni diorang tak balik" bisik zack.

zack risau kalau pencuri yang ingin masuk rumahnya memandangkan dia tidak pasang lampu di depan rumah. zack meninjau sedikit di tingkap tapi hampa kerana gelap. Dia mengumpul seluruh keberanian untuk membuka pintu.

“woii..." jerkah lembaga itu. zack terkejut apabila melihat daniel yang cuba untuk membuka pintu itu.

“ nasib baik aku tak hayun hoki ni kat kau. kalau tidak masuk hospital ko malam ini " marah zack.

“ aku call banyak kali tak angkat. aku nak cakap aku balik rumah malam ni. kerja aku habis awal " jelas daniel.

daniel yang perasan yang zack hanya memakai boxer dan terlihat kelibat harry di tepi bilik zack.

“ oooh.patut la. tengah projek. cepat sikit. lepastu jom teman aku makan. aku lapar," usik daniel

zack masuk ke bilik semula dan sambung projeknya bersama harry. zack menyudahi projeknya dengan memancut di atas badan harry dan mereka membersihkan diri. zack dan harry menemani daniel ke Mcd memandangkan hanya Mcd sahaja yang buka sampai lewat malam. mereke ketawa sepanjang perjalanan tentang eksiden itu tadi.
...........................................................................................................................

“ woi, cepat la sikit.kita dah lewat ni" jerit zack.

daniel dan zack merupakan kawan sekelas merangkap pemandu peribadi zack. Zack malas untuk membawa keretanya kerana konononya cepat kalau dia menunggang moto dengan daniel. setiap minggu zack akan membayar duit minyak moto kepada daniel. dia tidak gemar menumpang dengan percuma.

“kejap la. kau start moto kejap. aku nak terberak pulak" kata daniel.

zack menghidupkan motor daniel sambil mencucuh sebatang rokok john.

zack melihat makcik kiah, jiran sebelahnya sedang mengemas rumah.sebelum ini, rumah sebelah rumah zack kosong kerana makcik kiah jarang duduk dirumah itu. makcik kiah mengikut suaminya kerja di luar kota.

“ mak cik, siapa pulak nak menyewa ni?" tegur zack.

makcik kiah terkejut kerana tidak perasan kehadiran zack.

“ kamu zack. terkejut makcik. tak adalah. anak saudara makcik nak duduk sini. dia belajar dekat sini. tak silap makcik dia belajar sama tempat dengan kamu," jelas makcik kiah.

“ ooh.tak pe lah makcik saya da nak ke kolej ni. nanti balik saya berkenalan la dengan anak saudara makcik. laki ke perempuan ?" kata zack.

zack meminta diri kerana denial sudah berada di motor.
“ lelaki. " kata makcik kiah.
“ooh.ingat perempuan.hehe. takpelah saya pergi dulu," sengih zack.

zack melambai- lambai tangan ke makcik kiah sambil membuat flying kiss ke makcik kiah. makcik ketawa melihat keletah si zack.

“ okay semua. sebelum kita mulakan kelas, saya nak memperkenalkan senior awak, danny. Dia akan bersama- sama dengan kamu bermula semester ini. " terang prof mat.

“ hai. aku andy. selamat berkenalan. "  kata andy dengan sombong.

andy menjadi bualan di dalam Whatsapp group kelas kerana dia sering memakai cermin mata hitam di dalam kelas dan dia sedikit sombong kerana tidak mahu menegur sesiapa di dalam kelas.

“ belagak siak si andy tu. acah cool je" kata natasha.

daniel hanya mengangguk sahaja dan zack asyik merenung ke arah andy sejak dari tadi.

“ hoi... kau dengar tak aku cakap ni zack. kau ok tak ? " sergah natasha.

lamunan zack terhenti apabila disergah oleh natasha.

“ aku okay je. aku dapat rasakan aura yang menarik dekat budak andy tu." jelas zack

“aura macam mana?" tanya daniel.

“ntah la. aku nak pergi isap rokok jap kat tandas. ko nak ikut tak dan ? " kata zack.

“ boleh gak. " balas daniel.
mereka meninggalkan natasha keseorangan di dalam kelas. andy juga bangun dan keluar dari kelas.

“ aku keluar dulu dan. nak beli air kejap " kata zack.

zack keluar dari tandas dan tiba tiba terlanggar andy yang ingin masuk ke tandas. cermin mata andy terjatuh.

“ kau buta ke!"  marah zack.

Daniel yang di dalam tandas terkejut mendengar suara zack seperti memarahi seseorang.

MATAWhere stories live. Discover now