Det var mandag morgen, og jeg skulle i skole igen. Normalt er mandage hårde, men denne her var ekstra hård. Det havde lige været efterårsferie, og jeg havde haft en god ferie med Hannibals selskab. Vi havde været sammen to dage i ferien, men sidst på ugen skulle han til København med sin familie på sådan en miniferie. Jeg havde stadig brækket min fod, og skulle have gipsen på tre uger endnu. Jeg kørte for det meste rundt i min kørestol, men havde fået et par krykker, så jeg også kunne bevæge mig lidt mere frit. "Hej Sofie!" Jeg kunne høre Hannibal råbe efter mig. Jeg kiggede mig tilbage over skulderen, og kunne se ham stå og vifte med begge arme. Jeg vinkede igen, og sendte ham et stort smil. Jeg begyndte at gå lige så stille, men han indhentede mig hurtigt. Han lagde en arm om mine skuldre. "Jeg har noget jeg skal fortælle dig." Han kiggede på mig, og jeg kunne ikke rigtig fornemme om det var noget godt eller noget skidt. "Da jeg var i Kæbenhavn i sidste uge var jeg ikke bare på hygge tur. Jeg var med i en audition om at blive hovedrolle i en ny serie på DR Ultra." Sagde han. "Wauw! Tillykke altså jeg mener du har fået rollen ik?" Spurgte jeg. "Jeg fik besked fra dem i går aftes. Jeg fik rollen. " Sagde han og kiggede ned. "Du virker ikke glad." Sagde jeg. "Det er jeg, men serien handler om børn der rejser i tog og laver musik sammen og det betyder at jeg skal være meget væk under optagelserne. Væk fra skolen, vennerne, min familie og dig. " Sagde han kiggede mig dybt i øjnene. "Vent lige lidt, kan du synge?" Jeg kiggede på ham med rynkede øjenbryn. "Nej, men jeg kan rappe." Han begyndte rappe Eminems sang, im not afraid. Da han var færdig klappede jeg af ham, og han rødmede lidt. "Du er jo helt fantastisk!" Sagde jeg med begejstring i stemmen. Klokken ringede, og vi gik sammen til time.
YOU ARE READING
Always him
RomanceHistorien handler om Sofie. Hun rykker til en ny skole sammen med sin gamle klasse. Der sker en masse spænende ting på den nye skole med fyre, fester og veninder. Og hvordan mon det kommer til at gå med Hannibal.