Det var den første dag på den nye skole. Jeg var meget spændt. Godt nok kendte jeg mange af dem jeg skulle gå i klasse med, men alligevel var der nogen jeg ikke kendte. Jeg fulgtes med Camilla i skole. Vi snakkede sammen hele vejen. "Glæder du dig Sofie?" Camilla kiggede på mig og smilte. Jeg kunne se hun var meget spændt. "Ja! Jeg glæder mig virkelig meget, men det er så nedern at vi ikke skal gå i klasse sammen." Jeg så lidt trist ned i jorden, men Camilla tog fat om min skulder. "Her du, det skal nok gå. Vi kan bare være sammen i alle pauserne, og efter skole. Og vi skal jo have idræt og hjemkundskab sammen." Jeg smilte kort, drejede rundt om hjørnet og vi stod i skolegården. Vi gav hinanden et knus, og gik derefter i hver sin retning. Jeg fandt hurtigt ud af hvor jeg skulle have klasselokale. Jeg stod og ventede udenfor, og hilste på et par af mine nye klassekammerater. Jeg kunne ikke se Hannibal nogen steder, og tænkte at han sikkert stod og snakkede med de ældre elever nede på gangen. Vores lære låste os ind i lokalet og vi fandt en plads hver. Jeg satte mig helt ud til vinduet, og der var vist ikke nogen der turde sætte sig ved siden af mig. Hannibal kom brasende ind i klassen, mens vores lære stod og snakkede. "Nå unge mand. For sent første skoledag, det er da ikke så godt. Hvad hedder du?" Læren kiggede strengt over på Hannibal, men jeg kunne ikke lade være med at side og grine. "Øh, jeg hedder Hannibal." Han kiggede op på læren med et fortvivlet blik. "Hej Hannibal, du finder bare et sted at sætte dig. Han kiggede ud over klassen. Der var kun en plads tilbage, og det var den ved siden af mig. "Hej Sofie." Hannibal kiggede på med et skævt smil. Ih, han kunne huske mit navn. "Hej Hannibal, tæt på læren var?" Han kiggede over på mig igen, stadig smilende. "Ja puha, han blev godt nok lidt sur." Jeg tog mig i selv i at grine lidt, og jeg kunne se på Hannibal at han havde opdaget det. "Skal du grine af mig var?" Han puffede mig i siden, og smilte over hele hovedet. "Ja det skal jeg!" Nu grinte vi begge to, og det var så højt at vores lære opdagede det. "Kan i to så tie stille!" Han kiggede strengt ned på os, og jeg holdte op med at grine. Da timen var slut skulle vi samles nede i kantinen. Jeg skyndte mig hen til Camilla, og satte mig ved et bord med nogle andre piger. "Hvordan er det så at gå i taber klassen?" Det var en af de andre piger der spurgte mig. "Fucking lort, A klassen stinker. Der er jo kun gamere, og ridepiger!" De andre piger kiggede på mig, som om jeg havde sagt noget forkert, men hurtigt var der en der gav mig ret. "Ja, A klassen er virkelig dårlig. I har kun fået en pæn fyr, og det er Hannibal." Nu begyndte de andre piger at snakke om hvor lækker de synes han er, men jeg ignorerede dem bare. Da jeg kom hjem lagde jeg mig ud i vores hængekøje ude i haven. Jeg havde lagt der i en times tid, da der pludselig kom et jordbær flyvende, og ramte mig lige i hovedet. "Hvem fanden var det?" Jeg satte mig op, og kunne se det var min mor der prøvede at lave fis med mig. "Argh mor hold lige op." Sagde jeg irrierteret og lagde mig om på den anden side. Jeg lå og tænkte på hvordan dagen ville blive imorgen, og jeg kom til at sidde sammen med Hannibal igen.
YOU ARE READING
Always him
RomanceHistorien handler om Sofie. Hun rykker til en ny skole sammen med sin gamle klasse. Der sker en masse spænende ting på den nye skole med fyre, fester og veninder. Og hvordan mon det kommer til at gå med Hannibal.