hai korang. .lama xjumpa kan😅. .okey la kalini aku nak cite pasal apa yg jadi kat adik aku. .oh btw, adik aku macam ikut jejak acik💆♀. .boleh rasa, boleh nampak benda ii tu. .haih
benda ni jadi masa bulan puasa (bulan puasa pom ada je benda ni. .yg kena kurung, bos ii besar. .ank ii buah ada je), seminggu sebelom raya kalau xsilap. .hampir pukul 7. .hampir nak bukak puasa lah cite dia. .adik aku ni xleh puasa. .so memang xmakan sekali lah. .dia pegi lah main fon kt ruang tamu depan. .memang tu tempat biasa dia lepak lah senang cite. .buat homework situ, tido situ, mandi je bukan kt situ (okey macam tiber). .dan masatu aku kt dapo. .buat ape yg patut lah untuk berbuka. .
then aku naik untuk tengok bateri fon dalam bilik sebab tengah cas. .n masatu adik aku ada lagi kt ruang tamu. .sebab aku sempat lah intai. .dalam 5 ke 8minit jugak lah aku main fon dalam bilik. .bukan sekadar tengok bateri ye🙃. .aku keluar then panggil ii dia nak suruh makan sekali. .tapi senyap. .aku intai kt ruang tamu tu, dah xde. .kipas nampak mcm baru tutup. .sbb dalam pusingan yg slow. .aku pom malas lah nak cari merata. .aku turun dapo, tengok dia dh kt meja makan. .senyap je. .aku cakap "eh awal turun". .dia senyap je main fon. .
lepas selesai iftar, aku masuk bilik nk tutup cas fon. .tapi sempat lah online jap. .aku tengok status adik aku. .dia up gambar mcm aku letak kat atas tu👆. .oky lah macam xnampak je. .jap aku letak sini
anda nampak apa yg saya nampak? ahhahaha. .okey. .back to story. .so adik aku up status pasal gmbar ni. .tapi dia bulat melintang (merah) macam ni 👇
ni status dia. .then aku pom tengok kt dia bulat tu (merah), ada apa syialll sbb xnampak apa ii. .aku reply kt status dia. .pastu aku cakap "kak b nampak yg lain". .aku pom ss status dia then buat bulat hijau tu. .mcm gambar atas. .dia yg duduk kat luar masatu (kat ruang keluarga) terus masuk bilik lepas tengok yg aku bulat tu. .takot lerr tu 😏
lepas aku solat, aku suruh dia cite apa sebenarnya maksud kapsyen, "main lalu ii ye anak ii" kt status dia tu. .dia cakap masa dia main fon, dia rasa macam ada orang tengok. .dari baring, dia duduk. .sengih ii lagi dia tengok fon, dia pom angkat kepala ke arah dinding tu. .then nampak bayang lembaga hitam dengan 3 yg lain kt belakang (maybe 3 anak dia. .maybe ye) mcm berlari dari kanan ke kiri (dalam gambar). .kiri gambar tu bilik parents aku. .aku xtahu lah masuk dalam ke tak. .sebab iye lah mata manusia ni xsempat tangkap wuu bayang diorang. .laju sangat. .
then, dia amik gambar n up status dan terus lari ke dapo ye. .n beberapa saat lepastu lah yg aku pegi intai dia tu. .lepas dia bulat merah tu, dia terus upload. .n niat dia memang just nk amik gambar untuk tunjuk posisi dia masa nampak 4 bayang yg bersiar-siar dalam rumah aku tu. .haih macam xde tempat lain nak melawat🙄. .tapi lain pulak yg tertangkap kt gambar tu. .lepas aku cakap aku nampak yg lain tu baru dia bukak balik status dan baru perasan. .ha tulah bayangan tinggi putih kt dinding tu (bulat hijau). .dia macam emoji ni tau 👻. .tapi xde lah part jelir lidah ngan kenyit mata tu. .cuma nampak putih berselubung. .korang nampak tak? ke mata aku je 🤨. .kalau nampak, komen tau. .
aku tak paksa korang untuk percaya. .lagi lagi untuk taksub dengan benda ii macam ni. .kalau xnak percaya, anggap benda ni sekadar hiburan oky. .sebab family aku yg lain pom macam xcaye. .xkisah pom ahakss. .oh btw, kalau nk cakap tu pantulan dari mana ii sumber cahaya, mustahil. .sebab apa? sebab masa tu pukul 7. .then pintu tingkap semua dah tutup. .pukul 7 bukan cerah matahari pom. .dan lagi satu kawan adik aku cakap "maybe tu kesan dari cat dinding turun warna". .hello dik, i know lah cause this is my house. .kalau i tahu situ memang turun warna, i tak cakap lah pulak kat adik i and tak kuasa nak main bulat ii tu😏. .arghh entah lah. .atas korang lah nak percaya ke tak. .taknak percaya boleh. .nak percaya pom boleh. .tapi satu je. .jangan taksub. .
wallahualam. .
YOU ARE READING
Kisah Seram Budak Sixth Sense
Paranormal•• kisah² ni based on pengalaman aku ngan kakak aku sendiri. .n mostly berlaku kt hostel sekolah kitorang. .kisah² ni takde kaitan antara yg hidup atau yg dah meninggal dunia. . •• kebanyakan kisah² dalam ni berlaku pada kakak aku n dia la aku gela...