Bayangan Siam

218 19 0
                                    

Kisah ni mse acik form 3 jugak. .ni berlaku kt asrama sekolah kitorang. .

Asrama kitorang ni ada dua aras. .dua blok(saling berhadapan). .tengah² antara blok ada rumah warden. .juga dua aras. .aras bawah sekali ada bilik nprep. .bilik tv, bilik sakit n 4 dorm form 5. .aras 1 & 2 dorm. .
Satu dorm ada 7 orang. .katil single, bukan double decker. .n tandas ada tengah² antara dua dorm. .bukan hujung blok. .(hrap boleh imagine). .kitorang balik kg 2minggu sekali. .

acik dduk kt dorm 16 iaitu kt aras dua. .berhdapan ngan blok satu lagi yg ada 4 dorm (18, 19, 20 dan 21) pada aras dua yg xpernah dibuka n diduduki oleh mna² pelajar (faham² la yer). .

Mse weekend, hari khmis malam jumaat xsilap. .acik n mmber² dorm dia ni just borak² kosong mlm tu. .diorang rapatkan 5 katil kt tengah² dorm. .katil yg kt tepi tingkap sebelah koridor tu xusik sbb tuan punye katil tu balik kg. .

Mlm tu mmg diorang bising n gelak² kuat giler laa. .smpai dengar kt dorm bawah. .ape yg diorang borak pom xtahu lahh. .lepas tu, acik try la cakap dialek siam. .dia sebut perkataan yg dia tahu. .kawan2 dia pon ikut. .sebut ntah pape. .diorang pom xtahu ape yg diorang sebut. .

Acik pon warning la, "jngn maen2 sebut je klau xtahu maksud. .takot ada perkataan yg memuja "mereka" or panggil "mereka" ". .terus diorang senyap. .sorang² punye muka mmg pucat hbis dh time tu. .xsampai 2minit mereka senyap, tetibe ada satu bayang yg lalu kt depan tingkap bilik diorang. .diorang perhati je smpai bayang tu hilang. .mybe time tu diorang just fikir bayang student laen yg lalu sbb kat koridor tu ad lampu. .so, untuk pastikan org atau bukan yg lalu tu, acik ni dgn beraninya keluar dari dorm tu n lalu kt tingkap tu mcm byang tadi lalu. .mmber2 dia yg kt dalam dorm ni dah cuak. .acik tnye, nmpak x bayang dia lalu tadi n smua mmber dia tu geleng. .acik dh cuak n terus ttup pintu bilik. .

Mmber² dia tu dh takot n senyap terus. .acik pon cakap, maybe diorang dah seru "bnde" tu dngn sebut² perkataan siam tu. .sebab tu 'dia' datang. .
Ketinggian bayang tu pom dh bukan mcam mnusia normal. .ketinggian bnde tu sme dengan kita berdiri atas katil. .n xlogik lahh manusia klau nak jalan atas katil kat tepi koridor. .lepas tu, diorang terus tidur berpelukkan. .

Moral of the story :
Hati² bila bercakap dngn sebut perkataan yg kita xtahu maksud. .n jangan terlampau bising (galok bab kata org kelate😅)

Kisah Seram Budak Sixth SenseWhere stories live. Discover now