Budak Perempuan dalam Kelas

288 19 2
                                    

Ni kisah kkak aku. .aku bhasakan 'acik' je laa yea..

Okyy. .kisah ni berlaku time acik form 3. .start pertengahan taon, mesti daa start kelas malam. .yelaa kn dh nak exam PMR (time ni bukan pt3 lagi)

Satu mlm ni, mse kelas BI xsilap aku. .sir buat kelas kt kelas form 5 (pinjam kelas je) kt aras satu. .sekolah aku ni blok bangunan bentuk C, ,kelas form 5 tu dekat blok tengah. .oky macam biase laa lepas isyak tu terus pi kelas. .dari asrama, 5minit je kalau jalan kaki ke sekolah. .acik ngan 2org member ni lewat sikit mlm tu. .

Sampai je kt kelas, sir nk ajar pasal ape ntah yg kena guna buku rujukan. .semua dh ada buku rujukn sbb yg tertinggal kt kelas pom dh pegi amik sbelum acik n mmber dia tu smpai. .nak taknak acik kna amik jgk buku rujukan tu sbb dia ni jenis susah sikit nk pinjam yg org laen. .so dia pi ajak la mmber dia, iza utk teman n kbetulan iza pom nk amik buku. .

Lepas bgitahu sir, diorang pom otw ke kelas dia. .kelas dia tu kt blok kiri kelas form 5 tu. .aras dua. .satu aras dengan bilik guru perempuan (boleh imagine kn)
Malam tu, guard xbukak lmpu kt blok2 aras atas. .hnya aras satu je cerah. .sbelum smpai ke kelas, diorang kne lalu kt depan bilik guru tu. .tingkap bilik guru tu tinted gelap, so nmpak la pantulan sndiri kn. .diorang just ignore mse lalu tu. .acik mmg dh xsedap hati mse tu tapi xnak fikir yg bukan². .

Mse diorang lalu kt pintu dpan kelas tu, acik dh perasan ada satu lembaga yg duduk mencangkung atas meja guru, hitam legam, tengah tengok diorang. .acik acah² xnampak. .diorang msuk pintu blkang sbb suis lmpu kt belakang kelas. .lepas bukak lmpu, iza terus amik buku n kluar dari kelas. .acik pom lepas amik buku, terus nk ttup lmpu. .tetibe ada angin perlahan je lalu kt telinga knan (macam kena tiup). .n bila acik pusing knan, ada budak prempuan paras bahu acik berdiri kt tepi dia. .budak tu just pandang depan. .acik dh start gigil n nk ttup lmpu tapi xboleh tekan. .acik pom kluar kelas tu tnpa tutup lmpu (kalau aku silap2 pengsan😅)

Acik lari ke arah iza yg ad kt depan bilik guru. .acik panggil tpi xsahut. .sampai je kt iza, muka iza pucat n badan keras kejung (mcm kena pukau). .lepas acik tepuk bahu dia, baru dia trsedar n terkebil kebil tngok acik. .diorang lari ke kelas mmg xcukup tanah (dahhlaa pakai baju kurung, korang imagine la yea mcm mna)

Sampai je kt kelas sir tu, diorang snyap. .muka diorang pucat. .mmber2 tnye tapi diorang snyap je. .lepas mlm tu, baru laa masing2 bukak cite. .acik tnye iza mcm mna boleh jd mcm mlm tu. .iza cakap yg mse dia tunggu acik kluar dari klas tu, dia brsandar kt koridor dpn bilik guru. .dia nmpak ada pantulan laen kt sebelah dia dlm cermin tingkap tu. .dia tenung je n lepas tu dh xsedar ape2 sehingga lahh acik tepuk bahu dia tu. .

Acik pom ckap yg dia xnampak pom muka 'budak' tu. .sbb terlindung ngan rambut. .rupa budak tu oky ke x tu aku xtahu. .wallahualam

Kisah Seram Budak Sixth SenseWhere stories live. Discover now