Sosok Hitam di Koridor

27 3 0
                                    

Hai assalamualaikum😉. .I'm back! 😂
Dah lama tak update kan.  .al maklum lah.  .busy sejak dua menjak ni✌. .stay safe korang musim ii covid-19 nih.  .

Macam mana eh aku nak mulakan cerita.  .oky macam ni lah.  .kejadian ni jadi tahun lepas (2019) masa aku sem 1 kat sebuah universiti kat shah alam. .iye uitm shah alam.  .biasa lah budak sem 1 wajib stay kolej. .students uitm shah alam tahu lah kolej mana budak sem 1 akan duduk.  .

Nak dijadikan cerita, masa tu cerita Pusaka tengah boom kebaboom kat pawagam.  .aku tak ingat bulan berapa tapi hujung ii tahun lah.  .tapi masa aku nak tengok filem tu, dah sebulan lebih keluar panggung.  .kalau ikutkan ,memang kitorang busy ngan esaimen ape semua kan sebelum final.  .tapi ntah lah.  .rasa macam nak tengok jugak cerita sebab yelah, trending kot.  .

Oky ada satu hari tu, aku ngan 3 orang member aku, si A, si H ngan si T.  .aku bagi bukan nama sebenar je lah.  .kitorang 4 orang plan nak g icity central mall lepas kelas.  .habis kelas lebih kurang pukul 12. .makan ii n then pergi mall dalam pukul 1 . .pegi cinema nak tngok cerita ape yg available masa tu.  .aku ngn si T nak tngok pusaka tapi ada pukul 10.30 malam je.  .pastu aku pom fed up lah sebab seingat aku, hari tu hari last pusaka kat panggung.  .kiranya kalau keesokan hari, memang dah xde.  .tapi kitorang tengok lah jugak Frozen 2 dalam pukul 1.40 xsilap sebab memang nak release stress pom.  .padahal xstress sangat pom🙄

Then, aku bagitahu member aku ni, kalau tengok jugak Pusaka malam ni, boleh x?. .si A ngan si T setuju tapi si H taknak sebab dia cakap dia penakut.  .sebelum balik, kitorang dah beli tiket siap ii.  .pukul 9.45 malam, aku, si A ngan si T otw ke mall.  .tunggu lah sampai hall utk cerita pusaka bukak, pukul 10.30. .

Habis cerita dalam pukul 12.30. .kitorang keluar and mall tu of course dah tutup.  .cuma panggung je bukak.  .so guard tu just bukak satu pintu untuk keluar.  .aku xpasti level berapa tapi kat parking lot lah.  .kitorang ni memang xbiasa sebab sebelum ii nih pom memang keluar kat pintu utama.  .pastu si T nak order grab tapi macam ii masalah timbul.  .yelah jam dah pukul 1 kot.  .susah laa nak cari grab waktu ii tu.  .pastu si A pulak try order grab.  .dapat tapi last ii driver cancel sebab ape ntah.  .maybe dia xtahu nak pick up kitorang kt mana.  .sebab kitorang pom xtahu kitorang kt level berapa😂

Orang yg keluar sekali ngan kitorang makin lama makin xde.  .macam dah habis sekolah, org lain dah balik, kita still tunggu mak ayah pick up.  .ha macam tu lah kitorang.  .kerja aku cari sign ape ii kat level tu.  .cakap kat driver grab tapi dia cakap xleh masuk.  .pastu kitorang decide nak cari jalan keluar ahahahha.  .kitorang jalan je sampai laa jumpa tempat yg kitorang dah biasa iaitu bus stop.  .then, order balik grab.  .and alhamdulillah, ada.  .

Tak jauh dari kitorang, ada lah 4 5 orang budak lelaki, maybe form 5. .maybe lah.  .aku ni takot jugak lah sebab kitorang perempuan.  .tapi tengok diorang tu oky je.  .xde yang mencurigakan pom.  .diorang pom tunggu grab jugak.  .tapi masa tu, aku memang dah xsedap hati.  .bukan pasal budak ii laki tu.  .tapi ntah lah.  .n aku fikir maybe sebab lepas tengok pusaka enn.  .dia punya seram tu lain macam.  .dengan adanya diorang tu, kitorang xde lah takot sangat bertiga tepi jalan haih.  .dalam hati aku, harap grab kitorang sampai dulu dan alhamdulillah dimakbulkan.  .

Kitorang naik grab, balik kolej.  .jam masa tu dalam 1.30 lebih.  .abang grab tu alumni uitm. .sampai main gate, polis bantuan tahan kereta dan suruh tulis nama sebab balik lewat, lebih daripada pukul 12. .dia tanya, pegi mana.  .si T jawab icity.  .buat ape? Study.  .ahahahah aku dah nak gelak tapi tahan.  .apoo kau study kat icity😏. .

Pastu aku suruh abg grab tu hantar kat pintu depan kolej. .sampai pintu depan, ada 2 org laki atas moto, ntah la buat ape la kat kolej perempuan.  .aku suruh abg grab tu hantar pintu belakang pulak.  .nasib abg tu oky je.  .pegi pintu belakang, nasib gate xkunci.  .kitorang masuk. .

Bilik aku kat blok 1b bahagian depan, bilik si A  sama blok ngn aku tapi bahagian belakang dan bilik si T blok 1a bahagian belakang jugak.  .so disebabkan kitorang masuk belakang, means dekat ngan bilik diorang.  .so si A naik, depan sikit, si T pulak naik.  .that means aku sorang ii lah jalan nak sampai kat bilik aku.  .tingkat 3. .

Dan masa tu lahhhhhhh!!!!.  .ha suspens tak? 🤨ahahah.  .masa aku jalan sorang ii tu, aku dah chat kawan aku, bagitahu yg aku nak call dia masa sampai kolej.  .n then, aku call lah dia masa si A ngan si T dah naik.  .aku letak fon kt telinga je, xborak pom, just nak rasa ada orang ngan aku.  .sebab masa tu memang dah macam ii aku rasa.  .sumpah memang xsedap hati.  .

Aku jalan melintasi blok bahagian belakang. .aku pom dah nampak tangga yg aku nak naik untuk ke bilik aku.  .depan dobi.  .sebelum sampai tangga, kawasan kt dobi tu memang lapang dan belakang aku ada satu blok dua tingkat.  .blok tu connect antara blok a dan b.  .masa tu, aku rasa macam aku diperhatikan. .aku pom toleh belakang, kat blok dua tingkat tu.  .and guess what?  Ya aku nampak sosok tubuh tengah berdiri kat koridor.  .tapi aku deny lagi.  .oh tu maybe budak yg study kat bilik tu.  .penat kot sebab tu nak amik angin luar.  .kat tepi sosok tu berdiri, memang ada bilik study.  .saja nak sedapkan hati.. .fon aku masih kat telinga.  .aku senyap xkata ape. .kawan aku je potpetpotpet.  .

Masa nak naik tangga, pada kedudukan aku masa tu, sebelah kiri aku tangga dan sebelah kanan aku blok dua tingkat tu.  .aku tengok sosok tu dengan ekor mata, dia xbergerak weh.  .xde nampak macam manusia normal pom.  .aku buat xkisah walaupom masa tu, hati dah innalillah.  .masa nak naik tangga, kena jugak.  .allahhu.  .baru je step satu, kepala aku ni automatik tengok atas, and ada satu bayang menghilang. .oky macam ni.  .contoh.  .kau intai crush kau kat bawah, n dia pom tengok atas dah kau mesti lah sembunyi kan.  .ha mcm tu lah aku kena.  .aku rasa tu bukan bayangan aku tapi ntah la xdapat nak pastikan.  .aku pom naik je, sampai tingkat tiga, keluar je area tangga tu, aku xtengok straight sebab sosok tu ada lagi.  .tak gerak walau seinci.  .macam tu je dari mula ii aku nampak.  .tapi aku positif lagi.  .still fikir tu student yg study dalam bilik tu.  .aku menonong je ,sampai bilik, ada lagi 2 3 bilik yang xtido.  .borak ii lagi. .aku bukak bilik aku n letak fon atas meja, terus pegi tandas, nak basuh kaki.  .tandas kat luar.  .atas dobi tu.  .ikutkan hati aku, memang aku nak pi intai balik, tapi xkuat hhaha.  .

Aku masuk bilik, positif lagi.  .tapi keesokan hari, aku dah rasa macam xleh nak positif.  .macam ii aku fikir.  .sebab 1. dia xbergerak.  .2. Aku xnampak pom muka dia.  .3. Seluruh tubuh dia hitam je.  .xde warna lain.  .kalau manusia, xkan lah xbergerak lama macam tu.  .xlenguh ke berdiri je.  .ntah aku pom xtahu.  .aku cerita kat 3 orang member aku tu.  .and muka diorang mcm biasa, CUAK.  .😂😂. .

Sampai sekarang aku xtahu dia manusia ke makhluk lain.  .wallahualam.

Kisah Seram Budak Sixth SenseWhere stories live. Discover now