Kejadian ni berlaku awal tahun 2016. .time aku form 4. .aku duduk dalam dorm 10. .
3taon aku dduk kt blok yg dekat dngan surau n dewan makan. .dorm 08, 09 n 06. .tapi kali ni dduk kt dorm 10 yg berhadapan ngan dorm 09. .iaitu kt blok yg bagi aku, aku taknak duduk sebab kt aras 2 blok tu, iaitu dorm 18, 19, 20 n 21 thats mean atas dorm aku xbukak sebab haishhh aku terus terang je lahh. .empat dorm tu ialah tempat 'penunggu' asrama tuh. .sebab tu xbukak. .paling keras dorm 20 n 21 tu. .bukan keras konkrit ea.. .mmg tempat 'diorang'. .sebab dulu² ada someone tu (xtahu pom sape) deal dengan 'diorang'. .biase lahh klau dah deal ngan setan ni mcm mna kan. .faham² je laahh. .n 'diorang' nak tempat 'diorang'. .setan pom pandai mintak² kan. .so dorm² tu laa jadi tempat 'diorang'. .
Nak dijadikan cite, dorm 10 tu, just dua org form 4 termasuk aku n lima org lagi tu form 1. .tapi form 1 tu xmasuk asrama lagi mse minggu pertama tu. .minggu kedua baru diorang masuk. .so minggu pertama tu, aku ngan siti, mmber aku tu je ada dalam dorm tu. .same jugak ngan dorm 11. .dua org form 4 jugak. .dorm² laen ada jugak form laen. .mix form kn. .kitorang tido dua org je lahh dalam dorm tu. .n ade jugak tido dorm 11 selama seminggu tu. .
N satu malam tu,mnggu kedua taon tu. .kiranya budak form 1 daa masuk. .boleh pulakk blackout lepas isyak. .kau rasa??. .mase tu kitorang baru balik dari surau. .n kitorang tertinggal tudung kt dorm. .so, takkan nak pegi bilik prep ngan telekung. .aku ngan siti pi dorm 10 tu. .btw, form 4 yg kt dorm 11, 12 n 13 tu semua mmber rapat aku. . .so, 8org semua termasuk aku. .lepas tukar telekung tu, kitorang nak turun bilik prep tapi mmber aku, yunin and izza ada dalam tandas. .so tunggu je laa kjap kt koridor depan dorm 12 tu. .n then blackout. .korang agak² dua org dlm tandas tu mcm mna😅. .mmg kuat laa jerit weyhh. .mmg gelap. .satu aspuri tu blackout. .yg aspura elok je. .tapi rumah warden aspuri xblackout laa. .guna arus elektrik asing kott. .izza n yunin pon kluar dari dorm 12 tu. .kitorang gelak la tngok muka cuak masing². .
N mmg bising laa time tu. .gema bunyi suara diorang tu. .yelaaa blok asrama tertutup camtu. .lexx arr blackout je kott. .aku laung laa suruh senyap. .aku pom ajak izza nak pi inform ke guard kt pondok guard tu laa. .aku suruhh laa budak² tu pi dux kt surau n dewan makan. .sementara lampu ada balik. .aku ngan izza pi la ckap kt guard tu. .kitorang panggil che su. .ckap yg blackout. .mse tu syif dia sorang je. .sorang lagi ada kt pondok kt pagar antara asrama ngan sekolah. .guard laki. .
Then, dia suruh kitorang teman dia pegi tengok kt bilik suis. .takott ada wayar shock. .so kitorang follow je lahh. .dia bukak flashlight kt fon je. .nokia 3310😂. .torchlight tak bawak. .sampai je kt bilik suis tu, dia je laa masuk tngok suis² tu. .kitorang tunggu kt pintu. .n dia cakap semua suis daa bukak n takde wayar shock. .semua oky. .aku pelik laa. .so aku suruh laa pi kat bilik suis satu lagi. .btw, bilik suis ni ada dua. .belakang sebelah kanan asrama n tepi sebelah kiri asrama. .yg tepi sebelah kiri tu kt blok dorm aku. .means blok yg agak creepy. .
So, kitorang pegi laa kt bilik suis sebelah kiri tu. .lalu kt rumah warden. .n kebetulan time tu warden n suami dia nak kluar. .tnye la kenapa. .sbb xperasan pom dari rumah warden yg satu aspuri daa blackout. .then, suami dia offerkan diri nak pi check kt bilik suis tu. .sbb dia engineer berkaitan ni laa(aku pom xsure). .sampai kt bilik suis kt blok dorm aku tu, suami warden kitorang ni masuk laa. .sempit je bilik tu. .n bini dia ni suluh torchlight kt suis tu. .che su pom buat bnde sama. .
Aku ngan izza daa bosan time tu. .aku tengok jelaa suami dia betulkan wayar² tu n mmg ada yg shock. .dia baiki laa n aku xtahu camne. .
Aku tengok izza. .dia dah best menyandar kt pokok pinang. .btw, blkang blok tu mmg bnyak jugak laa pokok pinang. .n aku xberani sentuh pom pokok pinang tu sbb dah tahu kisah² kt blkang blok tu. .kisah spe lagi kn kalau bukan kisah acik. .so, aku pelik laa tngok izza ni. .best bebenor dia mnyandar. .padahal dia pom tahu kisah² tuh. .
YOU ARE READING
Kisah Seram Budak Sixth Sense
Paranormal•• kisah² ni based on pengalaman aku ngan kakak aku sendiri. .n mostly berlaku kt hostel sekolah kitorang. .kisah² ni takde kaitan antara yg hidup atau yg dah meninggal dunia. . •• kebanyakan kisah² dalam ni berlaku pada kakak aku n dia la aku gela...