Member Hilang

191 19 0
                                    

Kisah ni berlaku mse acik form 5. .kjadian ni berlaku kt sekolah. .time kelas mlm PSV. .

Setiap kali kelas PSV, mmg cikgu akan buat kt bilik PSV yg terletak kt tempat sunyi kalau mlm². .kt hujung sekolah n dekat ngan dewan. .kena lalu susur gajah yg diterangi lampu samar samar je. .

Kelas start lepas isyak n sampai pukul 12 mlm. .(biaselahh cikgu bujang😄). .tapi yg laki² je laa kena stay smpai pukul 12. .yg prmpuan pukul 10 lebih dh boleh balik. .n mse tu dh nk spm. .student form 5 semua kna masuk asrama. .kiranya xde masalah klau nk balik lewat². .

Kalau kt asrama, dlm dorm acik (dorm 11, dh xleh bodek penyelia😂). 4org je yg amik PSV. .n mmber dia dua org lagi yg amik PSV dduk kt dorm 03. .6org ni yg rapat laa. .2org lagi diorang xrapat sngat. .kiranya 8 org budak PSV yg ada kt asrama. .oky mse pegi kelas tu, smooth je. .xde pelik². .keluar dari gate asrama, kena lalu susur gajah. .n lalu tepi koperasi n lorong yg samar² time tu. .n baru lahh bilik PSV tu. .

Dlm pukul 11 tu, cikgu suruhh budak² prmpuan ni balik sbb dah lewat sngat. .so, cikgu suruhh diorang balik ramai² n jngn balik sorang². .lepas kemas semua, diorang balikk laa. .kira dh cukup 8 org tu baru diorang jalan ke asrama. .sampai kt wakaf kt susur gajah tu,mmber acik, asilah kira balik cukup ke x. .yelaa tkot tertinggal kt belakang ke. .n cukup tu baru diorang msuk gate asrama. .jarak antara dorm acik ngn dorm 03 tu xjauh sngat. .tapi dorm 03 tu kt aras bawah sekali. .

n smpai je kt pintu dorm 03, asilah perasan yg mmber dia nma ain takde ngan diorang. .mmg takde. .diorang dh cuak. .asilah cakap yg mse dia kira tadi mmg dah cukup. .acik ngn 3org mmber dia yg satu dorm ni nk pegi bilik PSV balik sbb kot² ain ni ad tertinggal barang kt bilik PSV. .asilah nk ikut tp acik tak bagi ikut. .diorang pom pegi balik kt sklh. .antara 4org ni, acik ngn tengku yg ada sense tu. .dua org lagi mmber acik nma aliya ngn mekna ni takde pom sense tu plus penakut tapi nak ikut😧. .

Mse diorang keluar dari gate kecik aspuri ni (aspuri ada pagar satu lagi), diorang try² la jugak cari kt dewan mkn n surau tp takde. .mse diorang lalu kt tepi dewan mkn, acik rasa something mcm angin laju lalu tepi dia. .acik buat donno je. .sebelum keluar dari gate asrma nk ke sekolah tu, acik dah warning aliya ngn meknaa tu, klau ada nmpak something yg pelik, jngn tegur even dalam hati sekalipun. .diorang angguk. .acik ngn tengku buat rilexx je. .

keluar dari gate, smpai kt wakaf sebelum susur gajah, aliya dh nmpak something mcm lembaga kt makmal komputer aras satu. .n dia tnye acik "weyh ape tu?" (act guna dialek klantan😂). .sambil tunjuk ke arah makmal komp. .acik dh bengang mse tu sbb dah warning jngn tegur tp tegur jgk. .sbb acik dh nmpak sebelum aliya tegur tu. .aliya snyap je lepas tu. .meknaa dh takot tp cover. .mse lalu susur gajah, diorang empat² org nmpak sorang pakcik n sorang budak lelaki (ayah n anak kot) like normal berdiri kt tepi susur gajah sambil pandang ke arah tapak perhimpunan. . membelakangi diorang . .pukul 11 lebih kott mse tu. .buat apa kt skolah kn. .acik buat isyarat jngn tegur. .(kalau aku rela patah balik asrama). .diorang angguk n mse diorang lalu tu, acik perasan yg 'mereka' tu no face. .takde rupa doo. .muka flat je. .acik suruh cepatkan jln. .lepas je 'mereka' tu, acik tengok balik dh takde. .acik lega tapi xlme. .bila meknaa pulak pi tegur something kt tepi tong sampah kt tepi koperasi. .what the fishh weyh. .acik just sedapkan hati diorang dgn ckap kt situ ada dua tong smpah. .tapi mmg betul la ada something. .tetibe mlm tu, sense acik jadi kuat. .

Smpai je kt bilik PSV, diorang tnye cikgu, ain ada datang balik tak. .semua geleng termasuk budak² laki. .acik dah syak something. .bnde tu nak maen² kan diorang. .cikgu pom dh cuak. .baki masa 30mnit lagi sebelum pukul 12. .cikgu nk cari ain tapi acik halang. .dia ckap diorang boleh cari. .mybe ain dh balik asrama. .n cikgu suruh diorang hati² sekali lagi. .

Acik dh meluap luap marah. .bukan marah sbb xjumpa ain tapi kna game ngn bnde tu. .diorang jalan balik n lalu pulak susur gajah tu. .mse diorang jln tu, acik dah rasa macam ad something ikut dari belakang. .tapi mustahillah sbb acik jalan belakang sekali. .acik pusing belakang tp takde pon. .acik dh gelabah n dia terpijak lopak air kt susur gajah tu. .dlm hati acik, "mati la aku kali ni". .(nanti aku crite sbb apa). .

Masuk je dlm pagar aspuri, kt public phone, acik perasan satu kelibat brlari pantas melintasi dia. .acik je perasan. .bayang putih. .acik ignore n diorang pegi kt dorm 03. .elok² je ain ada kt katil dia. .acik ckap diorang mmg dah kena game. .

Cerita Ain
Mse asilah kira bilngan diorang depan wakaf tu, ain masih nmpak diorang. .mse diorang nk masuk gate tu, ain tunduk sbb nak amik bnde jatuh (pen kott). .ain angkat kepala je, ain dh xnmpak diorang kt depan. .ain jalan je walaupom dlm hati dia ingat diorang ni tinggalkn dia sorng2. .smpai kt tepi dewan mkn, dia ada rasa angin laju lalu kt tepi dia tp dia xnmpk apa (mse tu acik n mmber² dia lalu). .bnde tu dh tutup mata diorang semua ni. .xnmpak satu sama lain. .(boleh imagine kn). .lepas tu dia jln je laa masuk dorm. .n asilah ingat acik n mmber dia yg hntar ain balik. .padahal acik n mmber dia dh kena kacau kt sekolah mse tu. .ain pom xckap apa² la sbb dia xtahu yg acik pegi cari dia. .n dia xjumpa pom ngn acik mse otw balik dorm.. .mata diorang dh kena ttup ngn bnde tu. .

Lepas je acik n mmber dia tgok ain pon dh sampai kt dorm, diorang nk naik dorm. .dorm diorang kt aras satu. .acik perasan kelibat putih tu datang balik. .acik xsedap hati n dia masuk dorm sebelah utk msuk tndas dulu utk basuh kaki. .baru msuk bilik. .katanya takot bnde tu ikut sampai ke bilik😅. .lepas tu, alhamdulillah xjadi apa². .

Yg aku cakap nk cite mse acik terpijak lopak air tu n dia dah cuak tu, sebenarnya bila kita rasa ada something ikut kita, seboleh bolehnya kita elakkan pijak lopak air atau something yg boleh tinggalkan kesan. .sebab 'dia' akan ikut kita balik sehingga kita cuci kaki. .yg acik nmpak kelibat putih tu adalah sbb dia pijak lopak air kt susur gajah tu. .n satu lagi kalau kita nampak bnde tu, jngn gelabah n jngn lari. .sebab bnde tu lagi suka. .wallahualam.


Kisah Seram Budak Sixth SenseWhere stories live. Discover now